Ordinador lent

Per resoldre dubtes de caire tècnic, relacionades o no amb el món del ripeig.

Moderadors: Petiso, Ayu

Respon

Autor del tema
Kaku
Entrades: 1034
Membre des de: dc. des. 24, 2008 20:14
Status: Desconnectat

Ordinador lent

Entrada Autor: Kaku » dc. nov. 18, 2009 18:21

Doncs des de principis d'aquesta setmana, de cop i volta vaig notar que l'ordinador m'anava més lent que de normal. Sobretot pel tema de les compressions, ja que em tardava més que el doble que abans (per un capítol de 20 minuts quasi 2 hores, quan normalment amb 40-45 minuts ja està).
Per això, vaig començar a buscar a veure si trobava perquè podia ser.
Parlant amb l'arakelov em va aconsellar de comprovar que tot el hardware estigués correcte i no hi hagués alguna cosa feta malbé, buscant amb això vaig a anar a parar a un programa que es diu Everest que t'informa de l'estat del hardware del pc.

Doncs l'Everest dels dos nuclis del pc, n'hi ha un que diu que no funciona sempre està al 0% i l'altre que va treballant, en canvi des de l"Administrador de Tasques"-> "Rendiment" surten que els dos nuclis treballant igual.
Total que ja no sé si funciona un, els dos, o que li passa. :?

Aquí teniu la captura de les dues pantalles al mateix moment:
Imatge

A veure si algú em pot donar un cop de mà, i sap a veure que li pot passar.

Imatge

conradtgn
Entrades: 4525
Membre des de: dt. gen. 22, 2008 17:24
Ubicació: Tarragona

Re: Ordinador lent

Entrada Autor: conradtgn » dc. nov. 18, 2009 22:48

Hola Kaku!
Lo dels nuclis jo sols faria cas del que digui l'administrador de tasques.
Inclus si vols fer una prova de si van els dos nuclis pots anar a la finestra procesos, seleccionar un proces (el virtualdubmod durant una compressió de prova, p. ex.) i boto dret i establecer afinidad, et sortiran els 2 nuclis, li deixes sols el primer dels 2 i mires si el temps de la compressió s'ha duplicat.
En cas que s'hagi duplicat vol dir que els 2 nuclis funcionen bé.

Pel tema que et vagi més lent la causa més probable sol ser un virus (o spyware, malware...), però suposo que això l'arakelov ja t'ho ha comentat.
Et recomano passar el Malwarebytes' Anti-Malware (http://www.malwarebytes.org/mbam.php) setmanalment (un scan ràpid ja va bé), i un antivirus complet al mes o cada 2 setmanes.

Si tot i així et segueix anant lent una altra possible causa podria ser el mal estat de la pasta tèrmica entre el processador i el dissipador, o bé molta pols al dissipador, de tal forma que per que no es calenti, no el fa treballar tant.

Com a última opció que em ve ara al cap, pot ser la fragmentació del HDD on comprimeixes, és recomenable fer un desfragmentador al mes, o cosa així. Una idea, si disposes de 2 HDDs (SATA o SATA 2) dins la torre, pots comprimir des del 2n, de tal forma que la velocitat de lectura-escritura del 1er HDD serà bona, és a dir podras estar treballant o veient una peli perquè estaras comprimint des del 2n. Si és portàtil des de la 2a partició.

Buff, espero que tot aquest rollo et sigui d'utilitat.
Sort!

Adéu!
Imatge

Autor del tema
Kaku

Entrada Autor: Kaku » dc. nov. 25, 2009 15:40

Moltes gràcies conrad! :D
Tot i que he tardat molt en contestar millor tard que mai és que entre trimestrals i problemes no he tingut gaire temps.

Vaig passar l'anti-malware que has posat em va detectar alguns arxius danyats els va eliminar i va reiniciar però tot seguia igual. També vaig provar això de l'afinitat però el temps no variava quasi gens :? i ja no sabia si els dos nuclis funcionaven o no, i encara no en tinc ni idea.

Després vaig posar uns DVD's que tenia per restaurar el portàtil amb la configuració de fàbrica. Es va formatejar ho vaig tornar a instal·lar tot de nou. Però encara em continuava tardant la tira d'hores per comprimir i l'ordinador anava lent igual, tot i que de vegades semblava que anés bé, però posava alguna cosa a comprimir i ja em tornava a tardar moooltes hores.

Vaig anar a la botiga on el vaig comprar i em van dir que com que tenia garantia havia de trucar el servei tècnic d'Acer, vaig trucar-hi em van dir que provés de restaurar la configuració de fàbrica i els hi vaig dir que ja ho havia fet i res de res. I després em van dir que els hi havia d'enviar, a la seva seu de Gavà i que se'l mirarien.

Així que demà vindrà el missatger i se l'endurà (encara haig de trobar alguna caixa segura per posar-lo). Em van dir que tarden de 7 dies a 20 laborables i com que està en garantia està tot pagat així que com que no em costa ni un duro els hi enviaré i a veure que diuen ells.

Espero que el tornin aviat (tot i que ho veig difícil ja que en aquestes coses sempre acostumen a tardar molt) i que almenys ho arreglin i l'espera no hagi estat en va.

Ja us diré com acaba tot.
Imatge

naroatna
Entrades: 21319
Membre des de: ds. des. 30, 2006 23:43
Ubicació: Figueres - Alt Empordà

Entrada Autor: naroatna » dc. nov. 25, 2009 18:04

Hola,

Kaku el meu mini-portàtil Acer Aspire One també el vaig haver d'enviar a Gava (la bateria no es carregava) i me'l varen tornar +- en les dates previstes (també cap a uns 20 dies després) i des de llavors no ha tornat a fallar (jo també havia reinstal·lat com tu i ells en principi només varen actualitzar-li la bios) però ara va perfecte. :D

Així que animat i en tot cas afanyat a enviar-lo que s'apropen festes i podrien fer-hi retards. :wink:

Fins aviat !
Imatge

Moltes gràcies!

spk2010
Entrades: 3515
Membre des de: dv. gen. 19, 2007 12:20
Ubicació: Baix Montseny

Entrada Autor: spk2010 » dc. nov. 25, 2009 20:25

Que tinguis molta sort Kaku :wink: !!
[table][td]RSS amb les notícies de TotsRucs[/td][/table]

Autor del tema
Kaku

Entrada Autor: Kaku » dv. des. 04, 2009 16:12

Doncs avui m'ha arribat el portàtil!!! :D :D
Ha sigut molt més abans del què em pensava, ja que jo creia que tardarien molt més.

De moment l'he estat provant i sembla que tot funciona a la perfecció, així que espero que els problemes s'hagin acabat per fi.

En l'informe tècnic posa que han actualitzat la BIOS, han reinstal·lat el sistema i que l'han deixat testejant 1 hora i que tot ha sortit correcte.

A veure si em poso al dia i torno a instal·lar tots els programes, que de sèrie et ve amb la tira de programillos acer. XD
Imatge

Petiso
Site Admin
Site Admin
Entrades: 16309
Membre des de: dv. oct. 06, 2006 13:13

Entrada Autor: Petiso » dv. des. 04, 2009 16:20

Felicitats doncs ... jo encara espero el meu :-(
Imatge Imatge

Respon