Programa prioritzar programes de descarrega

Per resoldre dubtes de caire tècnic, relacionades o no amb el món del ripeig.

Moderadors: Petiso, Ayu

Respon

Autor del tema
Lambolico
Entrades: 723
Membre des de: dt. set. 18, 2007 18:25
Ubicació: Mataró
Status: Desconnectat

Programa prioritzar programes de descarrega

Entrada Autor: Lambolico » dg. abr. 19, 2009 15:56

Bones, fa uns dies em van recomanar per un post d'aquests ( :roll: ) el netlimiter per a limitar les descàrregues dels programes que utilitzo, però em va semblar molt complicat...

Llavors, jo el que vull és: establir unes prioritats entre un grup de programes que jo pugui definir. Per exemple: que sempre que engegui el filezilla la seva pujada tingui més prioritat que la de l'emule i que aquest no li robi ample de banda al filezilla.
I poguer limitar les pujades o baixades d'aquest grup de programes, mantenint les prioritats.

Algú sap d'algún programa que et permeti fer això, o que al menys si acosti? :roll:

Salut!

Little man comes when everything goes

Petiso
Site Admin
Site Admin
Entrades: 16309
Membre des de: dv. oct. 06, 2006 13:13

Re: Programa prioritzar programes de descarrega

Entrada Autor: Petiso » dg. abr. 19, 2009 17:17

Lambolico ha escrit:Llavors, jo el que vull és: establir unes prioritats entre un grup de programes que jo pugui definir. Per exemple: que sempre que engegui el filezilla la seva pujada tingui més prioritat que la de l'emule i que aquest no li robi ample de banda al filezilla.
I poguer limitar les pujades o baixades d'aquest grup de programes, mantenint les prioritats.

Algú sap d'algún programa que et permeti fer això, o que al menys si acosti? :roll:
Si ho trobes avisa !! Fa temps que ho busco.

El mes semblant que he aconseguit, es ficar un servidor amb linux que faci de router amb QoS i shaper.

Adéu !
Imatge Imatge

Autor del tema
Lambolico

Entrada Autor: Lambolico » dg. abr. 19, 2009 17:31

Petiso ha escrit:El mes semblant que he aconseguit, es ficar un servidor amb linux que faci de router amb QoS i shaper.
Sona molt complicat :S Bé, si trobo alguna cosa us ho faré saber ;)

Petiso
Site Admin
Site Admin

Entrada Autor: Petiso » dg. abr. 19, 2009 18:06

Lambolico ha escrit:
Petiso ha escrit:El mes semblant que he aconseguit, es ficar un servidor amb linux que faci de router amb QoS i shaper.
Sona molt complicat :S Bé, si trobo alguna cosa us ho faré saber ;)
De fe, no ho es molt. Ni que si ho vols configurar molt .. ja costa mes.

Nomes cal agafar un ordenador antic, ficar-hi DOS targes de red, i ficar-hi algun linx lleuger (versió servidor).

Una tarja de red, la connectes al router. L'altre, a un hub/switch de la red local.

Ara configures el linux amb algun dels múltiples scripts de QoS que es troben per internè .... i ja està.

Problema: necessites tindre dos PC's oberts :-p

Adéu !
Imatge Imatge

Autor del tema
Lambolico

Entrada Autor: Lambolico » dg. abr. 19, 2009 19:19

Home...dos pc's....posari linux, nosek d'uns scripts....massa feina XD

r5004
Entrades: 14758
Membre des de: dc. nov. 01, 2006 8:08

Entrada Autor: r5004 » dl. abr. 20, 2009 9:58

Tot això es deu poder fer des d'un router amb QoS? Jo volia/vull prioritzar la Wii però el router que tinc no té QoS :x :cry:

PD. Suposo que deu existir un QoS per software i per windows... tipus NetLimiter.
"Hi ha gent a qui no li agrada que es parle, s'escriga o es pense en català. És la mateixa gent a qui no li agrada que es parle, s'escriga o es pense."
Imatge

Petiso
Site Admin
Site Admin

Entrada Autor: Petiso » dl. abr. 20, 2009 11:23

r5004 ha escrit:Tot això es deu poder fer des d'un router amb QoS? Jo volia/vull prioritzar la Wii però el router que tinc no té QoS :x :cry:
Doncs suposso que hi han ruters que ho fan ..... però no en conec cap.
r5004 ha escrit:PD. Suposo que deu existir un QoS per software i per windows... tipus NetLimiter.
De fet si: cfosspeed
http://www.cfos.de/speed/cfosspeed_e.htm

Però no em va acabar de convèncer. Però no te res a veure amb el netlimiter, es un prioritzador i fa trafic shaping (donar prioritat als paquets de de control, com ara els ACK, així ni que pugis al màxim, pots seguir descarregant sense problema.

Adéu !
Imatge Imatge

Respon