Un dia en Jordi va celebrar el seu aniversari, dos dies després el seu germà bessó, Josep, va celebrar el seu. Com s'explica això??
Pot ser per això:
[hide]En Jordi va néixer, com jo, un dia 28 de febrer, però poc avanç de la mitjanit i en Josep una mica més tard, ja passada la mitjanit o sigui el dia 1 de març. Llavors els anys que siguin de traspàs (que no ho fou pas en el del seu neixement, ni en el meu tampoc) celebraran sempre l’aniversari amb dos dies de diferència.[/hide]
Un dia en Jordi va celebrar el seu aniversari, dos dies després el seu germà bessó, Josep, va celebrar el seu. Com s'explica això??
Pot ser per això:
[hide]En Jordi va néixer, com jo, un dia 28 de febrer, però poc avanç de la mitjanit i en Josep una mica més tard, ja passada la mitjanit o sigui el dia 1 de març. Llavors els anys que siguin de traspàs (que no ho fou pas en el del seu neixement, ni en el meu tampoc) celebraran sempre l’aniversari amb dos dies de diferència.[/hide]
sip, és això tot teu!
Uzu ha escrit:[hide]pos suposant que no creiem en els viatges temporals fantastics, lo mes semblant son els "husos horarios", aixi que o la mare viatjava en avio o algo mentre el part, o un dels bessons es va kedar 2 dies fent vacances dins la mare xD[/hide]
nop
lo del bessó dos dies dins la mare va a ser que no! jajaja lo dels canvis d'horaris no dóna perquè hi hagi dos dies de diferència... però ara he estat pensant que...
ATENCIÓ! BAJANADA MENTAL A CONTINUACIÓ
Si la mare va en avió/vaixell/whatever i dóna a llum el primer bessó i just després passa la línia 'imaginaria' de canvi de dia canviant a un dia menys, el segon bessó, tot i haver nescut després, neix una dia abans!! oi? jajajaja
Dos savis van ser empresonats per separat a dues torres del castell d'un rei tirà. Una torre mirava a l'est i l'altra a l'oest. Entre els dos podien veure totes les ciutats del regne, però la mateixa ciutat no es podia veure des de les dues torres. Per poder quedar en llibertat havien de dir quantes ciutats tenia el regne. Només els hi van dir que o bé eren 10 o bé eren 13. Cada matí, en portar-los el menjar, el guardià els preguntaria si ja sabien la resposta.
Al cinquè dia tots dos van quedar lliures. Com ho van fer? quantes ciutats hi havia? quantes ciutat veia cadascun?
Per descomptat que entre ells no podien parlar.
A Mecanoscrit es va postejar la resposta, no s'hi val mirar
arakelov ha escrit:Dos savis van ser empresonats per separat a dues torres del castell d'un rei tirà. Una torre mirava a l'est i l'altra a l'oest. Entre els dos podien veure totes les ciutats del regne, però la mateixa ciutat no es podia veure des de les dues torres. Per poder quedar en llibertat havien de dir quantes ciutats tenia el regne. Només els hi van dir que o bé eren 10 o bé eren 13. Cada matí, en portar-los el menjar, el guardià els preguntaria si ja sabien la resposta.Al cinquè dia tots dos van quedar lliures. Com ho van fer? quantes ciutats hi havia? quantes ciutat veia cadascun?Per descomptat que entre ells no podien parlar.
unes preguntes
és que fa dies que intento pensar-hi però mai recordo de fer-ho
la sombra dels campanars del poble és poden fer servir per comptar els pobles o l'enigma és de l'estil de 'si jo veig 10 pobles, més el poble en el que estic fan 11 i per tant han de ser 13 per webs'?
i una altra pregunta, els sabis saben si l'altre surt de la presó? és a dir, posant la situació d'abans, el sabi que veu deu pobles sortiria al primer dia, per tant, l'altre donaria per suposat que veu 10 pobles o més i llabors també diria 13. No sé si m'he explicat bé
[hide]Llavors en dos dies màxim en tindrien prou tots dos. Cadescun diria per exemple el primer dia 10 i si no fos l'endemà 13 i punt. No serà que tots dos han de dir la resposta correcta el mateix dia?[/hide]
naroatna ha escrit:[hide]Llavors en dos dies màxim en tindrien prou tots dos. Cadescun diria per exemple el primer dia 10 i si no fos l'endemà 13 i punt. No serà que tots dos han de dir la resposta correcta el mateix dia?[/hide]
Tramposa
Això és trampa, no s'hi val el "prova i error" Diguem que... si la caguen els pelen