Bones, tal com vaig anunciar en aquest post: [url]viewtopic.php?f=8&t=811&start=45#p189217[/url], he posat en marxa un raspberry pi amb un hdd on hi resideixen quasi exclusivament medis d'aquest entorn.
PROBLEMA:
eMule(win) va MOLT millor que aMule(linux), tot i que quan poses [IsClientCryptLayerRequired=0] millora una mica.
Deixant el eMule encés tot es descarrega molt bé, pro amb el aMule va molt pitjor, pro el que gasta poc és el Raspberry que és arm, i per arm sols hi ha aMule...
Alguna idea?
eMule vs aMule
Re: eMule vs aMule
Ni idea la veritat, potser utilitzar Wine per mirar d'emular el eMule de Windows. No sé què tal funciona Wine amb arquitectura ARM.
Hola, garfius.
Hi ha molts factors que has de tenir en compte, perquè no sempre és un problema de configuració, tot i que, òbviament, és una part important. Per poder-te ajudar millor, ens aniria bé saber:
És una configuració que he anat polint poc a poc, però que funciona de meravella. No baixa a la velocitat d'un PC amb SSD, però és prou ràpid per a un ús normal, i lo millor és que es silenciós i consumeix poc.
No cal que muntis tota aquesta "martingala", però t'animo que revisis aquests punts (especialment el tema dels ports i el tipus de disc) per millorar el rendiment.
Hi ha molts factors que has de tenir en compte, perquè no sempre és un problema de configuració, tot i que, òbviament, és una part important. Per poder-te ajudar millor, ens aniria bé saber:
- Quina Raspberry Pi tens? No és el mateix una RPi 3B+ que una 4 o 5 amb 8 GB de RAM.
- On tens la carpeta de descàrregues? El tipus de disc és clau. No és el mateix descarregar a la SD que a un disc extern per USB. I si és extern, és un SSD o un disc mecànic?
- El client web: El client web natiu de l'aMule és força lent i limitat.
- Connexió i ports: Recorda obrir els ports al router per tenir "ID Alta". Si el teu proveïdor d'internet t'ha posat darrere d'un CG-NAT, truca'ls per demanar que te'n treguin (tens dret a fer-ho; pots justificar que necessites gestionar ports per temes de feina o teletreball).
- Maquinari: Tinc una RPi 4B de 8 GB muntada en una caixa NASPi de Geekworm. Faig servir una SD Samsung ràpida per al sistema i dos discs durs mecànics (8 TB i 12 TB). Els discs d'alta capacitat son cars, però si compres discs externs com un WD My Book i el desmuntes (hi ha tutorials), el disc que porten a dins son discs normals, bons, i per alguna raó que no entenc, son més barats que comprar directament un disc intern.
- Connexió de discs: Vaig optar per aquesta caixa perquè connectar discs per USB amb carcasses externes implica molts endolls i, sovint, les controladores USB no aprofiten tota la velocitat.
- Sistema Operatiu: Raspberry Pi OS (Debian) amb OpenMediaVault (OMV). Això em permet gestionar discs i usuaris des d'una interfície web, tot i que segueixo usant SSH per a coses puntuals.
- Programari: aMule, qBittorrent, Pi-hole i amule-web-controller (Tinc deshabilitat el gestor web de l'aMule i faig servir amule-web-controller, que és molt més potent i visual)
- http://192.168.1.201/ → OpenMediaVault
- http://192.168.1.201:8081 → qBittorrent
- http://192.168.1.201:8082 → amulewebcontroller
- http://192.168.1.201:8082 → Pi-hole (no el necessites, en realitat, però jo el tinc per gestió de DNS i no dependre del meu proveïdor d'internet)
És una configuració que he anat polint poc a poc, però que funciona de meravella. No baixa a la velocitat d'un PC amb SSD, però és prou ràpid per a un ús normal, i lo millor és que es silenciós i consumeix poc.
No cal que muntis tota aquesta "martingala", però t'animo que revisis aquests punts (especialment el tema dels ports i el tipus de disc) per millorar el rendiment.
Hola @esciar,
M'agradaria demanar-te si pots compartir el docker-compose que tens configurat tant per l'amule com per l'amule-web-controller. Jo tinc un sistema molt similar al teu però m'he centrat en "servarr", torrent i Jellyfin. Estic corrent aMule per complementar la meva biblioteca de contingut, però la gestió és molt manual.
És tal la meva desconeixença amb aMule que no he trobat la manera de compartir i crear enllaços ed2k (m'agradaria compartir el live action de "Com entrenar el teu drac").
M'agradaria demanar-te si pots compartir el docker-compose que tens configurat tant per l'amule com per l'amule-web-controller. Jo tinc un sistema molt similar al teu però m'he centrat en "servarr", torrent i Jellyfin. Estic corrent aMule per complementar la meva biblioteca de contingut, però la gestió és molt manual.
És tal la meva desconeixença amb aMule que no he trobat la manera de compartir i crear enllaços ed2k (m'agradaria compartir el live action de "Com entrenar el teu drac").