lauriqui ha escrit:
De què s'ha d'omplir una ampolla per a que pesi menys que estant buida?
Uzu ha escrit:[hide]de qualsevol cosa menys densa ke l'aire xD per exemple, aire calent, heli... o la opcio friki, levicita, propulsor, casquet volador den doraemon...[/hide]
[hide]a la meva època s'havia d'omplir de forats, però suposo que després de la resposta de l'uzu qualsevol s'atraveix a dir-ho... jajajajaja Clar que... si l'ampolla està buida, vol dir que no hi ha ni aire... no? vale.. ja callo...[/hide]
EDIT: vale.. el sake se m'ha adelantat... això em passa per tenir el post sense enviar durant tanta estona...
mi-chan ha escrit:Una aranya tarda 8 dies a teixir una terenyina en un determinat tros. Aquest tipus d'aranyes teixeixen cada dia el doble del que tenen teixit el dia anterior. Quant tardaran dues aranyes d'aquest tipus a teixir el mateix tros juntes?
(s'ha de dir el nombre de dies i el perquè eeh)
ARG SORRY ><'
Solució?
Aviam, 1 aranya faria:
Dia 1: teixeix S ==> Superfície total teixida = S
Dia 2: teixeix 2*S ==> Superfície total teixida = 2*S+S = 3S
Dia 3: teixeix 2*3S ==> Superfície total teixida = 2*3S + 3S = 3*3S = 3^2*S
Dia 4: teixeix 2*3^2*S ==> Superfície total teixida = 2*3^2*S + 3^2*S = 3^3*S
...
En general el dia n hi haurà una sup. total teixida de 3^(n-1)*S, i el particular el dia 8 hi haurà 3^7*S = 2187*S
Ara 2 aranyes:
Dia 1: teixeixen S+S ==> Superfície total teixida = 2S
Dia 2: teixeixen 2*2S + 2*2S = 2^3*S ==> Superfície total teixida = 2^3*S + 2S = 2S(2^2+1) = 2*5S
Dia 3: teixeixen 2*2*5S + 2*2*5S = 2^3*5S ==> Superfície total teixida = 2^3*5S + 2*5S = 2*5S(2^2+1) = 2*5^2*S
Dia 4: teixeixen 2*2*5^2*S + 2*2*5^2*S = 2^3*5^2*S ==> Superfície total teixida = 2^3*5^2*S + 2*5^2*S = 2*5^2*S(2^2+1) = 2*5^3*S
...
En general el dia n hi haurà una sup. total teixida de 2*5^(n-1)*S.
Llavors cal trobar el n que fa que 2*5^(n-1) = 3^7, que evidentment no és enter.
Està ben plantejat ara? Segueixo? (la resposta és: durant el 6è dia)
mi-chan ha escrit:Una aranya tarda 8 dies a teixir una terenyina en un determinat tros. Aquest tipus d'aranyes teixeixen cada dia el doble del que tenen teixit el dia anterior. Quant tardaran dues aranyes d'aquest tipus a teixir el mateix tros juntes?
ARG SORRY ><'
solució a saco i segurament incorrecta...
Jo crec que triga 7 dies exactes!
Perquè si la primera triga 8 dies en fer-la tota, vol dir que ha fet la meitat en 7 dies. Si són 2 aranyes, doncs amb 7 dies ja en tindran prou
no viam, una cosa és que estigui buida, i altre que a dins es faci el buit!
i els forats no omplen, pq no es posen dins :-p
alovse, no xD
cedeixo torn
bueno no Quantes hores al dia treballa en Petiso?
no!
[hide]cada una faria el doble del que ja hi havia! segons lenunciat "corretgit", que no seria el primer cop que sequivoca en aquest enunciat xD
1er dia= fan 10 cada una per dir algo = 20
2n dia = fan 40 cada una! = 80+20 = 100
etc.[/hide]
edit: percert, sake, correcte, et toca xD
ARG SORRY ><'
solució a saco i segurament incorrecta...
Jo crec que triga 7 dies exactes!
Perquè si la primera triga 8 dies en fer-la tota, vol dir que ha fet la meitat en 7 dies. Si són 2 aranyes, doncs amb 7 dies ja en tindran prou
precisament per aixo, altre cop (xD) les dues variants tornaven a ser correctes, i, altre cop (xDD) la teva versio i la meva son tan correctes com la de l'alovse, pero bueno xD.
no se, pero quan una cosa es ambigua i no es matitza, i es dona alguna interpretacio, perfectament correcte, com a dolenta, és que està malament l'enunciat.
alovseeeeee tira endevinalla xD (vale que es cedia, pero hem reciclat el enunciat maleït de les aranyes)