Hola Josep M.,
entenc el teu desconcert i perdona'm per no haver-te sabut aclarir el que ha succeït. En veritat l'explicació no és gaire complicada. Quan es va anunciar l'emisió de Cronos, ara farà gairebé dos anys, ens vam posar d'acord amb en Petiso de captuar tant l'àudio com el vídeo. Amb els primers documentals (Genghis Khan i els de Bàrbars) vam tenir la sort que vaig trobar versions en DVDRip per la Xarxa. D'aquesta manera en Petiso va programar la captura només de l'àudio. La sorpresa va ser quan amb el primer documental hi havia forces diferències entre la versió del DVD i l'emesa per TVC. Com que l'assumpte es va complicar vaig decidir muntar la resta i posar-m'hi més endavant amb aquest. Els altres es van poder muntar sense problemes. Després de Bàrbars ja no hi havia DVDRips i, per tant, vam posar-nos a fer captures de la TV. A partir de la segona temporada, ja amb la TDT, vam fer també captures a causa de la manca de DVDs. Els muntatges que no posa l'origen és perquè la nomenclatura la va escriure l'Esguard.
Quan es va emetre per segona vegada la primera temporada de Cronos l'Esguard deuria captuar via TDT el documetal i publicar-ho a El Ruc Català. Jo no em vaig assabentar d'això perquè deuria estar a Nova Zelanda. Crec que el més lògic és publicar al llistat de TotsRucs la versió TDTRip i més endavant, quan hagi muntat el DVDRip, ja ho canviariem
Pel que respecta a la segona part de L'autèntica llegenda de la torre Eiffel, si no recordo malament hi va haver un problema amb la captura i no es va poder tenir. Si no és així que el Xordi ho rectifiqui
Esperem doncs, que facin una reemisió de la segona temporada de Cronos i poguem capturar la segona part i últim documental, per ara, de Cronos.
Sobre com ordenar els capítols en els DVDs, potser la millor opció seria:
DVD1:
1.- Genghis Khan
2.- Bàrbars. Els Gots
3.- Bàrbars. Els Huns
4.- Bàrbars. Els Víkings
5.- Bàrbars. Els Mongols
6.- Conquistadors. La batalla dels déus
7.- Conquistadors. L'imperi del Sol
DVD2:
8.- Conquistadors. La rebel·lió inca
9.- Gettysburg. Els nois de blau i de gris
10.- La batalla de Leipzig.
11.- La secreta Inquisició. El foc de la fe
12.- La secreta Inquisició. La presó de l'esperit
13.- La secreta Inquisició. El guardià de l'Església
14.- Anníbal, l'enemic de Roma
DVD3:
15.- Tombes històriques. El rei guerrer d'Egipte
16.- Tombes històriques. Robar els morts
17.- Tombes històriques. La venjança de l'harem
18.- L'autèntic Casanova
19.- Els últims supervivents: La raça humana
20.- La història de l'U
21.- Caterina, la gran (part 1)
22.- Caterina, la gran (part 2)
DVD4:
23.- La guerra santa (part 1)
24.- La guerra santa (part 2)
25.- La llança de Crist
26.- L'autèntica llegenda de la torre Eiffel (part 1)
27.- L'autèntica llegenda de la torre Eiffel (part 2)
Falta
Espero haver-te servit d'ajuda