Els pastissos: Subproblema 1: Dos persones es volen repartir un pastís, com s'ho fan per repartir-lo equitativament de forma que els DOS estiguin completament satisfets.
O sigui, que cap pugi dir: "el teu és mes gran", "tu tens mes xocolata que jo", "el teu tros te mes lacasitos".
Subproblema 2: El mateix amb TRES persones. Com es reparteixen el patís 3 persones de forma que els TRES estiguin completament satisfets.
Subproblema 2: podria ser així?
[hide]Doncs un li diu als altres dos: poseu-vos d'acord i talleu-lo en tres trossos. Jo agafaré el que més m'agradi dels tres.[/hide]
Doncs...
[hide]Si les persones són A,B,C el A els hi diu a B i C: "Talleu-lo vosaltres mateixos en 3 trossos. Jo agafaré el que més m'agradi". I el B li diu al C: "Talla'l com vulguis en 3 trossos. Després que C triï jo agafaré el que més m'agradi."[/hide]
arakelov ha escrit:Doncs...
[hide]Si les persones són A,B,C el A els hi diu a B i C: "Talleu-lo vosaltres mateixos en 3 trossos. Jo agafaré el que més m'agradi". I el B li diu al C: "Talla'l com vulguis en 3 trossos. Després que C triï jo agafaré el que més m'agradi."[/hide]
No No Noooo
Ja que pot ser que A no estigui d'acord amb la repartició i que B es quedi el que A pensava que era el mes gran. A més, no ah quedat clar .... qui talla ? qui agafa primer?
arakelov ha escrit:Doncs...
No No Noooo
Ja que pot ser que A no estigui d'acord amb la repartició i que B es quedi el que A pensava que era el mes gran. A més, no ah quedat clar .... qui talla ? qui agafa primer?
Si Si Siiiiii
Petiso ha escrit:Ja que pot ser que A no estigui d'acord amb la repartició
Perdó, m'ha ballat una lletra:
Si les persones són A,B,C el A els hi diu a B i C: "Talleu-lo vosaltres mateixos en 3 trossos. Jo agafaré el que més m'agradi". I el B li diu al C: "Talla'l com vulguis en 3 trossos. Després que A triï jo agafaré el que més m'agradi."
O si prefereixes, una variant:
Si les persones són A,B,C el A els hi diu a B i C: "Talleu-lo vosaltres mateixos en 3 trossos. Jo agafaré el que més m'agradi". I el B li diu al C: "Talla'l com vulguis en 3 trossos. Després que A triï el seu tros EL PROBLEMA ES REDUEIX AL CAS DE 2 PERSONES AMB EL TROS QUE QUEDA"