Proposo una vaga en contra de les Sales de Cinema

Fòrum general de TotsRucs

Moderador: Petiso

Respon

Autor del tema
boigandorra
Entrades: 130
Membre des de: ds. maig 09, 2009 19:01
Status: Desconnectat

Proposo una vaga en contra de les Sales de Cinema

Entrada Autor: boigandorra » dt. gen. 26, 2010 21:32

Hola a tothom,

No aniré amb romanços, aniré directament al gra: les Sales de Cinema de Catalunya i Andorra m'estan tocant els ous!
Evidentment crec que ja en sabeu el motiu, però si encara no esteu assabentats de la nova, doncs ací us la deixo: http://www.3cat24.cat/noticia/494225/oc ... i-del-cine
Podríeu fer vaga.... organitzar una vaga, de la mateixa manera que s'ha organitzat el referèndum per a la independència.

Jo estic a l'espera de saber si la proposta de llei, promulgada per la signatura del 10 % dels andorrans, per crear zones d'espai sense fum tira cap endavant. Si funciona jo mateix faré una proposta de llei per a obligar als Cinemes del principat a emetre pel·lis en la meua llengua.

Per si no ho sabíeu l'empresa Cinemes Modern es negava a posar pel·lis en català a Andorra perquè segons ella era massa car. Amb l'arribada de Cinemes Illa Carlemany (propietaris de l'Illa Diagonal de Barcelona) hi ha més pel·lis en català, el que deixa veure que fins a dia d'avui no costava car, el problema era que Cinemes Modern no volen pel·lis en català. D'una altra banda un article amb el títol "Català, una patacada al cinema" va sortir publicat al Diari d'Andorra. L'article és una entrevista al proprietari de l'Illa Carlemnay que deia coses tan boniques com que el mercat a Andorra és nul (afegeixo, que mai han hagut pel·lis suficients en català com per fer aquestes afirmacions), que només funciona el cinema infantil (no m'estranya ja que el govern ha fet un bon treball, i per tant les pel·lis infantils venen. Podria passar el mateix amb els adults si empreses com Cinemes Modern es neguessin), que guanyen la major part de diners amb els turistes (totalment falç, guanyen més diners amb el joves andorrans que no pas amb els estrangers),... bé i una infinitats d'imbecilitats. El millor de tot, és que les pel·lis que ha emès en català fins ara Cinemes Modern han sigut doblades gràcies als impostos que paguen tots i totes els catalans, han vingut a Andorra després de que el Govern andorrà pagués el desplaçament de la bobina,... I sempre han cobrat l'entrada als adults. Resumin: que fins ara han sigut el Govern català i andorrà que han pagat les pel·lis emeses en català al principat d'Andorra, i tenen la barra de dir-me que perden diners! Quan fins ara no han gastat ni un duro! Quan han tingut un èxit absolut a totes les sessions fetes!

Crec que hi ha més de que raons per fer vaga contra empreses com l'Illa Carlemany (Si ho preferiu Illa Diagonal), Cinemes Modern,... i tota la resta de sales de Catalunya amb la mateixa mentalitat faixista.

r5004
Entrades: 14752
Membre des de: dc. nov. 01, 2006 8:08

Re: Proposo una vaga en contra de les Sales de Cinema

Entrada Autor: r5004 » dt. gen. 26, 2010 22:19

Jo no sóc usuari habitual dels cinemes, si et dic que l'última pel·li que vaig anar a veure al cinema era AI, crec que em donaràs tota la raó.
Des de ja fa un temps, m'aplico la següent norma:
Si un dvd (pel·li o sèrie) m'agrada i està en català, me'l compro. Si només està disponible "en la lengua común de todos los españoles" ja es poden posar el dvd al cool, llavors m'ho baixo per l'emule o espero el tdtrip/muntatge en català (o el faig jo, i el comparteixo :mrgreen: ).

Una cosa que mai he entès (bé, de fet si que ho entenc); com és que en molts dvd costi tant poc posar-hi idiomes com l'hungarès, polonès, suec, txec... i costi tant i tant posar-hi també el català, el gallec o l'euskera. :idea:
"Hi ha gent a qui no li agrada que es parle, s'escriga o es pense en català. És la mateixa gent a qui no li agrada que es parle, s'escriga o es pense."
Imatge

Autor del tema
boigandorra

Entrada Autor: boigandorra » dc. gen. 27, 2010 0:07

r5004 ha escrit:Jo no sóc usuari habitual dels cinemes, si et dic que l'última pel·li que vaig anar a veure al cinema era AI, crec que em donaràs tota la raó.
Des de ja fa un temps, m'aplico la següent norma:
Si un dvd (pel·li o sèrie) m'agrada i està en català, me'l compro. Si només està disponible "en la lengua común de todos los españoles" ja es poden posar el dvd al cool, llavors m'ho baixo per l'emule o espero el tdtrip/muntatge en català (o el faig jo, i el comparteixo :mrgreen: ).

Una cosa que mai he entès (bé, de fet si que ho entenc); com és que en molts dvd costi tant poc posar-hi idiomes com l'hungarès, polonès, suec, txec... i costi tant i tant posar-hi també el català, el gallec o l'euskera. :idea:
Hola r5004,

Doncs, sí pel que veig ja fa molt, però molt de temps que no vas al cine... déu nidó! I bé, no et deixaré de donar la raó, tot i que crec que bé, sempre i quan tinguis l'oportunitat d'anar a veure pel·lis al cine en català fes-ho. I jo també faig com tu, normalment em compro les pel·lis, a vegades no, però normalment sí.... però aquelles que no estan en català doncs emule, i ja poden dir-me el que vulguin. Passo d'ells, que no passin de mi que jo no passaré d'ells.

Això sí, t'animo a fer una vaga, més que res, perquè no sóc espanyol i no tindria sentit, a part no sé pas com es fa això a Espanya i tampoc visc allà, per això us ho suggereixo a vosaltres. Jo per la meva part intentaré fer els màxims aquí a Andorra.

Ermesenda
Entrades: 1657
Membre des de: ds. gen. 31, 2009 12:46

Entrada Autor: Ermesenda » dj. gen. 28, 2010 10:55

Això que passa a Andorra em deixa perplexa. Tinc entès (i si no és així, corregeix-me) que els únics idiomes oficials són el català i el francès. El castellà s'estudia, igual que l'anglès, com a llengua estrangera.
Que les pel·lis siguin en castellà seria el mateix que si fossin en anglès (sense subtitular ni res), oi?.
Pregunto eh?, perquè no ho sé.

Autor del tema
boigandorra

Entrada Autor: boigandorra » dj. gen. 28, 2010 21:03

Ermesenda ha escrit:Això que passa a Andorra em deixa perplexa. Tinc entès (i si no és així, corregeix-me) que els únics idiomes oficials són el català i el francès. El castellà s'estudia, igual que l'anglès, com a llengua estrangera.
Que les pel·lis siguin en castellà seria el mateix que si fossin en anglès (sense subtitular ni res), oi?.
Pregunto eh?, perquè no ho sé.
Hola Ermesenda, doncs tens molt mal entès XD, a Andorra l'únic idioma oficial és el català i punt no n'hi ha cap altre més XD. Estic segur que mires la Nòria xd, si no es així doncs digue'm qui t'ha dit aquesta rucada.... hehehehehe

El cas és que hi ha més immigració que no pas gent del país i això fa que escoltis parlar més castellà, francès o fins i tot portuguès que no pas català quan vas pel carrer. Per ordre estarien els espanyols, portuguesos, francesos i altres nacionalitats per últim. El castellà, francès, anglès i qualsevol altra llengua s'estudien com a idiomes extrangers a l'escola andorrana (perquè aquí també trobem diferències: existeixen 3 sistemes educatius l'andorrà, castellà i francès). A l'escola andorrana tot es fa en català i s'estudia el francès, castellà, anglès com a idiomes extrangers i portuguès com a optatiu. A l'escola espanyola funcionen com a Madrid però amb la diferència de que els alumnes fan català. Igual passa per l'ensenyament francès: tot en francès + classes de català. Finalment l'ensenyament espanyol i francès han d'incloure obligatòriament la materia Història i Geografia Andorrana igual que el català com acabo de dir.

El fet de que l'ensenyament espanyol ho faci tot en espanyol i el francès en francès es deu a que aquests dos sistemes escolar estan manats, gestionats, i creats pels governs respectius. Però per poder implantar-se a Andorra només han hagut de complir la norma de incloure el català i història d'Andorra.

Tot això influencia en el fet de que pràcticament a tot Andorra som trilingües i donada la falta de cinema en català doncs els cinemes projecten les pel·lícules en castellà (per a nosaltres és molt, molt, molt anormal sent el català únic idioma oficial, però a l'hora s'accepta perquè entenem 3 idiomes en la majoria). I es clar, el Govern no fa res en molts aspectes perquè li convé: fer vindre espanyols/francesos sense que aquests s'hagin de veure amb dificultats lingüístiques (a qualsevol altre país del món normal, aquests espanyols/francesos trobarien dificultats si no saben anglès) ja que deixen diners i l'únic que l'importa a Govern són diners, i per raons diplomàtiques (donat que tenim un copríncep francès i espanyol) convé concervar aquests idiomes (tot i que a dia d'avui cap president francès hagi fet esforços per parlar el nostre idioma, i nosaltres sempre hem hagut d'atendre'l en francès que sinó es lia un pollo).

Resultat només el 40% de la població a Andorra sap parlar el nostre idioma. Govern diu que fa però com pots veure no fa res.

Les pel·lícules que es projecte no són subtítulades a cap altra llengua ho tens tot en versió espanyola.

Pel que fa jo, parlo portuguès, francès, castellà, català. Al col·le aprenc anglès, tot i ser-me més difícil, gràcies a tants idiomes entenc el gallec (de fet ara l'estic aprenent a escriure i parlar per Internet) i bé: vull posar-me a l'italià. M'agrada la varietat lingüística i no la selecció lingüística provocada per la globalització (que suposo que ja saps per qui és potenciada).

Espero que t'hagi respost bé. XD o com dirien els altres països LoL

Autor del tema
boigandorra

Entrada Autor: boigandorra » dj. gen. 28, 2010 21:31

Per cert no consisteix en fer vaga de no anar al cine sinó de: FER VAGA DEVANT DEL CINE, amb pancartes,....

Perquè si veu vaga de no anar al cine donareu la raó a les sales de cinema sense voler-ho ja que afirmen que es quedaran sense clients. No s'han de quedar sense clients sinó amb clients que exisgeixen, demanen, sol·liciten cinema en català i quan això no es produïx aquests clients són capaços de posar-se a les portes del cinema a reclamar el seu dret.

Oliana
Entrades: 4378
Membre des de: dv. jul. 13, 2007 12:35
Ubicació: Algún lloc d'aquí o d'allà...

Entrada Autor: Oliana » dv. gen. 29, 2010 18:43

Aquí teniu el llistat de cinemes que faran vaga el proper dilluns.
http://www.cronica.cat/noticia/La-llist ... -de-febrer

Salutacions

Respon