Tenim dos gots, un amb aigua i l'altre amb vi. En tots dos hi ha la mateixa quantitat de líquid. Agafem una cullerada d'aigua i la tirem al vi, barrejant-ho. Llavors agafem una cullerada d'aquesta barreja i la tirem a l'aigua, tornant a remenar.
Hi ha més quantitat d'aigua en el got de vi que vi en el got d'aigua, o a l'inrevés? I si repetim la mateixa operació unes quantes vegades més?
Després d'una operació completa la quantitat de vi en el got de l'aigua és la mateixa que la quantitat d'aigua en el got del vi.
Quan hàgim fet la operació unes quantes vegades hi haura la meitat d'aigua i la meitat de vi a cada got, arribant a un estacionari (per molt que repetim la operació, sempre ens quedarem amb les mateixes quantitats)
Després d'una operació completa la quantitat de vi en el got de l'aigua és la mateixa que la quantitat d'aigua en el got del vi.
Quan hàgim fet la operació unes quantes vegades hi haura la meitat d'aigua i la meitat de vi a cada got, arribant a un estacionari (per molt que repetim la operació, sempre ens quedarem amb les mateixes quantitats)
Correcte
... i segueix sent cert per molt que repeteixis l'operació. Com els dos gots després d'un transvasament tenen la mateixa quantitat de líquid, per força ha de coincidir l'aigua que hi ha en un amb el vi que hi ha a l'altre.
arakelov ha escrit:Ho sento, m'agrada més la meva solució
Uzu ha escrit:les dues son correctes
jo també havia pensat en la solució de l'Arakelov,
però
al dir 'encara queda un ou' em va semblar prou clar que només en quedava un i no pas 5 així que, tot i que m'agrada la resposta de l'Arakelov, penso que l'anunciat hauria de dir algo de l'estil 'el cistell no queda buit' pq fos vàlida del tot
i aquí va el meu enigma:
Un dia en Jordi va celebrar el seu aniversari, dos dies després el seu germà bessó, Josep, va celebrar el seu. Com s'explica això??
[hide]pos suposant que no creiem en els viatges temporals fantastics, lo mes semblant son els "husos horarios", aixi que o la mare viatjava en avio o algo mentre el part, o un dels bessons es va kedar 2 dies fent vacances dins la mare xD[/hide]