¿quin és l'audio bitrate adecuat per fer un ripeig?
¿quin és l'audio bitrate adecuat per fer un ripeig?
Hola,
¿podeu dir-me quina ha de ser la qualitat d'audio adecuada per ripejar una peli?
molts cops veig que ho feu a 128-192kbps i em pregunto ¿per què no a 320kbps?
Jo utilitzo el MAGIC DVD RIPPER i té diferents qualitats d'audio: 80, 96, 112, 128, 160, 192 i 224. (per defecte em posa 128kbps) Disposa d'un calculador de video bitrate per adecuar bé el Video amb l'audio, però ¿de què depen?
¿quina ha de ser la qualitat?
perdoneu la pregunta però es que amb aixìò sóc molt nou i vaig molt perdut
gràcies,
JN
¿podeu dir-me quina ha de ser la qualitat d'audio adecuada per ripejar una peli?
molts cops veig que ho feu a 128-192kbps i em pregunto ¿per què no a 320kbps?
Jo utilitzo el MAGIC DVD RIPPER i té diferents qualitats d'audio: 80, 96, 112, 128, 160, 192 i 224. (per defecte em posa 128kbps) Disposa d'un calculador de video bitrate per adecuar bé el Video amb l'audio, però ¿de què depen?
¿quina ha de ser la qualitat?
perdoneu la pregunta però es que amb aixìò sóc molt nou i vaig molt perdut
gràcies,
JN
Re: ¿quin és l'audio bitrate adecuat per fer un ripeig?
Dons, no hi ha cap resposta "definitiva". De fet, cada persona et pot contestar una cosa diferent :-p
Tècnicament: el mp3 és un format de compressió amb pèrdua. En resum, s'eliminen freqüències que la orella humana no sent per poder-lo comprimir millor.
I ara aquí be el problema .... quin límit de perdia és "acceptable"??
Normalment, es diu que una compressió de 128 ja que no hi hagi diferencia audible respecte el original. Alguns "puristes" diuen que 128 no és suficient, que 192 es el límit. Altres diuen que 256, o inclús alguns maniàtics els 320 que dius tu.
En la meva opinió, de 128 a 192 és mes que acceptable. Per exemple, jo faig servir normalment 128, i en coses músicals (concerts, músicals, etc) a vegades li fico una mica mes.
I el meu consell, es que comprimeixis un mateix àudio a diferents bitrates; 128, 160, 192, 156, 320 ..... i els escoltis tu mateix. Si no trobes diferencia, fes servir el que ocupi menys!
Adéu!
Tècnicament: el mp3 és un format de compressió amb pèrdua. En resum, s'eliminen freqüències que la orella humana no sent per poder-lo comprimir millor.
I ara aquí be el problema .... quin límit de perdia és "acceptable"??
Normalment, es diu que una compressió de 128 ja que no hi hagi diferencia audible respecte el original. Alguns "puristes" diuen que 128 no és suficient, que 192 es el límit. Altres diuen que 256, o inclús alguns maniàtics els 320 que dius tu.
En la meva opinió, de 128 a 192 és mes que acceptable. Per exemple, jo faig servir normalment 128, i en coses músicals (concerts, músicals, etc) a vegades li fico una mica mes.
I el meu consell, es que comprimeixis un mateix àudio a diferents bitrates; 128, 160, 192, 156, 320 ..... i els escoltis tu mateix. Si no trobes diferencia, fes servir el que ocupi menys!
Doncs, bàsicament per qüestions d'espai. Com mes qualitat (tant de vídeos com de àudio) una mida mes gran te el fitxer, i s'ha d'arribar a un compromís espai/qualitat.jazznoir ha escrit:¿per què no a 320kbps?
Adéu!

Gràcies Petiso per la detalladadíssima resposta; jo personalment sí que noto diferència de 128 a 192 kbps en quan a música es refereix.
sóc ..un melòman, potser és per això.
¿si el DVD l'hem ripejat a 128kbps, l'àudio que després s'opreposem i sincronitzem, ha d'estar a 128kbps també?
ho tindré en compte..
salut,
JN

¿si el DVD l'hem ripejat a 128kbps, l'àudio que després s'opreposem i sincronitzem, ha d'estar a 128kbps també?
ho tindré en compte..
salut,
JN
-
- Entrades: 33
- Membre des de: ds. gen. 09, 2010 19:49
- Ubicació: Tarragona
- Status: Desconnectat
El bitrate de l'àudio depèn de l'aparell que utilitzis després a reproduir-lo. M'explico.
- Per veure una pel·lícula a qualsevol televisor o ordinador, amb un àudio en mp3 ja està bé.
- Si tens un Home Cinema o similar, es nota MOLT la diferència i per això es fan els muntatges en AC3 i 6 canals (5.1).
gràcies cannondale però em referia a l'àudio en mp3, no és el mateix a 128kbps que a 320kbps ¿no?cannondale ha escrit:El bitrate de l'àudio depèn de l'aparell que utilitzis després a reproduir-lo. M'explico.
- Per veure una pel·lícula a qualsevol televisor o ordinador, amb un àudio en mp3 ja està bé.
- Si tens un Home Cinema o similar, es nota MOLT la diferència i per això es fan els muntatges en AC3 i 6 canals (5.1).

Doncs depen de l'origen de l'àudio a sincronitzar.
Si per exemple, el treus de TV3, originalment està en mp2 160kbps. Per tant, comprimir-lo a 160 o més no te sentit. En aquest cas 128 kbps és lo correcte.
Adéu !
Si per exemple, el treus de TV3, originalment està en mp2 160kbps. Per tant, comprimir-lo a 160 o més no te sentit. En aquest cas 128 kbps és lo correcte.
Adéu !

L'origen.. DVDPetiso ha escrit:Doncs depen de l'origen de l'àudio
Aleshores el que vulgis, sempre per sota de la qualitat del DVD.
Com deia, 128 a 192 és correcte (si es estereo 2.0).
Si es 5.1, aleshores ja s'ha de fer en AC3 o el que sigui :-p
Adéu !
Com deia, 128 a 192 és correcte (si es estereo 2.0).
Si es 5.1, aleshores ja s'ha de fer en AC3 o el que sigui :-p
Adéu !

Gràcies Petiso!
Adéu, salut i força el canut!
JN

Adéu, salut i força el canut!
JN