El mateix amb TRES persones. Com es reparteixen el patís 3 persones de forma que els TRES estiguin completament satisfets.
Deixant de banda que el que escolleix té més possibilitats d'emportar-se el millor tros (segons el seu punt de vista) que el que talla, anem al problema.
Enlloc diu que ha de ser un tall únic, sino repartir de forma equitativa i potser un s'emporta un tall gros i l'altre vuit talls petits
I ara anem a ficar la resposta que només tinc mig elaborada, i aquesta vegada no m'oblido de fer-ho en hide.
Assaig de resposta perquè algú l'amplïi
[hide]Són tres persones (1, 2 i 3). Reparteix 1 en tres parts (A, B i C).
Escullen 2 i 3.
Si escullen dues parts diferents, cap problema, ja tothom té una part distinta i "a otra cosa, mariposa". 2 agafa la seva part, 3 la seva i 1 agafa la que queda.
Però si matemàticament és la probabilitat més gran (el doble de que escolleixin la mateixa part), en realitat sempre surt l'altra per la fantàstica llei de Murphy.
Doncs continuem. 2 i 3 escullen la mateixa part, per exemple A. Llavors els diem quina agafen en segon lloc i aquí tenim dues possibilitats, que escullin una altra vegada la mateixa part, per exemple B; o que escullin una diferent cadascun.
En el primer cas ja ho tindríem: quedaria la part C per 1 (ja que ningú altre la vol) i les parts A i B quedarien per 2 i 3, i això seria el subproblema 1 (com es reparteixen quelcom entre dos)
El fotut és com repartir-ho quan arribem aquí.
Doncs continuem. 2 i 3 escullen la mateixa part, per exemple A. Llavors els diem quina agafen en segon lloc i aquí tenim dues possibilitats, que escullin una altra vegada la mateixa part, per exemple B; o que escullin una diferent cadascun.
En el primer cas ja ho tindríem: quedaria la part C per 1 (ja que ningú altre la vol) i les parts A i B quedarien per 2 i 3, i això seria el subproblema 1 (com es reparteixen quelcom entre dos)
El fotut és com repartir-ho quan arribem aquí.
Recapitulem:
2 i 3 escullen diferent; 2 escull A, 3 escull B, 1 es queda C (la que queda)
2 i 3 escullen igual en primera opció (A) i escullen igual en segona opció (B); 1 es queda C ja que no la vol cap d'ells, i entre 2 i 3 es reparteixen les part A i B com el subproblema 1
2 i 3 escullen igual en primera opció (A) i escullen diferent en segona opció; ...[/hide]
Aquí m'he quedat estancat. Potser al migdia trobi alguna cosa, o a algú li serveixi el meu raonament (encara que sigui per donar-li la volta) i s'avanci.
"De cada deu persones que veuen televisió,... cinc...
són la meitat." Pierre Pérez Pitzner, La corchea y el orticón, interacción y propuesta