Magnífiques notícies per tots els catalans. El meu dubte és si els actuals aparells receptors de TDT serveixen per rebre l'HD o si no seran capaços de decodificar una senyal MPEG-II amb un bitrate tan alt.
Per Sant Xordi: TV3 en ALTA DEFINICIÓ!!!!!!!!!
-
DeivitTustei
Autor del tema - Entrades: 272
- Membre des de: dv. oct. 13, 2006 11:54
- Ubicació: Tona (A Catalunya, a dintre de Catalunya)
- Status: Desconnectat
Per Sant Xordi: TV3 en ALTA DEFINICIÓ!!!!!!!!!
Ahir escoltant el programa Què de què de Catalunya Radio, el conductor del programa, en Joan Bosch va comentar que TV3 comencaria les seves emisions en HD el dia 23 d'Abril (Sant Jordi).
Magnífiques notícies per tots els catalans. El meu dubte és si els actuals aparells receptors de TDT serveixen per rebre l'HD o si no seran capaços de decodificar una senyal MPEG-II amb un bitrate tan alt.

Re: Per Sant Xordi: TV3 en ALTA DEFINICIÓ!!!!!!!!!
Els que teniu el Gigaset M740AV, no va tenir cap problema en reproduir les pelicules que van fer en "HD" a A3.DeivitTustei ha escrit:El meu dubte és si els actuals aparells receptors de TDT serveixen per rebre l'HD o si no seran capaços de decodificar una senyal MPEG-II amb un bitrate tan alt.
A part jo he reproduit arxius de DVD amb un bitrate de 8000 sense cap problema.

¡¡¡Visca el PsicoPapa!!!
Es una gran noticia la veritat.DeivitTustei ha escrit:Ahir escoltant el programa Què de què de Catalunya Radio, el conductor del programa, en Joan Bosch va comentar que TV3 comencaria les seves emisions en HD el dia 23 d'Abril (Sant Jordi).
La meva targeta TDT posava, a la caixa, que estava preparada per HD a 720p, suposo q serà questió de quan surti anar fent proves.
I també com diu l'Ayu a veure si posen els 8 canals, encara q siguin els 4 que tenim ara + els 2 HD + el 300 complet (resem).
Doncs ...... tot depen del que consideri TV3 HD.
Opcions:
a) Pujar el BitRate .... doncs crec que no millorarà massa la cosa.
b) Pujar la resolució .... tampoc crec que ens servir de molt acualment.
c) Canviar la i pel p ..... mmmmm .... això seria espectacular. (i = interlaced, p = progressive).
d) COmençar a emetre en estereo real i 5.1 ..... que ja trioguen.
Si es al a i/o b .... pos per mi no cal que facin res. La c i la d .... comportaria un canvi qualitatiu espectacular a les relases (ja me vec recapturant tot
Sobre el hardware .... dons algusn tindrem problemes depèn del que facin, ja que no tots estan preparats pel HD .... tocarà esperar.
Per exemple la meva tarjeta de captura del PC (que ja no faig servir), em sembla que nomes m'agafava 720i.
Adéu !
PD: floders ....... però jo he escrit més ...... bleeeeeehhhhhh
EDITO: Mes info sobre el HDTV a la wikipedia.
Opcions:
a) Pujar el BitRate .... doncs crec que no millorarà massa la cosa.
b) Pujar la resolució .... tampoc crec que ens servir de molt acualment.
c) Canviar la i pel p ..... mmmmm .... això seria espectacular. (i = interlaced, p = progressive).
d) COmençar a emetre en estereo real i 5.1 ..... que ja trioguen.
Si es al a i/o b .... pos per mi no cal que facin res. La c i la d .... comportaria un canvi qualitatiu espectacular a les relases (ja me vec recapturant tot
Sobre el hardware .... dons algusn tindrem problemes depèn del que facin, ja que no tots estan preparats pel HD .... tocarà esperar.
Per exemple la meva tarjeta de captura del PC (que ja no faig servir), em sembla que nomes m'agafava 720i.
Adéu !
PD: floders ....... però jo he escrit més ...... bleeeeeehhhhhh
EDITO: Mes info sobre el HDTV a la wikipedia.

-
DeivitTustei
No no, Antena 3 el que va fer va ser emetre alguna pelicula en una cosa que ells van dir-ne "HQ" (High Quality), una serie d'estandars que feien que la pel·licula es veiés millor. Bàsicament va consistir en fer servir un bitrate més alt i nosé si van fer servir totes les línies del sistema PAL per tota la imatge (és a dir van fer un 16:9 sense posar dues franges negres, emetent directament en format panoràmic).Radagast ha escrit:Els que teniu el Gigaset M740AV, no va tenir cap problema en reproduir les pelicules que van fer en "HD" a A3.DeivitTustei ha escrit:El meu dubte és si els actuals aparells receptors de TDT serveixen per rebre l'HD o si no seran capaços de decodificar una senyal MPEG-II amb un bitrate tan alt.
El que farà TV3 serà emetre en HDTV amb totes les de la llei. Nosé si a 720 o a 1080 (segurament a 720). Realment serà un pas endavant.

Ja ho se DeivitTustei, si et fixes he posat "HD" entre cometes perque no em recordava del nom que li va donat A3(HQ com has dit tu).DeivitTustei ha escrit:No no, Antena 3 el que va fer va ser emetre alguna pelicula en una cosa que ells van dir-ne "HQ" (High Quality), una serie d'estandars que feien que la pel·licula es veiés millor. Bàsicament va consistir en fer servir un bitrate més alt i nosé si van fer servir totes les línies del sistema PAL per tota la imatge (és a dir van fer un 16:9 sense posar dues franges negres, emetent directament en format panoràmic).Els que teniu el Gigaset M740AV, no va tenir cap problema en reproduir les pelicules que van fer en "HD" a A3.
El que farà TV3 serà emetre en HDTV amb totes les de la llei. Nosé si a 720 o a 1080 (segurament a 720). Realment serà un pas endavant.
El que van fer es el que tu has dit. Van augmentar una mica el bitrate i van emetre en format panoramic (sense les franges negres, tal com fem nosaltres quan fem un AVI per tal de aconseguir la mateixa qualitat amb un bitrate mes baix).
De totes maneres va ser una prova per els aparells de TDT, per veure si podrien reproduir un 16:9 sense deformar el aspect ratio.
Jo tinc un amic que tenia un TDT marca "no t'hi fixis" que no va passar la prova, el aparell no va possar les franges negres i va omplir tota la pantalla del televisor(un 4:3). Amb lo qual la imatge es veia allargada (com al final de les antigues pelicules de l'oest

¡¡¡Visca el PsicoPapa!!!
-
DeivitTustei
Doncs si ... s'ha confirmat, avui han obert el canal en proves de TV3 en HD.
Ara acabo de veure al TN la noticia, i surt una imatge d'una tele amb el canal en proves, i text que la tele surt: "MPEG4 H.264".
Per tant, també s'ha confirmat que serà en mpeg4. També han dit que no hi han descodificador que permetin veure el canal .... curiós.
Entre les series que faran serà: Pirineus des de l'aire, i àngels i sants.
Adéu !
Ara acabo de veure al TN la noticia, i surt una imatge d'una tele amb el canal en proves, i text que la tele surt: "MPEG4 H.264".
Per tant, també s'ha confirmat que serà en mpeg4. També han dit que no hi han descodificador que permetin veure el canal .... curiós.
Entre les series que faran serà: Pirineus des de l'aire, i àngels i sants.
Adéu !

[/hide]