[ed2k] Els Borja

Sèries i programes de TV

Moderadors: naroatna, arakelov, xordi

MetalHead
Entrades: 1801
Membre des de: dj. feb. 16, 2012 19:19
Status: Desconnectat

Re: [ed2k] Els Borja

Entrada Autor: MetalHead » dt. nov. 13, 2012 13:47

Doncs a baixar marro.

Gràcies :)

There is only one god, and his name is Death. And there is only one thing we say to Death: “Not today.”

Autor del tema
lopere
Entrades: 3207
Membre des de: ds. ago. 14, 2010 14:38
Ubicació: Vallès Occidental

Entrada Autor: lopere » dj. des. 06, 2012 20:22

Afegit el capítol 8, amb més sang i sexe i embolica que fa fort :mrgreen:

1x08 - El preludi de l'Apocalipsi

Autor del tema
lopere

Entrada Autor: lopere » dl. des. 24, 2012 17:34

Afegit el capítol 9, que s'hauria de titular "Sang i fetge" (i sexe que no falti, és clar) :mrgreen: Perdoneu-me amics i amigues, però aquesta sèrie cada vegada em resulta més repugnant, hi ha maneres de fer realisme amb elegància. Recordem el mestre Hitchcock!!! :roll: Malgrat que sóc una mica vell i ja no m'espanto per res, em molesta la violència gratuïta, encara que la realitat fos així, no fa cap falta mostrar-la amb detall, pregunteu-li una vegada més al mestre Hitchcock, que sabia posar els pèls de punta al públic, sense ensenyar-li banys de sang. :twisted: però el problema és que se'n ha de saber, i això no és tan fàcil.

Perdoneu-me, però és que no m'he pogut aguantar, després de veure aquest capítol. :cry:

1x09 - La invasió de Roma

MetalHead

Entrada Autor: MetalHead » dt. des. 25, 2012 4:53

lopere ha escrit: pregunteu-li una vegada més al mestre Hitchcock, que sabia posar els pèls de punta al públic, sense ensenyar-li banys de sang. :twisted: però el problema és que se'n ha de saber, i això no és tan fàcil.
Aquest home era un crack!
There is only one god, and his name is Death. And there is only one thing we say to Death: “Not today.”

Autor del tema
lopere

Entrada Autor: lopere » dt. gen. 22, 2013 0:33

Afegit el núm 10

1x10 - Miracles

MetalHead

Entrada Autor: MetalHead » dt. gen. 22, 2013 6:23

lopere ha escrit:Afegit el núm 10

1x10 - Miracles
Doncs vinga, més Borja! Gràcies :D

Autor del tema
lopere

Entrada Autor: lopere » dc. gen. 30, 2013 10:04

Afegits els dos últims, amb més sang i fetge i grans dosis de sexe. Ja tenim la temporada completa!!

1x11 - El monstre de Déu
1x12 - L'aparició de la serp
lopere l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. feb. 02, 2013 12:13, en total s’ha editat 1 vegada.

MetalHead

Entrada Autor: MetalHead » dc. gen. 30, 2013 17:53

Gràcies lopere, maco i bonic :D

Asseguratòrix
Entrades: 905
Membre des de: dv. maig 15, 2009 11:37
Ubicació: Girona

Entrada Autor: Asseguratòrix » dj. gen. 31, 2013 23:23

lopere ha escrit:Afegit el capítol 9, que s'hauria de titular "Sang i fetge" (i sexe que no falti, és clar) :mrgreen: Perdoneu-me amics i amigues, però aquesta sèrie cada vegada em resulta més repugnant, hi ha maneres de fer realisme amb elegància. Recordem el mestre Hitchcock!!! :roll: Malgrat que sóc una mica vell i ja no m'espanto per res, em molesta la violència gratuïta, encara que la realitat fos així, no fa cap falta mostrar-la amb detall, pregunteu-li una vegada més al mestre Hitchcock, que sabia posar els pèls de punta al públic, sense ensenyar-li banys de sang. :twisted: però el problema és que se'n ha de saber, i això no és tan fàcil.

Perdoneu-me, però és que no m'he pogut aguantar, després de veure aquest capítol. :cry:
Jo no n'he vist cap capítol i em pregunto, si és que hi ha tant de sexe i violència, si val la pena veure'ls.
Recomaneu la sèrie?

(Com diu en Baldric, de l'Escurçó negre: "Tot és sexe i violència! Ja en tinc prou a casa... De violència, és clar." :P )

(PS) Òsti! hi ha 2 temporades??!

Autor del tema
lopere

Entrada Autor: lopere » dv. feb. 01, 2013 10:20

Asseguratòrix ha escrit:Jo no n'he vist cap capítol i em pregunto, si és que hi ha tant de sexe i violència, si val la pena veure'ls.
Recomaneu la sèrie?
A mi no m'ha agradat. Jo no sóc un expert en el tema Borja però em sembla que la sèrie, de rigor històric, res. Més aviat son intrigues cortesanes. Els 12 capítols de la 1a temporada només cobreixen 2 anys, (1492-1493) quan la família Borja va estar al poder més de 50 anys!!! :?

El que et puc dir és que hi ha llibres recomanables. Dos del professor Joan Francesc Mira (València, 1939) escriptor, antropòleg, articulista, traductor i professor de grec i de cultura clàssica. Tel's poso amb l'explicació dels editors.

"Els Borja: Família i mite"
Aproximar-se a la família Borja i al seu temps, alçar el vel de la distància i del mite —conèixer una miqueta millor qui eren realment i quina vida van viure—, equival, quasi inevitablement, a sentir els efectes d’un poder d’atracció ben especial. Perquè de famílies com aquella, en un temps com aquell, n’hi ha hagudes ben poques en la història d’Europa. Pocs precedents hi havia, si n’hi havia cap, d’un llinatge vingut de fora d’Itàlia, eixit del no-res, que en cinquanta anys produïra dos papes i una dotzena llarga de cardenals, que s’instal·lara durant mig segle sencer al centre mateix d’un poder turbulent, i que en arribar al punt més alt desapareguera de sobte per a caure immediatament en la llegenda fosca, en la infàmia i en la destrucció de la memòria. Una família excepcional, misteriosa i polèmica, enormement atraient, que hem volgut reivindicar i divulgar en aquesta obra. Els Borja, família i mite és un llibre visual, il·lustrat amb una selecció de la millor iconografia borgiana i redactat amb una prosa exquisida, rica, directa i entenedora. Una obra imprescindible per a llegir i per a gaudir.

"Borja Papa"
Amb aquesta novel·la, considerada una de les millors obres de la literatura valenciana del segle XX, Joan Francesc Mira va obtenir el Premi Creixells i el Premio Nacional de la Crítica. Mira va treballar en aquesta biografia del papa Alexandre VI durant quatre anys. Les investigacions que va realitzar, entre altres llocs, a la Biblioteca Vaticana, al Palazzo Farnese i a la societat Roma nel Rinascimiento, l’han convertit en un dels màxims coneixedors del temps i el llinatge dels Borja.

També em refiaria dels diversos llibres que va escriure el P. Miquel Batllori sobre els Borja, tant en castellà com en català.
Asseguratòrix ha escrit:(PS) Òsti! hi ha 2 temporades??!
Si, la primera de 12 capítols i la segona de 9, no sé si la segona l'haurà comprat TV3 o no.

Salut! :wink:
lopere

Respon