Hola!
Primer de tot dir-vos que jo vaig iniciar aquest post i que no formo part de cap grup ecologista i no en trec cap profit de anar predicant per aquest fòrum aquesta iniciativa. Només ho feia com a informació, però m'agrada que s'hagi generat aquest debat.
Moltes de les coses que s'han dit per aquí les entenc perfectament i fins i tot les comparto. Que no servirà de res, que els que hauríen de fer alguna cosa no ho fan, que és per culpa nostra el camí que porta aquesta societat... Però no oblidem que aquest acte, com el d'aquest vespre de tancar els llums, són de caire simbòlic. A més, ningú ens obliga a seguir-los.
Sóc el primer en saber que ser coherent en aquests temes és força complicat (per no dir gairebé impossible). Però un dels primers passos és la informació. I si només llegim aquest manifest i no intentem entendre quin és el motiu d'aquesta acció en concret, crec que ens quedem a mitges. El que vull dir que aquest és un primer pas, que pot fer que molt gent s'interessi, s'informi i actui envers diferents "problemes" (diguem canvi climàtic, diguem consum responsable, diguem guerres, diguem...)
mi-chan ha escrit:
Doncs jo trobo que és molt més pràctic, i sobretot ecològic, poder-ho comprar tot en un mateix lloc que no haver de patejar-te tota la ciutat, contaminant, en busca d’una carnisseria, una botiga de roba, una d’esports, una de... Que si vas a les grans superfícies a comprar una cosa i te’n trobes una altra pots tenir tendència a comprar-la?
mi-chan, m'ha agradat molt la idea de manifestar-nos en contra de nosaltres mateixos, però això que dius sobre les gran superfícies...mmm...
Totalment d'acord que és molt més pràctic tenir totes les botigues en un mateix lloc, però això no vol dir que sigui més ecològic com tu dius. Per començar, la majoria de grans superfícies es troben als afòres de les ciutats i això implica haver d'agafar el cotxe previament carregat de petroli i conduir per unes carreteres construïdes expressament per accedir-hi... Crec que contaminem més agafant el cotxe que no "patejant" com dius...
El petit comerç i els petits productors se'n ressenten de tot això...Molts es veuen obligats a tancar o a deixar el camp per culpa de grans empreses...
No oblidem que les gran superfícies han privatitzat uns espais que abans eren públics. Han creat uns centres no només comercials, sino cada cop més destinats a l'oci.... i tot això amb diners públics, diners que com també s'ha dit per aquí, es podrien destinar a campanyes d'informació...
I per acabar, que no em vull fer pesat, estem homogeneitzant culturalment el món... Les grans superfícies a tot arreu són iguals...
Bé, aquest tema donaria molt per parlar i potser ara no és el moment... Només volia informar, que crec que és un primer pas...
Salut!!