Per els experts caratuladors: com feu les vostres caràtules?

Per resoldre dubtes de caire tècnic, relacionades o no amb el món del ripeig.

Moderadors: Petiso, Ayu

Respon

Autor del tema
xordi
Site Admin
Site Admin
Entrades: 4422
Membre des de: dv. oct. 06, 2006 14:32
Status: Desconnectat

Per els experts caratuladors: com feu les vostres caràtules?

Entrada Autor: xordi » ds. juny 09, 2007 16:51

Bones! Em volia iniciar en aquest món de les caràtules, però m'agradaria saber quin programa utilitzeu (photoshop, illustrator, fireworks).

I també quines són les mides que fan el dvd?

També proposo que si hi hagues algu que volgues fer caràtules pe'ls diferents programes i sèries que anem penjant que ho faci saber!!

Sedmikrasky
Entrades: 844
Membre des de: ds. nov. 04, 2006 21:43
Ubicació: forbidden snowflake

Entrada Autor: Sedmikrasky » dg. juny 17, 2007 19:44

Jo utilitzo el Photoshop (de fet, l'illustrator no m'acaba de fer el pes i el freehand és el que faig servir per vectoritzar).

Pel que fa les dimensions, caldria tenir en compte que existeixen diversos estoigs, però em sembla que la més habitual és la de 266 x 183 mm. (130+6+130 mm)

Sake
Entrades: 269
Membre des de: dv. oct. 06, 2006 13:23
Ubicació: Dins d'un got

Entrada Autor: Sake » dg. juny 17, 2007 21:17

Efectivament, amb el photoshop va molt bé, per fer-te la vida més fàcil, hi ha plantilles com aquestes: Plantilla .psd o aquesta Plantilla jpg

I si busques una mica amb el google, en trobaràs més, així com manuals i ajudes per millorar les caràtules, i per tenir idees noves.

Vinga, adéu!

Sedmikrasky
Entrades: 844
Membre des de: ds. nov. 04, 2006 21:43
Ubicació: forbidden snowflake

Entrada Autor: Sedmikrasky » dl. juny 18, 2007 0:14

He estat mirant i en el Illustrator (amb la versió CS2) tens unes plantilles per a fer les caratules de dvd, de cd i fins i tot les galetes. ;) però continua sent més còmode el Photoshop

Txus
Entrades: 1625
Membre des de: dj. nov. 23, 2006 0:34
Ubicació: I'm fucking Matt Damon
Contacta:

Entrada Autor: Txus » dl. juny 18, 2007 11:00

Photoshop a mort :) Totes les caràtules que he fet les he fetes així. Les mides en centímetres són les que són, ara bé, jo les faig a 1613x1073 píxels i impresses queden molt bé. Després tinc les caràtules de capses especials (capses per a 4 i 5 DVDs) que les faig a 1654x1073 píxels.

Si voleu us puc fer caràtules de sèries de les quals hi hagi caràtula anglesa a bona resolució o de les quals es tinguin imatges prous grans. Per traduir caràtules i adaptar-les el que sigui, ja tinc força experiència (a punt estic de fer les 100 caràtules), ara bé, per crear-ne de zero estic ben peix...
Imatge

Autor del tema
xordi
Site Admin
Site Admin
Entrades: 4422
Membre des de: dv. oct. 06, 2006 14:32

Entrada Autor: xordi » dl. juny 18, 2007 22:24

Txus ha escrit:Photoshop a mort :) Totes les caràtules que he fet les he fetes així. Les mides en centímetres són les que són, ara bé, jo les faig a 1613x1073 píxels i impresses queden molt bé. Després tinc les caràtules de capses especials (capses per a 4 i 5 DVDs) que les faig a 1654x1073 píxels.

Si voleu us puc fer caràtules de sèries de les quals hi hagi caràtula anglesa a bona resolució o de les quals es tinguin imatges prous grans. Per traduir caràtules i adaptar-les el que sigui, ja tinc força experiència (a punt estic de fer les 100 caràtules), ara bé, per crear-ne de zero estic ben peix...
Merci per les respostes i per les plantilles!

Si vols Txus buscaré caràtules de sèries com Herois, Fiscal Chase, etc... i te les passo!

Respon