16:9 real: què fem, 640x352 o... què?

Per resoldre dubtes de caire tècnic, relacionades o no amb el món del ripeig.

Moderadors: Petiso, Ayu

Autor del tema
huGas.cat
Entrades: 2315
Membre des de: dc. maig 09, 2007 19:59
Ubicació: Banyoles, Pla de l'Estany
Contacta:
Status: Desconnectat

Re: 16:9 real: què fem, 640x352 o... què?

Entrada Autor: huGas.cat » dc. abr. 22, 2009 20:12

alovse ha escrit:Pel que fa al tema de posar el flag de 16:9 jo crec que m'ho estalviaria, sobretot si els pixels que emeten per la tele són quadrats... Però crec que mereix una mica més de discussió... És un tema interessant
Fem algun tipus d'enquesta en profunditat? :D

Salut!
Gerard

Imatge

Oliana
Entrades: 4378
Membre des de: dv. jul. 13, 2007 12:35
Ubicació: Algún lloc d'aquí o d'allà...

Entrada Autor: Oliana » dc. abr. 22, 2009 20:23

A veure, malgrat que crec que es veu millor (encara no puc posar la mà al foc però quasi quasi la posaria), crec que el més important és la compatibilitat.
I, per exemple, amb el MediaPlayer Classic només funciona, en el meu cas, amb aquests renderers VMR9 (renderless), el VMR7 (windowed) o el System default. Amb els altres no activa el anamòrfic, i es veu quadrat (i deformat, és clar).
Imatge

Per tant, jo no ho faria, perquè no és compatible del tot encara que crec que dóna més qualitat. :mrgreen:

Ayu
Entrades: 2518
Membre des de: dv. oct. 06, 2006 19:55
Ubicació: Perdut enmig de l'oblit

Entrada Autor: Ayu » dc. abr. 22, 2009 20:24

alovse ha escrit:
Ayu ha escrit:I tal com es comentava, és preferible fer un resize, per petit que sigui, per tal de que la imatge no quedi tan "quadriculada" alhora de comprimir amb còdecs h.263.
còdecs h.263???? Algú els fa servir encara???? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Què et penses que és l'xvid : P (sí, sé que ho deies en broma)
Imatge

Petiso
Site Admin
Site Admin
Entrades: 16309
Membre des de: dv. oct. 06, 2006 13:13

Entrada Autor: Petiso » dc. abr. 22, 2009 23:18

Resumint:
A veure, TV3 emet sempre (sigui 4:3 o 16:9) a resolució: 720x576

Si volem fer un vídeo 16:9, tenim 3 possibilitats principals:
a) 720x404 (píxels quadrats)
Es fa un resize del 70% als pixels vertical.

Reduir la resolució d'un vídeo, sol augmentar la qualitat, ja que elimines els errors/soroll de la imatge.

b) 1024x576 (píxels quadrats)
Es fa un resize del 142% als pixels en horitzontal.

Augmentar la resolució d'un vídeo, sol introduir soroll/errors en la imatge.
El ripeig ocuparà MOLT mes que l'opció a, amb una qualitat similar, en cap cas superior.

c) 720x576 (pixe'ls anamòrfics)
Poca compatibilitat, els reproductors no solen llegir be els pixels no anamòrfics en avi's.

Adéu !
Imatge Imatge

Suec
Entrades: 173
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 9:49

Entrada Autor: Suec » dj. abr. 23, 2009 8:25

Hola

Pensant en veu alta

Mes o menys es sol gravar el mateix i ho pasem a Divx o a Xvid....
Llavors perque no crear unes descargues amb les configuracions? (es configura el codec i es guarda la configuració i es posa a una secció de descarregues)
o fer una taula amb les resolucions?

Som molts que tenim la possibilitat de gravar i passar a divx coses, però no les oferim ja que no sabem si son en la qüalitat dels "professionals" del forum i ens "les quedem" sense oferirles.
Per aixó penso que sería ideal una mena de "kits" amb les configuracions ja fetes de les diferents opcions que ens podem trobar (pelis 16.9 a TeVentres, SXX al 33...) , i els programes a utilitzar. D'aquesta manera tots ho fariem igual.
Esclar que hi haura "puretes" que volen afinar més o menys, però es podria crear una mena de "standard" que fos aplicable a qüasi bé tot....

a10

Oliana

Entrada Autor: Oliana » dj. abr. 23, 2009 9:31

Suec, al subfòrum manuals tens aquesta info.

Aquesta configuració pel códec XviD t'anirà de conya (en el Gordian Knot molts l'hem posat com a predeterminada):
Configuració Xvid ... per Petiso

I aquí tens un manual del Gordian Knot que explica com ajustar tots els valors per a fer el vídeo amb el resultat final que tu vulguis:
Manual del Gordian Knot 0.35

Salut!

Suec

Entrada Autor: Suec » dj. abr. 23, 2009 10:29

Si, de manuals en hi han un munt, aqui i a altres llocs, veig que no s'ha entés el que volia dir.

Si sempre estem pasant a Divx desde les mateixes fonts (TeVentres, C33, 300), pràcticament les configuracions son les mateixes. Aquestes configuracions es guarden i llavors, qüalsevol persona tenint el mateix programa, carrega la configuració i ja està. D'aquesta manera, TOTS, fem servir les mateixes eines i processos i mes gent podrà col.laborar.

Un exemple, a mi m'es més fàcil gravar una cosa, pasar-la a Divx de la manera que crec que està bé (una sola passada, sense mirarmo massa i ja està). Ho guardo i com que es més ràpid que descarregar el mateix del emule a millor qüalitat, paso de compartir-ho. I no ho comparteixo ja que l'estandrar de Tots Rucs es molt superior al que jo amb els meus coneixaments puc oferir.

Simplemente, crec que amb un kit (programes + configuracions ja fetes) més gent s'animaria a gravar i compartir, ja que els resultats podràn ser identics (o molt semblants) als que ofereixen els "mestres" de Tots Rucs.

alut

Ayu

Entrada Autor: Ayu » dj. abr. 23, 2009 13:11

Però és que el gordian knot no té més. Configures el codec i ja està tot configurat, no té més a configurar.
Que gairebé totes les coses són de TV3 sí, però no totes necessiten els mateixos paràmetres ni molt menys!

No és el mateix capturar el primer capítol de Doraemon, que capturar l´últim, per exemple.
Segur que tenen crops diferents i que al primer li has d'aplicar un filtre de soroll que segurament a l'últim ja no necessitaràs, per exemple.
I apretar el botó el botó autocrop o el de medium noise està a l'abast de tothom i no et porta més de 2 segons fer-ho.

Que t'és més còmode gravar les coses que baixar-les? D'acord.
Que et resulta un pal haver de pujar una cosa per després compartir-la, perquè has de tenir l'emule posat i tal i és més còmode que ho pugi algú altre? Val.

Però si no vols compartir coses no crec que sigui per falta de programes+configuracions ja fetes, la veritat.
A part de que ja et dic que configuracions més fetes ja és impossible. Si vols res més mastegat, agafa programes rotllo autogordianknot, però nosaltres no et podem donar una configuració universal per a tots els programes de la tele perquè aquesta no existeix, ja que cada programa, cada sèrie, cada pel·lícula, són un món apart.
Imatge

Suec

Entrada Autor: Suec » dj. abr. 23, 2009 15:04

Noi, amb la teva resposta plena de bones intencions, no m'estranya que us costi trobar gent que us ajudi.

Per la meva part, només em queda dir a10.

Ayu

Entrada Autor: Ayu » dj. abr. 23, 2009 15:58

No sé, el que dic és el que hi ha... no es poden donar més configuracions, simplement perquè no n'hi ha...

Aquí a totsrucs no hi ha cap "mestre" i sempre que algú ha volgut publicar alguna cosa i no ha sabut com fer-ho se l'ha ajudat en tot el que ha fet falta i continuarà sent així.

Vaja, que qui no ajuda és perquè no vol, i no podem obligar a ningú. : P

Vagi bé!
Imatge

Petiso
Site Admin
Site Admin
Entrades: 16309
Membre des de: dv. oct. 06, 2006 13:13

Entrada Autor: Petiso » dj. abr. 23, 2009 16:17

A veure .... calma !!

Suec, ens encantaria poder-ho fer tot més fàcil ..... però per desgràcia no es possible. Les eines que existeixen actualment, no permeten fer-ho. I tampoc tenim temps per escriure o re-escriure eines noves.

L'únic que existeix, es la configuració del XviD (que només cal entrar una vegada) i ja t'ha dit l'oliana.
I després, existeixen projectes de gordiant knot. Però ni son portables a altes sèries ni incorporen tots els paràmetres necessaris. A més, dintre d'una mateixa sèrie, molts cops tampoc serveixen!

En resum, l'únic forma que hi ha, es la d'ensenyar a fer-ho, i això es lo que fem. Son múltiples les persones que ho han demanat, i se'ls ha explicat. Apart dels múltiples manuals que hem fet per fer la feina més fàcil.

Vinga, hi hagi pau !!

PD: Ayu, no siguis tant .... tant ayu :-p
Imatge Imatge

Oliana

Entrada Autor: Oliana » dj. abr. 23, 2009 17:43

Suec, a veure :P
Comencem pel principi.
Primer necessites una capturadora o un TDT amb PVR. Com que tu tens el Siemens 740, això ja ho tens superat.

Les gravacions que facis amb el siemens, les has de demuxar amb el ProjectX. Així comprovaràs si hi ha errors o no a la gravació. Si reps bé el senyal molts cops tindràs la captura bé, però de vegades hi ha píxels moguts, o petits talls, que has de saber si hi són o no abans de ripejar alguna cosa. Si el tall és important, i estàs fent una cosa per publicar-la, hauràs d'avisar a algún comany que també capturi el mateix programa per veure quina captura serveix més. Amb el ProjectX també podràs tallar-lo i treure-li els anuncis.
El manual del ProjectX, clar i entenedor, és aquí: http://forum.totsrucs.cat/viewtopic.php?f=34&t=5590
Un cop l'arxiu està demuxat, i sense anuncis, obtens un arxiu de vídeo, i tants arxius d'àudio com pistes de so tingui el canal en qüestió (per TV3 4 arxius d'àudio, que són 3 mp2 -o mpa- i un ac3).

Llavors, obres el Gordian Knot, prèviament configurat amb la configuració XviD, i segueixes el que diu el manual. Cada ripeig és diferent, així que NO HI HA UN ESTÀNDARD PER A PODER PUBLICAR AQUÍ AL FÒRUM DE COM ES FA. Però si segueixes el manual veuràs que si et troves una cosa o altra, doncs faràs una cosa o no.

Més entenedor ja no ho sé fer, de veritat.
M'agradaria, que t'ho miréssis, perquè ben mirat només és difícil la primera vegada. Després és bufar i fer ampolles. :D
Si ho desitges en continuem parlant quan vulguis. I t'anirem ajudant sempre. Em sembla que a TR mai s'ha deixat d'ajudar a ningú quan té algún dubte.

I si comences a mirar-t'ho, toquetejar i tens ganes i il·lusió, pots fer el que vulguis a TR. Només has de dir què vols fer i tot teu.

Una abraçada,
Oliana

alovse
Site Admin
Site Admin
Entrades: 1036
Membre des de: dj. maig 31, 2007 15:59
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: alovse » dv. abr. 24, 2009 16:16

A veure, tornant al tema...
Oliana ha escrit:A veure, malgrat que crec que es veu millor (encara no puc posar la mà al foc però quasi quasi la posaria), crec que el més important és la compatibilitat.
Per tant, jo no ho faria, perquè no és compatible del tot encara que crec que dóna més qualitat. :mrgreen:
Sobre el tema de la qualitat, la meva opinió -- totalment recolzada en la meva intuició, sense cap fet provat ni demostració científica -- és que la única manera per poder-ho apreciar visualment seria comparant un muntatge de 720x404 vs 720x576 anamòrfic amb la següent configuració:

Un monitor de, per exemple, 17 polzades amb una resolució de 720x404 i un altre monitor de també 17 polzades i una resolució de 1024x576.
Veient cada muntatge en el monitor que li toca podríem comparar les qualitats. I segons la meva opinió crec que el de 720x404 es veuria millor. (Evidentment s'ha de fer a la distància adequada, condició de llum, etc.)

Ara bé, per l'altre costat està el fet que la majoria de monitors tenen resolucions més grans (en general 1280x1024) i els televisors també (en general 1366x768). Això fa que els dos muntatges s'hagin d'escalar, motiu pel qual (també segons la meva opinió) el anamòrfic es veu millor ja que el reescalat és menor.

De totes maneres crec que el tema de la compatibilitat és important, sobretot en els DVD de sobretaula.

El meu granet de sorra
Albert

Respon