[Projecte] Sputnik: classic albums (serie de documentals)

Per parlar dels projectes presents i futurs de TotsRucs

Moderadors: xordi, Ripejadors

Autor del tema
Oliana
Entrades: 4378
Membre des de: dv. jul. 13, 2007 12:35
Ubicació: Algún lloc d'aquí o d'allà...
Status: Desconnectat

Re: [Projecte] Sputnik: classic albums (serie de documentals)

Entrada Autor: Oliana » dv. maig 02, 2008 10:19

Pregunta a Sputnik: Fareu la saga competa de tots els episodis dels "classic albums"?

L'Sputnik respon:
Us agraïm l'entusiasme. I sobre "Classic Albums": no ho tenim previst. La sèrie va creixent i cada any s'hi afegeixen nous títols, així que preferim anar-los oferint a mesura que n'apareixen de nous, sempre que els trobem interessants (en aquest sentit, no hem emès tots els que hi ha disponibles sinó que en fem una selecció).
El pròxim, si tot va bé, serà "Nevermind the bollocks" de The Sex Pistols, que al juliol venen per primera vegada al nostre país.

Podeu veure la pregunta i resposta aquí

Em sembla que haurem d'anar posant els capítols individualitzats, :cry: i si un dia en tenim uns quants, en podem fer un post per agrupar-los. El del Jimi Hendrix, com em temia, no és de la saga dels classic albums, o sigui que no hi ha data pel proper episodi.

Oliana

Linus
Entrades: 2106
Membre des de: dl. des. 04, 2006 21:22
Ubicació: Vivint amb la Iniciativa Dharma

Entrada Autor: Linus » dv. maig 02, 2008 14:21

oliana.molls ha escrit:Pregunta a Sputnik: Fareu la saga competa de tots els episodis dels "classic albums"?

L'Sputnik respon:
Us agraïm l'entusiasme. I sobre "Classic Albums": no ho tenim previst.

Bé, què hi farem. :cry: Almenys emetran alguns. :?
Imatge

Autor del tema
Oliana

Entrada Autor: Oliana » dv. maig 02, 2008 16:15

El documental el van emetre en 16/9 real (com "El CLUB" i no com "el cor de la city").

No obtant, la presentació del BRUNO Sockolovich va ser en 4/3 (fullscreen sense bandes negres).

Com que l'important és el documental, l'he fet a 16/9 (704x400 px). La presentació del Bruno també a aquesta resolució, amb la qual cosa es veu estirada, però només són 2 minuts.

Video: XviD a 1150kbps
L'àudio l'he fet a VBR 128 -48000Hz- stèreo (català) i VBR 128 -48000Hz- mono (anglès).
Us sembla bé i el publico?
Ocupa 496 Mb
Durada: 51 minuts.

Oliana

Petiso
Site Admin
Site Admin
Entrades: 16309
Membre des de: dv. oct. 06, 2006 13:13

Entrada Autor: Petiso » dv. maig 02, 2008 16:38

L'altre opció es fer-ho per separat. O sigui, per una banda el docu, i per l'altre la introducció (mantenint el 4:3).

El bitrate, doncs en principi correcte.

Només dir dos coses:
- L'àudio català sol ser mono en aquest casos ..... per tant conservar l'estereo no es massa útil.
- L'àudio anglès original esta a 96kbps mono .. per tant pujar-lo a 128 tampoc aporta res.

Jo deixaría els audios com:
Català: 112 (o 96) VBR mono.
Anglès: 96 VBR mono.

Amb això t'estalvies un mica de pes dels àudios, que es pot aprofitat pel vídeo.

Adéu !
Imatge Imatge

Autor del tema
Oliana

Entrada Autor: Oliana » dv. maig 02, 2008 21:29

Petiso ha escrit:L'altre opció es fer-ho per separat. O sigui, per una banda el docu, i per l'altre la introducció (mantenint el 4:3).
Però el video... llavors serien 2 avi diferents, no? (el docu en panoràmic 16/9 en seria un i la intro/outro a 4/3, per exemple a 640x480 en seria l'altre)?
Clar la idea és que tot estigui en un avi. La putada és que els de l'Sputnik d'un mateix programa ens han fet a dins d'ell un anamòrfic quan el programa comença i acaba en 4/3.
Jo prefereixo tenir el programa de principi a fi en un avi que no en 2 de diferents (un de la presentació i l'altre del docu), doncs el tros estirat només són 2 minuts i a mi més igual.

Et referies a això de crear dos avi, oi?

PD: Amb l'àudio, tens tota la raó amb el què dius. Es penjará a 96 kbps.

Petiso
Site Admin
Site Admin

Entrada Autor: Petiso » dv. maig 02, 2008 22:30

oliana.molls ha escrit:
Petiso ha escrit:L'altre opció es fer-ho per separat. O sigui, per una banda el docu, i per l'altre la introducció (mantenint el 4:3).
Però el video... llavors serien 2 avi diferents, no? (el docu en panoràmic 16/9 en seria un i la intro/outro a 4/3, per exemple a 640x480 en seria l'altre)?
Clar la idea és que tot estigui en un avi. La putada és que els de l'Sputnik d'un mateix programa ens han fet a dins d'ell un anamòrfic quan el programa comença i acaba en 4/3.
Jo prefereixo tenir el programa de principi a fi en un avi que no en 2 de diferents (un de la presentació i l'altre del docu), doncs el tros estirat només són 2 minuts i a mi més igual.
Si, em referia a fer 2 avi's separats.

De fet, el documental en si, es el tros de 16:9. Lo altre es sols una presentació que ha fet el sputnik, que no te res a veure amb el vídeo original. Pots separar-los perfectament (opinió personal esclar).

Al 60 minuts ho solem fer així.

Adéu !
Imatge Imatge

simfomet
Entrades: 129
Membre des de: dj. març 13, 2008 18:20
Ubicació: Pla d'Urgell

Entrada Autor: simfomet » dl. maig 05, 2008 14:43

Jo si voleu m'apunto a gravar els sputnik dels dijous, val la pena, és l'única oferta musical televisiva decent i en català

Autor del tema
Oliana

Entrada Autor: Oliana » dl. maig 05, 2008 15:43

simfomet ha escrit:Jo si voleu m'apunto a gravar els sputnik dels dijous, val la pena, és l'única oferta musical televisiva decent i en català
Fins a data d'avui els Sputnik no s'han publicat gaire a Totsrucs. Fa poc, l'arakelov va publicar Les 7 edats del Rock i jo tot just aquesta setmana he començat a fer els Classic Albums, que no els faran cada setmana (sembla a ser que el pròxim serà The Sex Pistols, i no hi ha data).
O sigui que queden moltes setmanes penjades. Si vols publicar tota la resta només has d'avisar a "projectes", perquè ningú ho faci x duplicat. Per mi guai! :lol:
Veig que aquest dijous fan un documental del Jimi Hendrix i la setmana vinent un del John Hammond. Si tens pensat fer-los, et puc fer de capturador suplent.

I dels Classic Albums (quan en vagin fent), si us sembla bé queda així:
Capturador i muntador: Oliana
Suplents: Petiso i Messi.

Salut! :wink:

simfomet

Entrada Autor: simfomet » dc. maig 14, 2008 12:06

oliana.molls ha escrit:
simfomet ha escrit:Jo si voleu m'apunto a gravar els sputnik dels dijous, val la pena, és l'única oferta musical televisiva decent i en català
Fins a data d'avui els Sputnik no s'han publicat gaire a Totsrucs. Fa poc, l'arakelov va publicar Les 7 edats del Rock i jo tot just aquesta setmana he començat a fer els Classic Albums, que no els faran cada setmana (sembla a ser que el pròxim serà The Sex Pistols, i no hi ha data).
O sigui que queden moltes setmanes penjades. Si vols publicar tota la resta només has d'avisar a "projectes", perquè ningú ho faci x duplicat. Per mi guai! :lol:
Veig que aquest dijous fan un documental del Jimi Hendrix i la setmana vinent un del John Hammond. Si tens pensat fer-los, et puc fer de capturador suplent.

I dels Classic Albums (quan en vagin fent), si us sembla bé queda així:
Capturador i muntador: Oliana
Suplents: Petiso i Messi.

Salut! :wink:
Tinc enregistrat i passat a xvid el del Jimi Hendrix del dijous i ficat en llançament a l'emule, el nom de l'arxiu és "SPUTNIK-Jimmy Hendrix 08-05-08_by_Simfomet.avi" per si algú se'l vol baixar. Si hi ha alguna altra manera que es vulgui fer estic a la vostra disposició.

Petiso
Site Admin
Site Admin

Entrada Autor: Petiso » dc. maig 14, 2008 12:11

Eps simfomet, vigila abans de ficar-ho al emule, que el oliana ja ho va penjar fa uns dies:
http://forum.totsrucs.cat/viewtopic.php?f=4&t=3225

Per altres casos, el que has de fer (després de mirar que no hi sigui) es fer un post al subfórum corresponent amb el elink del emule.

Adéu !
Imatge Imatge

simfomet

Entrada Autor: simfomet » dc. maig 14, 2008 17:00

Petiso ha escrit:Eps simfomet, vigila abans de ficar-ho al emule, que el oliana ja ho va penjar fa uns dies:
http://forum.totsrucs.cat/viewtopic.php?f=4&t=3225

Per altres casos, el que has de fer (després de mirar que no hi sigui) es fer un post al subfórum corresponent amb el elink del emule.

Adéu !
Tens tota la raó del món. Al no veure cap post fent esment en aquest fil he pensat que ningú ho havia gravat. Sabut per properes ocasions :wink:

Respon