Suggeriment sobre la memòria RAM
-
Autor del tema - Entrades: 1635
- Membre des de: dv. feb. 01, 2008 1:14
- Ubicació: Manresa
- Status: Desconnectat
Suggeriment sobre la memòria RAM
Tinc un P4 a 3,2Ghz, amb 2Gb.
Tinc problemes amb un o els dos mòduls nous que em van posar ( ja fa cosa de dos anys ) feia temps que volía netejar el PC el ventilador i posar nova pasta tèrmica i una mica de manteniment.
Doncs bé, decideixo posar la memòria RAM la que tenía guardada, i tot ha començat bé, però al cap d'una estona el PC s'ha congelat sense poder fer res, no responía res, inclús els USB el ratolí i teclat m'han començat a no funcionar, això és el que em provoca la memòria RAM, sembla ser que està defectuosa i la placa base no la gestiona bé o no sé què li deu passar, però he de trobar solució, amb 1GB és justet per el que vull fer, com vosaltres edició de vídeo i aquestes coses.....
Havia pensat de posar 4GB però si no he de notar la diferència de més rapidesa una mica encara que sigui per els vídeos n'hi posaría 4 però si no hi ha diferència doncs em quedo amb 2Gb.
Necessito consells, a on la puc comprar un mòdul de 2GB què estigui bé de preu i lloc on són de confiança.
Bé doncs espero que em pogueu donar consells, i els errors doncs després de 3 o 4 congelacions i que els ports USB ( teclat ratolí i lector de DNIe i altres, s'han desactivat "s'ha apaguen" i no funcionen, de moment ara porto unes hores llargues desde les 20h fins ara les 02h13min. de moment tot bé però....... en quasevol moment em pot fer la jugadeta...
Edito: Afegeixo, després d'una estona d'escriure aquest missatge s'ha tornat a apagar els USB, i he hagut de desconectar i connectar de nou, la RAM està clar que està donant problemes...
Gràcies i salut !!!!
Tinc problemes amb un o els dos mòduls nous que em van posar ( ja fa cosa de dos anys ) feia temps que volía netejar el PC el ventilador i posar nova pasta tèrmica i una mica de manteniment.
Doncs bé, decideixo posar la memòria RAM la que tenía guardada, i tot ha començat bé, però al cap d'una estona el PC s'ha congelat sense poder fer res, no responía res, inclús els USB el ratolí i teclat m'han començat a no funcionar, això és el que em provoca la memòria RAM, sembla ser que està defectuosa i la placa base no la gestiona bé o no sé què li deu passar, però he de trobar solució, amb 1GB és justet per el que vull fer, com vosaltres edició de vídeo i aquestes coses.....
Havia pensat de posar 4GB però si no he de notar la diferència de més rapidesa una mica encara que sigui per els vídeos n'hi posaría 4 però si no hi ha diferència doncs em quedo amb 2Gb.
Necessito consells, a on la puc comprar un mòdul de 2GB què estigui bé de preu i lloc on són de confiança.
Bé doncs espero que em pogueu donar consells, i els errors doncs després de 3 o 4 congelacions i que els ports USB ( teclat ratolí i lector de DNIe i altres, s'han desactivat "s'ha apaguen" i no funcionen, de moment ara porto unes hores llargues desde les 20h fins ara les 02h13min. de moment tot bé però....... en quasevol moment em pot fer la jugadeta...
Edito: Afegeixo, després d'una estona d'escriure aquest missatge s'ha tornat a apagar els USB, i he hagut de desconectar i connectar de nou, la RAM està clar que està donant problemes...
Gràcies i salut !!!!
Re: Suggeriment sobre la memòria RAM
En el meu punt de vista, no te per que ser la RAM.
La RAM defectuosa sol donar pantallasos blaus, penjades, programes que fan coses rares, etc. Però no es centren el els dispositius USB.
Així que fa mes pinta de drivers o de placa base que no pas de RAM.
Igualment, abans de canviar la RAM, pots comprovar la memòria:
http://www.memtest.org/ (recomanable, es crea un CD i fa una comprovació exhaustiva de la RAM).
o
http://hcidesign.com/memtest/
--------------
Sobre la RAM i la velocitat: si el ordenador esta ben configurat (SENSE memòria virtual), la quantitat de RAM NO afecta a la compressió de vídeo, ni a la velocitat del ordenador.
La RAM permet tindre mes programes oberts i/o mes informació oberta (per exemple, si es fa edició de fotos mes fotos mes grans obertes). Però no afecta a la velocitat.
O sigui, si no fas servir programes que necessitin molta ram (retoc fotogràfic per exemple) no te cap sentit tindre molta RAM.
Amb un XP 2G n'hi ha de sobres amb un us mes que normal.
--------------
Sobre comprar 1 sim de RAM ..... si la placa base te DUAL CHANEL, es millor ficar DOS sims IGUALS que no pas UN de mes gran.
O sigui, es millor: 2x1G que 1x2G.
O millor 2x2G que 1x4G.
I mira't les característiques de la placa base, i compra la RAM de la velocitat màxima que permeti el bus. I si te DUAL CHANEL, doncs dos sims iguals (moltes botigues venen packs de 2 sims).
Botigues ..... pos varies:
http://www.pccomponentes.com/
http://www.pcbox.com/
http://www.optize.es/
Adéu !
La RAM defectuosa sol donar pantallasos blaus, penjades, programes que fan coses rares, etc. Però no es centren el els dispositius USB.
Així que fa mes pinta de drivers o de placa base que no pas de RAM.
Igualment, abans de canviar la RAM, pots comprovar la memòria:
http://www.memtest.org/ (recomanable, es crea un CD i fa una comprovació exhaustiva de la RAM).
o
http://hcidesign.com/memtest/
--------------
Sobre la RAM i la velocitat: si el ordenador esta ben configurat (SENSE memòria virtual), la quantitat de RAM NO afecta a la compressió de vídeo, ni a la velocitat del ordenador.
La RAM permet tindre mes programes oberts i/o mes informació oberta (per exemple, si es fa edició de fotos mes fotos mes grans obertes). Però no afecta a la velocitat.
O sigui, si no fas servir programes que necessitin molta ram (retoc fotogràfic per exemple) no te cap sentit tindre molta RAM.
Amb un XP 2G n'hi ha de sobres amb un us mes que normal.
--------------
Sobre comprar 1 sim de RAM ..... si la placa base te DUAL CHANEL, es millor ficar DOS sims IGUALS que no pas UN de mes gran.
O sigui, es millor: 2x1G que 1x2G.
O millor 2x2G que 1x4G.
I mira't les característiques de la placa base, i compra la RAM de la velocitat màxima que permeti el bus. I si te DUAL CHANEL, doncs dos sims iguals (moltes botigues venen packs de 2 sims).
Botigues ..... pos varies:
http://www.pccomponentes.com/
http://www.pcbox.com/
http://www.optize.es/
Adéu !

-
Ha de ser de la memòria RAM, abans de posar res sempre sempre m'ha anat bé perfecte, i ara no s'em para de bloquejar-se totalment, i he d'apagar el PC de cop, també abans de formatear, ja em donava pantallassos blaves, o sigui una mica de tot, pantallassos, penjades total sense poder fer res i mes a mes, els USB es queden 'apagats'.
Ha de ser per força, si no poso els mòduls aquests problemes no els tindria, però es posar-los i s'em penja.
He fet els MEMTEST i em dóna ERROR, però lo bó es què he anant fent un TEST a cada mòdul i cada DIMM és a dir:
Mòdul 1 DIMM 1 m'havia donat OK i eh fet el següent pas:
Mòdul 1 DIMM 2 el mateix OK .
I així fins a 16 vegades les 16 vegades no m'ha donat cap errada, però si poso els 4 mòduls, errors constants, si s'em contínua penjant hauré de treure la memòria RAM però el problema és aquest em provoca bloquejos de moment no li ha donat de sortir cap pantalla blava, però pot sortir en quasevol moment, i pateixo de que si no trec la RAM alhora de capturar al PC s'em penji i ja m'ha passat molts cops....
De totes maneres gràcies company per donarme consells
Et deixo amb les característques de la meva placa base.
Els drivers doncs els tinc posats els originals del CD del fabricant, es un Fujitsu Siemens Computers, i no crec que hi hagi res nou actualitzat.
http://es.giga-byte.com/products/mb/spe ... 5p-mf.html
els drivers són aquests i és el que he trobat, instal.lant això no crec que se solucioni aquests problemes.......
http://es.giga-byte.com/products/mb/dri ... os=winxp32
Afegeixo, que també la RAM m'ha provocat canvis dels controladors de la targeta de televisió TDT, canvi total dels controladors i m'he vist negre en solucionar-ho, o sigui que això es un expedient X .
Salut.!
Ha de ser per força, si no poso els mòduls aquests problemes no els tindria, però es posar-los i s'em penja.
He fet els MEMTEST i em dóna ERROR, però lo bó es què he anant fent un TEST a cada mòdul i cada DIMM és a dir:
Mòdul 1 DIMM 1 m'havia donat OK i eh fet el següent pas:
Mòdul 1 DIMM 2 el mateix OK .
I així fins a 16 vegades les 16 vegades no m'ha donat cap errada, però si poso els 4 mòduls, errors constants, si s'em contínua penjant hauré de treure la memòria RAM però el problema és aquest em provoca bloquejos de moment no li ha donat de sortir cap pantalla blava, però pot sortir en quasevol moment, i pateixo de que si no trec la RAM alhora de capturar al PC s'em penji i ja m'ha passat molts cops....
De totes maneres gràcies company per donarme consells
Et deixo amb les característques de la meva placa base.
Els drivers doncs els tinc posats els originals del CD del fabricant, es un Fujitsu Siemens Computers, i no crec que hi hagi res nou actualitzat.
http://es.giga-byte.com/products/mb/spe ... 5p-mf.html
els drivers són aquests i és el que he trobat, instal.lant això no crec que se solucioni aquests problemes.......
http://es.giga-byte.com/products/mb/dri ... os=winxp32
Afegeixo, que també la RAM m'ha provocat canvis dels controladors de la targeta de televisió TDT, canvi total dels controladors i m'he vist negre en solucionar-ho, o sigui que això es un expedient X .
Salut.!
O sigui, que tens 4 sims?
Un problema pot ser que sigui, incompatibilitat entre sims o sims/placa base. Per això es recomana sempre que tota al ram sigui igual: mateixa marca, modeli mida.
Vamos, que si vols 2 gigues, necessites: 2 x http://www.pccomponentes.com/kingston_v ... dr400.html
I mira el manual per ficar-les, per saber a quins slots han d'estar per que s'activi el dual channel.
Un problema pot ser que sigui, incompatibilitat entre sims o sims/placa base. Per això es recomana sempre que tota al ram sigui igual: mateixa marca, modeli mida.
Codi: Selecciona’ls tots
* Front Side Bus: 800 / 533 MHz FSB
* Tipo: Dual Channel DDR 400/333
* Zócalos DIMM: 4
* 4GB
I mira el manual per ficar-les, per saber a quins slots han d'estar per que s'activi el dual channel.

-
Si tinc 4 DIMMS o SIMMS
et dic el que em surt el everest, els dos mòduls son de diferent marca......
mira.
DIMM1: Kingston K 512 MB PC3200 DDR SDRAM (3.0-3-3-8 @ 200 MHz) (2.5-3-3-7 @ 166 MHz) (2.0-2-2-6 @ 133 MHz)
DIMM2: Kingston K 512 MB PC3200 DDR SDRAM (3.0-3-3-8 @ 200 MHz) (2.5-3-3-7 @ 166 MHz)
DIMM3: Samsung M3 68L6423FUN-CCC 512 MB PC3200 DDR SDRAM (3.0-3-3-8 @ 200 MHz) (2.5-3-3-7 @ 166 MHz)
DIMM4: Samsung M3 68L6423FUN-CCC 512 MB PC3200 DDR SDRAM (3.0-3-3-8 @ 200 MHz) (2.5-3-3-7 @ 166 MHz)
Una és SAMSUNG i l'altre KINGSTON.
Ja tenía pensat de comprar dos mòduls de 1GB, a Pccomponentes, els vénen a 44€ cada mòdul em sortiria uns 93 euros, i ja voríem si després de posar la nova memòria aniria bé o no, pot ser de diferents marques i per això xoquin no siguin del tot compatibles.
et dic el que em surt el everest, els dos mòduls son de diferent marca......
mira.
DIMM1: Kingston K 512 MB PC3200 DDR SDRAM (3.0-3-3-8 @ 200 MHz) (2.5-3-3-7 @ 166 MHz) (2.0-2-2-6 @ 133 MHz)
DIMM2: Kingston K 512 MB PC3200 DDR SDRAM (3.0-3-3-8 @ 200 MHz) (2.5-3-3-7 @ 166 MHz)
DIMM3: Samsung M3 68L6423FUN-CCC 512 MB PC3200 DDR SDRAM (3.0-3-3-8 @ 200 MHz) (2.5-3-3-7 @ 166 MHz)
DIMM4: Samsung M3 68L6423FUN-CCC 512 MB PC3200 DDR SDRAM (3.0-3-3-8 @ 200 MHz) (2.5-3-3-7 @ 166 MHz)
Una és SAMSUNG i l'altre KINGSTON.
Ja tenía pensat de comprar dos mòduls de 1GB, a Pccomponentes, els vénen a 44€ cada mòdul em sortiria uns 93 euros, i ja voríem si després de posar la nova memòria aniria bé o no, pot ser de diferents marques i per això xoquin no siguin del tot compatibles.
Fica la memoria de tal forma que te quedi:
DIMM2: Samsung M3 68L6423FUN-CCC 512 MB PC3200 DDR SDRAM (3.0-3-3-8 @ 200 MHz) (2.5-3-3-7 @ 166 MHz)
DIMM3: Kingston K 512 MB PC3200 DDR SDRAM (3.0-3-3-8 @ 200 MHz) (2.5-3-3-7 @ 166 MHz)
Pot ser que solucioni el problema.
DIMM2: Samsung M3 68L6423FUN-CCC 512 MB PC3200 DDR SDRAM (3.0-3-3-8 @ 200 MHz) (2.5-3-3-7 @ 166 MHz)
DIMM3: Kingston K 512 MB PC3200 DDR SDRAM (3.0-3-3-8 @ 200 MHz) (2.5-3-3-7 @ 166 MHz)
Pot ser que solucioni el problema.

-
Fent un simple intercanvi de mòduls.
OK
A veure ho faré demà ja quan el PC estigui fred, el paro per què s'apropa tempestes.....
Canviaré dos mòduls com em dius.
Si amb això contínua els bloquejos ... malament, a veure com va, faig el canvi i et dic alguna cosa de seguida.
Gràcies, això pot ser una possible solució.
Salut.
OK
A veure ho faré demà ja quan el PC estigui fred, el paro per què s'apropa tempestes.....
Canviaré dos mòduls com em dius.
Si amb això contínua els bloquejos ... malament, a veure com va, faig el canvi i et dic alguna cosa de seguida.
Gràcies, això pot ser una possible solució.
Salut.
Si segueix fallant ..... fica només dos sims d'una mateixa marca (slot 1 i 3), i proves.

-
Posant els dos mòduls de la mateixa marca i junts no hi ha cap cap problema.
Et confirmo alguna cosa de seguida que faci el canvi dels mòduls d'aquesta manera si falla hauré de treure els Kingston i deixar els Samsung.
Ara si marxo a dormir.
Bona nit.
Et confirmo alguna cosa de seguida que faci el canvi dels mòduls d'aquesta manera si falla hauré de treure els Kingston i deixar els Samsung.
Ara si marxo a dormir.
Bona nit.
-
Després de dir-te que ja marxava a dormir, decideixo tancar el PC, i una nova congelació del PC, aquest cop al tancar-se, el ratolí i teclat no responien no feia res.... i vaig esperar una bona estoneta.
( No hi havia les actualitzacions de windows update )
( No hi havia les actualitzacions de windows update )
-
Contínuen persistint els problemes, fins ara ha anat tot bé, però novament el teclat m'ha deixat de funcionar, he trucat a la botiga on em van vendre els mòduls de la memòria RAM, i m'ha comentat que hi han plaques que no gestionen bé els 4 mòduls alhora, que fins el 4rt mòduls hi han plaques que no van bé i s'han de posar 3 mòduls ( no ho he probat amb 3 mòduls, ho probaré i us diré alguna cosa) no sé què està podent passant que els ports USB " s'apaguen " fins ahir que vaig encendre el PC fins ara ha anat bé, el teclat funcionant bé, però de cop em deixa de funcionar, tinc un lector de DNIelectrònic i quan s'encenen els dos llums, vermell i verd em dóna mal sintoma que el port USB no va bé i efectivament, tot falla, no sé què fer, probaré de posar només 1,5GB en lloc dels 2 actuals a veure si aquests síntomes desapareixen....
Necesito consells què fer, tinc pensat de comprar un mòdul de 1GB, si va bé amb els 3 mòduls agafo un mòdul de 1Gb i 2 de 512MB que ja els tinc, estic ja que pujo per les parets....
Espero que tot se solucioni, i us comento que no és cosa del windows, es tot de hardware, la RAM em provoca aquests problemes.
Salut !
Necesito consells què fer, tinc pensat de comprar un mòdul de 1GB, si va bé amb els 3 mòduls agafo un mòdul de 1Gb i 2 de 512MB que ja els tinc, estic ja que pujo per les parets....
Espero que tot se solucioni, i us comento que no és cosa del windows, es tot de hardware, la RAM em provoca aquests problemes.
Salut !
-
Novament els problemes s'han presentat, després de treure els dos mòduls que havia posat, els problemes han continuat, vaig deixar el PC apagat durant tota una nit i fa 2 o 3 dies que l'he engegat i fins ara ha anat bé, he arribat de la piscina, he sopat i quan he pujat a l'estudi he començat a sentir sorollets els altaveus com tipus "pets" no sé si m'explico com interferències, i novament els problemes s'han presentat, ja no sé que fer, feia 3 dies que ha anat bé pensava que s'havia solucionat el problema però veig que no que han tornat i tenint els dos mòduls que he tingut la veritat es que ja no sé que fer, ni que probar, ja no sé si es el windows el sistema operativo ( és molt poc probable ) o de la targeta gràfia o bé la font d'alimentació que hi ha algun voltatge que no acaba de rutllar massa bé i em provoqui aquests problemes, estic totalment totalment desesperat, i ara no em puc permetre de comprar una torre nova.......
Què hi puc fer?
Espero que em pogueu ajudar
Salut i gràcies per adelantat.
Què hi puc fer?
Espero que em pogueu ajudar
Salut i gràcies per adelantat.
-
La temperatura de la CPU és correcte
36ºc.
No sé si ho vaig dir però ho dic, la temperatura està tot correcte.
O la placa base està fallant, per això em surt que s'ha connectat un connector sortia de línia ( áudio dels altaveus ) o la font està donant mal voltatge, o targeta gràfica.
Pel que veig la placa base m'està donant molts problemes sobre l'àudio quan li dona em comença a sortir tota l'estona i constantment que s'ha connectat un connector i desconectat així continuament, això em posa dels nervis i la conseqüència és que els ports USB deixen de funcionar....... ara mateix no va i escric amb teclat de cable PS/2
la memòria RAM està bé, et poso unes captures fetes amb la càmera de fotos, ja que no puc guardar la captura directament.
Aqui tens.

Uploaded with ERROR
36ºc.
O la placa base està fallant, per això em surt que s'ha connectat un connector sortia de línia ( áudio dels altaveus ) o la font està donant mal voltatge, o targeta gràfica.
Pel que veig la placa base m'està donant molts problemes sobre l'àudio quan li dona em comença a sortir tota l'estona i constantment que s'ha connectat un connector i desconectat així continuament, això em posa dels nervis i la conseqüència és que els ports USB deixen de funcionar....... ara mateix no va i escric amb teclat de cable PS/2
la memòria RAM està bé, et poso unes captures fetes amb la càmera de fotos, ja que no puc guardar la captura directament.
Aqui tens.

Uploaded with ERROR
shinnosuke ha escrit:La temperatura de la CPU és correcte
36ºc.
Aqui tens.
Uploaded with ERROR
Hola shinnosuke;
Llàstima que fins avui no havia fet atenció en aquest fil, doncs casualment, coincidint amb tú, fá uns dies, amb una de les màquines de casa, vaig començar a tenir exactament els mateixos símptomes, congelació d'imatge en temps aleatoris, igual, congelacion de l'escriptori , del ratolí, del teclat, etc, els mateixos símptomes que he anat llegint en els teus posts.
Per la meva experiència amb altres màquines en altres ocasions, tb vaig pensar, el primer en una fallada d'un banc de RAM, primer vaig anar traient una per una, de 4 GB's a 3, després 2 fins a deixar només 1, rés ..... de tant en tant (de vegades 10 minuts a vegades hores, zas!, altra vegada "congelació d'imatge i altres.
Bé, descartada la RAM vaig tornar a posar els 4 bancs, després, per experiències anteriors, vaig pensar en la Targeta de vídeo, encara que és nova, una Nvidia, per sort tinc per aquí alguna una mica més vella d'altres canvis anteriors, li poso la menys vella (de l'any passat) la reconfiguro, tot bé ...... però a l'estona, zas! una altra vegada de nou ...... congelació.
Bé, descartant l'anterior, faig un testeig a la font d'alimentació amb una petita targeta que vaig comprar en una web xinesa, que es connecta per port sèrie, i et dóna un test complet de totes les sortides de voltatges ..... res tot OK: (....... la font està perfecta ......
Ja només em quedava o donar per "re-fregida" la placa base o. ...... se m'acut que tinc 2 targetes instalades PCI/5ports USB, per poder tenir HD's externs extres connectats a la torre , tipus aquesta:

Tossuda que sóc, desconnecto una de les dues targetes de la placa mare i deixo l'altra, per anar eliminant opcions, i zas! ... A l'estona congelació ...... després li trec l'altra que quedava connectada, i VOILÀ! no més pantallazos de congelació, Hurra!! determino que aquesta ultima tarja PCI/USB es la que está fregida y done els problemes.
Deixo la torre diversos dies, i res, tot bé, no més errors, torno a muntar la targeta PCI / usb que no em donava errors i compro una altra per substituir la que crec avariada, i EUREKA!!! fins al dia d'avui la torre està amb l´emule de nou treballant al màxim fins al dia d'avui, sense errors.
Així que t´explico tota aquesta parrafada per si et útil per diagnosticar el teu.

Petonets by Nerea 

⁂ ŇĻỗvĕ√α ⁂