Sincronització dvd + tdt

Per resoldre dubtes de caire tècnic, relacionades o no amb el món del ripeig.

Moderadors: Petiso, Ayu

Respon

Autor del tema
r5004
Entrades: 14752
Membre des de: dc. nov. 01, 2006 8:08
Status: Desconnectat

Sincronització dvd + tdt

Entrada Autor: r5004 » dt. abr. 08, 2008 10:16

Em trobo amb un problema a l'hora de sincronitzar un àudio tdt amb un vídeo dvdrip, no sé si és normal o què. A veure si em podeu donar alguna solució:
Obtinc l'àudio en wav, ho he provat de mil maneres; Cridical+dgindex+besweet; Cridical+dgindex+Goldwave; Videoredo+Goldwave; videoredo+Besweet. (El Goldwave és un editor d'àudio i en el videoredo he provat les tres opcions del "resync").
Llavors amb el Goldwave elimino l'àudio que va des del principi de la gravació fins al principi de la peli.
En el Virtualdub carrego el vídeo i l'àudio, i ho sincronitzo amb l'opció de "Interleaving..." (Afegint un "delay" positiu o negatiu).
I aquí ve el problema en si. Un cop sincronitzat (normalment en una escena del principi), a mesura que vaig avançant la peli es va desincronitzant cada cop més, com si l'àudio estigués estirat. Abans que ho pregunteu 8) , el dvdrip és PAL a 25fps.

Aquest mètode el vaig utilitzar amb "En terra perillosa 2" i me'n vaig sortir sense cap problema. També sé que feu servir l'Audition, però fa temps el vaig provar i em posava la Cpu al 100% durant uns minuts només per fer zoom... i era desesperant.

PD. Qui em doni una bona solució pot dir que sóc burro i curt :mrgreen:

"Hi ha gent a qui no li agrada que es parle, s'escriga o es pense en català. És la mateixa gent a qui no li agrada que es parle, s'escriga o es pense."
Imatge

Petiso
Site Admin
Site Admin
Entrades: 16309
Membre des de: dv. oct. 06, 2006 13:13

Re: Sincronització dvd + tdt

Entrada Autor: Petiso » dt. abr. 08, 2008 10:25

Comencem pel principi: el virtualdub NO serveix per sincronitzar.

Serveix per unir vídeo+àudio, quan saps que l'àudio ja està sincronitzat, que no es el cas. Per que sempre hi han escenes que duren diferent, talls pels anuncis, transicions diferents, etc etc.

Per sincronitzar, et recomano enèrgicament el "Cool Edit Pro". Amb ell, agafes el vídeo, l'àudio original, i l'àudio català, i pots anar tallant, movent, etc l'àudio català per que quadrin.
Aquí tens un manual de com fer-lo servir.
http://web.totsrucs.cat/index.php?pagina=manual_dvbaavi

Un altre problema, es el framerate. Si el vídeo original està a 23.976fps, i el teu a 25, l'àudio s'anirà`de sincronitzant progressivament.
Aquí tens dos solucions: passar el vídeo a 25 fps, i convertit l'àudio angles a 25fps.
O passar l'àudio català a 23.976fps abans de sincronitzar.

Jo recomano la primera opció, ja que prefereixo mantenir la "qualitat" de l'àudio català.

Per canviar el framerate de l'àudio, pots fer servir aquesta comanda del besweet:

Codi: Selecciona’ls tots

Besweet -core( -input "angles.mp3" -output angles.wav" -2ch ) -ota( -r 23976 25000 )
Després només cal que recodifiquis l'àudio a mp3.

Weno, està escrit ràpid, si tens cap dubte, ho dius i mi entretindré mes :-)

Adéu !
Imatge Imatge

Autor del tema
r5004

Entrada Autor: r5004 » dt. abr. 08, 2008 11:09

Provaré el "Cool edit pro". Suposo que t'has confós amb el manual, jo diria que volies dir aquest.
Tant el vídeo com l'àudio són a 25fps, prou mal de caps em dona el tema com perquè a sobre hagi de reconvertir de Ntsc a Pal :roll:

Tanmateix, ja diré quelcom. :mrgreen: :mrgreen:
"Hi ha gent a qui no li agrada que es parle, s'escriga o es pense en català. És la mateixa gent a qui no li agrada que es parle, s'escriga o es pense."
Imatge

simfomet
Entrades: 129
Membre des de: dj. març 13, 2008 18:20
Ubicació: Pla d'Urgell

Entrada Autor: simfomet » dt. abr. 08, 2008 11:14

r5004 ha escrit:Provaré el "Cool edit pro".
Si vols un cosell, el Cool edit és ben vàlid però és una versió molt antiga d'aquest soft que després va comprar la casa Adobe. Ara es diu Adobe Audition i va per la versió 3.0

Petiso
Site Admin
Site Admin

Entrada Autor: Petiso » dt. abr. 08, 2008 11:20

r5004 ha escrit:Provaré el "Cool edit pro". Suposo que t'has confós amb el manual, jo diria que volies dir aquest.
Un sugus !! Era aquest.
r5004 ha escrit:Tant el vídeo com l'àudio són a 25fps, prou mal de caps em dona el tema com perquè a sobre hagi de reconvertir de Ntsc a Pal :roll:
Ok ..... me saltat la frase que deies que tot era PAL ...... ho sento :-p

Aleshores, segur que hi han escenes i/o transicions diferents .... cool edit :-p
simfomet ha escrit:Si vols un cosell, el Cool edit és ben vàlid però és una versió molt antiga d'aquest soft que després va comprar la casa Adobe. Ara es diu Adobe Audition i va per la versió 3.0
Si si, es la costum .... sempre li he dit cool edit :-p

Adéu !
Imatge Imatge

Autor del tema
r5004

Entrada Autor: r5004 » dl. abr. 14, 2008 10:11

r5004 ha escrit:PD. Qui em doni una bona solució pot dir que sóc burro i curt :mrgreen:
Petiso, ja m'ho pots dir, però una mica menys que quan vaig obrir el tema... que ara ja he aconseguit sincronitzar la peli... i una altra.
He estat remenant l'Audition (l'1.5, que llegint un post de l'arakelov deia que era el que li anava més bé) i ara em funciona millor que quan el vaig provar per primer cop, serà perquè ara tinc més RAM, o perquè vaig reinstal·lar el Güindous, o perquè cada dia sóc més intel·ligent. :mrgreen: 8) :mrgreen:
Imatge

Petiso
Site Admin
Site Admin

Entrada Autor: Petiso » dl. abr. 14, 2008 10:16

"Burru".

Adéu !
Imatge Imatge

Autor del tema
r5004

Entrada Autor: r5004 » dl. abr. 14, 2008 10:19

Petiso ha escrit:"Burru".

Adéu !
Gràcies. :oops:
Imatge

Respon