[ed2k] 30 minuts (Temp. 2018-2019) Nou !!

Moderadors: arakelov, Petiso, Nava

Respon
Avatar de l’usuari

Autor del tema
naroatna
Entrades: 19593
Membre des de: ds. des. 30, 2006 23:43
Ubicació: Figueres - Alt Empordà
Status: Desconnectat

[ed2k] 30 minuts (Temp. 2018-2019) Nou !!

#1

Entrada Autor: naroatna » dc. set. 12, 2018 23:30

30 minuts
Temporada 2018-2019
DVBrip català

...
A banda de seguir posant l'accent en les temàtiques socials, econòmiques i polítiques que preocupen els ciutadans, aquesta temporada el programa vol ser molt més present en els fets, alguns d'excepcionals, que s'han viscut i es viuran a Catalunya, i donar una resposta als grans temes de l'actualitat catalana i de la resta del món.

En paral·lel als temes més vinculats a l'actualitat, des del "30 minuts" seguirem treballant en reportatges que analitzaran en profunditat els grans reptes de la humanitat (els efectes del canvi climàtic, les desigualtats econòmiques i socials, els conflictes violents i les seves conseqüències...) i en treballs d'investigació periodística que aportin la màxima informació sobre els episodis més foscos viscuts els últims temps.

I volem fer-ho amb tots vosaltres, per això us convidem a seguir-nos, cada diumenge, al "30 minuts".

Carles Solà
director "30 minuts"

Imatge


Capturador principal: naroatna
Suplents r5004

Dades tècniques
Durada: 30 minuts aprox.
Mida: 300 MB
Vídeo: XviD, 1296 kbps, 704x396,
Àudio: MP3, 128 kbps, 48000Hz, estèreo


E-links:

30 minuts (2018.09.09) Mar de dolor, mar d'esperança - Pendent
El reportatge narra, en primera persona, l'odissea que la Manal Bashir i els seus fills van viure per escapar d'una mort segura a Síria i buscar refugi a Europa.
Més informació
El reportatge "Mar de dolor, mar d'esperança", narra, en primera persona, l'odissea que Manal Bashir i els seus fills van viure per escapar d'una mort segura a Síria i buscar refugi a Europa.

La Manal va haver de fugir del seu país per les amenaces de mort que rebia per part de membres d'ISIS. En marxar va salvar la vida, però va haver de deixar sols els seus tres fills: la Sara, la Joudi i el Karam, de només 8 anys.

El seu periple per diferents països va acabar a Dinamarca, on va començar per a la Manal una cursa d'obstacles de mesos per aconseguir que fos reconeguda com a exiliada política, una condició que li hauria de donar dret a reagrupar la família.

Al final d'aquest primer intent, només va aconseguir la protecció temporal, però mentrestant, i sempre a través del telèfon, veia com cada dia que passava els seus fills estaven més en perill, i com també havien començat a rebre les mateixes amenaces que ella havia viscut.

En veure que les vides dels seus fills perillaven, va decidir que marxessin i intentessin arribar a Europa, com fos, una travessia per mar que, com els passa a milers de refugiats, se sap com comença, però no com acaba.

Aquest reportatge, que ha comptat amb el suport de l'ACNUR, està dedicat a les famílies dels refugiats que tracten de tornar-se a reunir en una Europa cada cop més restrictiva que força moltes persones a arriscar les vides per unes rutes del tot insegures.

Un reportatge de:

Estephan Wagner i Marianne Hougen-Moraga

Imatge: Simon Plum

Produït per Magic Hour Films

30 minuts (2018.09.16) Propera parada, Rodalies (DVBrip català per r5004 i naroatna)(TotsRucs.cat).avi :arrow: Gràcies r5004 per la captura!! :D
30 minuts' repassa l'estat de Rodalies una dècada després de la gran crisi i aborda les possibilitats d'un canvi de gestió en un futur proper.
El reportatge repassa l'estat de Rodalies una dècada després de la gran crisi i aborda les possibilitats d'un canvi de gestió en un futur proper
Més informació
"Propera parada, Rodalies" és un reportatge sobre l'estat actual de la xarxa de Rodalies, incloent-hi també els trens de mitja distància, i les perspectives de millora en un futur immediat, just quan es compleix una dècada de la gran crisi que va afectar el sistema a finals del 2007, arran d'un esvoranc a l'estació de Bellvitge que va col·lapsar la xarxa.

El reportatge, produït per Clack i dirigit per Joan Salicrú, certifica l'existència de seixanta afectacions horàries en un dia feiner qualsevol a la xarxa, si bé detalla que el gruix dels problemes tenen lloc a les línies de fora de Barcelona, especialment a l'R3 (Vic) i l'R16 (Ebre).

En aquest sentit i davant les reiterades queixes dels usuaris, "Propera parada, Rodalies" explora la possibilitat que una companyia diferent a Renfe es faci càrrec del servei tenint en compte que la competència correspon a l'administració catalana des del traspàs efectuat l'1 de gener del 2010.

De fet, el programa certifica la inexistència d'un contracte programa entre Generalitat i Renfe que reguli la relació entre administració i empresa concessionària, de manera que des de fa set anys no hi ha cap cobertura legal clara a l'operació de l'empresa estatal a Catalunya. També s'explica que, malgrat la capacitat de multar inclosa en el traspàs, en aquest període cap dels 176 expedients oberts per la Generalitat a Renfe ha derivat finalment en una multa que hagi estat cobrada.

"Propera parada, Rodalies" repassa l'evolució de la xarxa a Catalunya en els darrers quaranta anys, en els quals només s'ha construït el ramal a l'actual T2 (1975) i s'ha convertit en ús per a passatgers un tram d'una antiga línia de mercaderies, les actuals R7 i R8 (2005). En aquest sentit, se subratlla que, durant el mateix període, Madrid va procedir a una gran modernització de la seva xarxa, amb 65,2 nous quilòmetres.

Precisament també en l'àmbit de la inversió, el programa reconstrueix l'esforç inversor fet per l'estat espanyol i aclareix que, si bé la percepció ciutadana és que s'ha invertit poc en ferrocarril a Catalunya en les darreres dècades, les dades aportades per la Cambra de Comerç confirmen que en els darrers 30 anys la inversió ferroviària global a Catalunya està per sobre del pes de la població catalana respecte a l'espanyola (16%) i s'apropa a l'aportació de Catalunya al PIB espanyol (19% el 2017). El gruix de la inversió ferroviària, això sí, hauria estat per a l'AVE, un servei que usen un 10 per cent dels usuaris de Rodalies de Catalunya.

Altres aspectes que es mencionen en el documental són el gran nombre d'usuaris que fan servir el servei sense pagar-lo, així com els episodis d'inseguretat i violència que es generen dalt dels combois, com sovint s'esdevé en els darrers serveis dels divendres i els dissabtes a la línia R1 (l'Hospitalet i Mataró), en l'anomenat "tren del botellón".

El programa posa èmfasi també en la necessitat de millorar la xarxa actual degut a la previsió de l'increment d'usuaris -algunes veus afirmen que es podria arribar a doblar- arran, entre altres factors, de la disminució d'entre un 10 i un 15% del parc mòbil de vehicles quan la zona de baixes emissions promoguda per l'Àrea Metropolitana de Barcelona es posi definitivament en funcionament, el 2020.

"Propera parada, Rodalies" apunta les novetats que podria significar la perspectiva de la liberalització del servei ferroviari que la Unió Europea obliga a tenir operativa als països membres a partir de 2020 i que, a Catalunya, podria suposar una millora del servei sobretot en l'àmbit dels trens regionals.

El reportatge atorga un gran protagonisme a les experiències diàries d'usuaris de l'R3, l'R12 i l'R16, un maquinista i una revisora de Renfe i un responsable tècnic d'aquesta companyia, i explica així mateix com funcionen el sistema de comandament de Rodalies a l'estació de França i el centre d'informació a Clot-Aragó.

Finalment, es visita Munic, tercera ciutat alemanya, un ecosistema de mobilitat que els experts consideren semblant al de Barcelona i on s'apunten solucions de millora del transport públic amb el ferrocarril com a element central.

En el programa, hi intervenen els exconsellers Pere Macias, Santi Vila i Joaquim Nadal, i l'actual titular Damià Calvet, enginyers com Jordi Julià, activistes com Ricard Riol, president de la Plataforma de Promoció del Transport Públic, i Manel Larrosa, de la plataforma Fem Vallès, o José Bravo, d'UGT Catalunya.

Un reportatge de
Joan Salicrú

Guió
Joan Salicrú i David Casals

Muntatge
Sergi Martí

Realització
Marc Barceló

Producció Clack
Anna Fernàndez

Producció TV3
Carles Fernández.

30 minuts (2018.09.23) Or verd (IPTVrip català per naroatna)(TotsRucs.cat).avi
La cara oculta de la producció del fruit de moda: l'alvocat.
Més informació
L'alvocat és un fruit que té una gran quantitat de vitamines i minerals, és ric en àcids grassos insaturats i en potassi i ple d'antioxidants. L'alvocat ja és considerat l'aliment de les mil virtuts.

Fins fa poc era només una fruita exòtica consumida en esdeveniments especials, però en els últims anys s'ha convertit en un producte líder de la cuina contemporània i que podem trobar tot l'any als mercats.

Però per fer possible el seu consum massiu tot l'any ha calgut un augment de la producció que ha comportat la desforestació de les zones de conreu, una sobreexplotació de l'aigua de les zones cultivades i els efectes nocius per als humans que es deriven de la seva sobreproducció i que són cada vegada més preocupants.

L'alvocat es cultiva en països com els Estats Units, Indonèsia, Xile i el Perú, però, amb l'augment de la demanda a escala mundial, Mèxic s'ha convertit en el primer exportador d'alvocat, amb més del 50% de la producció mundial. Els diners que representa aquest gran mercat han atret els càrtels del narcotràfic i el crim organitzat, cosa que ha obligat els productors a crear una milícia d'autodefensa que en alguns estats, com Michoacán i Jalisco, ha acabat amb una guerra oberta.

La pregunta que es fa el reportatge és si l'èxit d'aquest fruit, que ja anomenen "or verd", no acabarà sent la seva principal desgràcia.

Un reportatge de: Anne-Fleur Delaistre

Imatge: Victor Peressetchensky-Kevin Vincent-Julien Voigt

Produït per Label News.

30 minuts (2018.09.30) Marcats per l'1 d'Octubre (IPTVrip català per naroatna)(TotsRucs.cat).avi
Ha passat un any de l'1 d'octubre. En aquest temps, els fets i la història s'han precipitat
Més informació
L'1-O serà un dia més d'un llarg procés o tindrà un capítol a part en la història del país?

Ha passat un any de l'1 d'octubre. En aquest temps, els fets i la història s'han precipitat. Però... hi haurà una generació marcada per l'1 d'octubre? Quin pes tindrà l'1 d'octubre amb el pas dels anys? Serà un dia més d'un llarg procés o tindrà un capítol a part en la història del país? El diumenge 30 de setembre el "30 Minuts" emet el reportatge "Marcats per l'1 d'octubre".

"A Sant Carles de la Ràpita, encara hem d'entendre el que ens va passar". Pocs minuts després de les 9 del matí, van arribar 10 furgonetes de la Guàrdia Civil. Hi va haver 84 ferits. El "30 Minuts" ha parlat amb els veïns, ha reconstruït els moments que s'hi van viure, d'una tensió i violència molt grans, i ha recollit les seves reflexions. Un any després, segueixen buscant-hi una explicació.

El reportatge s'endinsa en cinc poblacions que van quedar marcades per l'1 d'octubre: Sant Carles de la Ràpita, Sant Julià de Ramis, Aiguaviva, Vila-rodona, i l'escola Ramon Llull de Barcelona. Cinc situacions extremes explicades pels veïns i veïnes que ho van viure en primera persona, amb imatges dels seus mòbils. Ara en volen parlar.

L'equip del "30 Minuts" també ha entrevistat l'expresident de la Generalitat Carles Puigdemont; l'exministre d'Exteriors del govern del PP José Manuel García- Margallo, i un representant de la policia espanyola. Recull també les reflexions, des de la presó, en unes cartes manuscrites per al reportatge, de Jordi Cuixart, Jordi Sànchez i Oriol Junqueras.

Què en pensa, el número dos de la Comissió de Venècia, del referèndum? Va ser homologable, legal? Des d'Estrasburg, respon aquestes qüestions al "30 Minuts" i també les responen diversos corresponsals internacionals que van viure en primera persona aquell 1-O i que n'interpreten el significat i la transcendència futura.



Un reportatge de: Genís Cormand / Sara Segarra

Imatge: David Bou

Muntatge: Carles Señalada

Producció: Sandra Rierola
naroatna l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. oct. 04, 2018 23:22, en total s’ha editat 3 vegades.


Imatge

Moltes gràcies!

Avatar de l’usuari

Autor del tema
naroatna
Entrades: 19593
Membre des de: ds. des. 30, 2006 23:43
Ubicació: Figueres - Alt Empordà
Status: Desconnectat

Re: [ed2k] 30 minuts (Temp. 2017-2018) Nou !!

#2

Entrada Autor: naroatna » dc. set. 12, 2018 23:30

Espai reservat.
Imatge

Moltes gràcies!

Avatar de l’usuari

Autor del tema
naroatna
Entrades: 19593
Membre des de: ds. des. 30, 2006 23:43
Ubicació: Figueres - Alt Empordà
Status: Desconnectat

Re: [ed2k] 30 minuts (Temp. 2017-2018) Nou !!

#3

Entrada Autor: naroatna » dc. set. 12, 2018 23:30

Iniciem temporada !!

Fins aviat!
Imatge

Moltes gràcies!

Avatar de l’usuari

Autor del tema
naroatna
Entrades: 19593
Membre des de: ds. des. 30, 2006 23:43
Ubicació: Figueres - Alt Empordà
Status: Desconnectat

Re: [ed2k] 30 minuts (Temp. 2017-2018) Nou !!

#4

Entrada Autor: naroatna » dc. oct. 03, 2018 14:59

Si fos que us vàreu baixar el primer documental d'aquesta temporada:

"Mar de dolor, mar d'esperança"

Doncs esborreu-lo d'arreu que el poguéssiu tenir sis-plau perquè no l'és. Em vaig equivocar en programar-ne la gravació i resulta que se'm va gravar el "Plegar la manta" emès el 3.12.2017 que ja tenim i però que per TV3.CAT emetien el mateix dia que a TV3 feien l'esmentat "Mar de dolor, mar d'esperança", i que ja procuraré repescar d'una o altra manera.

Disculpeu les molèsties, moltes gràcies.

Fins aviat!
Imatge

Moltes gràcies!

Avatar de l’usuari

Autor del tema
naroatna
Entrades: 19593
Membre des de: ds. des. 30, 2006 23:43
Ubicació: Figueres - Alt Empordà
Status: Desconnectat

Re: [ed2k] 30 minuts (Temp. 2017-2018) Nou !!

#5

Entrada Autor: naroatna » dj. oct. 04, 2018 15:02

Afegits:

30 minuts (2018.09.16) Propera parada, Rodalies (DVBrip català per r5004 i naroatna)(TotsRucs.cat).avi :arrow: Gràcies r5004 per la captura!! :D
30 minuts' repassa l'estat de Rodalies una dècada després de la gran crisi i aborda les possibilitats d'un canvi de gestió en un futur proper.
El reportatge repassa l'estat de Rodalies una dècada després de la gran crisi i aborda les possibilitats d'un canvi de gestió en un futur proper
Més informació
"Propera parada, Rodalies" és un reportatge sobre l'estat actual de la xarxa de Rodalies, incloent-hi també els trens de mitja distància, i les perspectives de millora en un futur immediat, just quan es compleix una dècada de la gran crisi que va afectar el sistema a finals del 2007, arran d'un esvoranc a l'estació de Bellvitge que va col·lapsar la xarxa.

El reportatge, produït per Clack i dirigit per Joan Salicrú, certifica l'existència de seixanta afectacions horàries en un dia feiner qualsevol a la xarxa, si bé detalla que el gruix dels problemes tenen lloc a les línies de fora de Barcelona, especialment a l'R3 (Vic) i l'R16 (Ebre).

En aquest sentit i davant les reiterades queixes dels usuaris, "Propera parada, Rodalies" explora la possibilitat que una companyia diferent a Renfe es faci càrrec del servei tenint en compte que la competència correspon a l'administració catalana des del traspàs efectuat l'1 de gener del 2010.

De fet, el programa certifica la inexistència d'un contracte programa entre Generalitat i Renfe que reguli la relació entre administració i empresa concessionària, de manera que des de fa set anys no hi ha cap cobertura legal clara a l'operació de l'empresa estatal a Catalunya. També s'explica que, malgrat la capacitat de multar inclosa en el traspàs, en aquest període cap dels 176 expedients oberts per la Generalitat a Renfe ha derivat finalment en una multa que hagi estat cobrada.

"Propera parada, Rodalies" repassa l'evolució de la xarxa a Catalunya en els darrers quaranta anys, en els quals només s'ha construït el ramal a l'actual T2 (1975) i s'ha convertit en ús per a passatgers un tram d'una antiga línia de mercaderies, les actuals R7 i R8 (2005). En aquest sentit, se subratlla que, durant el mateix període, Madrid va procedir a una gran modernització de la seva xarxa, amb 65,2 nous quilòmetres.

Precisament també en l'àmbit de la inversió, el programa reconstrueix l'esforç inversor fet per l'estat espanyol i aclareix que, si bé la percepció ciutadana és que s'ha invertit poc en ferrocarril a Catalunya en les darreres dècades, les dades aportades per la Cambra de Comerç confirmen que en els darrers 30 anys la inversió ferroviària global a Catalunya està per sobre del pes de la població catalana respecte a l'espanyola (16%) i s'apropa a l'aportació de Catalunya al PIB espanyol (19% el 2017). El gruix de la inversió ferroviària, això sí, hauria estat per a l'AVE, un servei que usen un 10 per cent dels usuaris de Rodalies de Catalunya.

Altres aspectes que es mencionen en el documental són el gran nombre d'usuaris que fan servir el servei sense pagar-lo, així com els episodis d'inseguretat i violència que es generen dalt dels combois, com sovint s'esdevé en els darrers serveis dels divendres i els dissabtes a la línia R1 (l'Hospitalet i Mataró), en l'anomenat "tren del botellón".

El programa posa èmfasi també en la necessitat de millorar la xarxa actual degut a la previsió de l'increment d'usuaris -algunes veus afirmen que es podria arribar a doblar- arran, entre altres factors, de la disminució d'entre un 10 i un 15% del parc mòbil de vehicles quan la zona de baixes emissions promoguda per l'Àrea Metropolitana de Barcelona es posi definitivament en funcionament, el 2020.

"Propera parada, Rodalies" apunta les novetats que podria significar la perspectiva de la liberalització del servei ferroviari que la Unió Europea obliga a tenir operativa als països membres a partir de 2020 i que, a Catalunya, podria suposar una millora del servei sobretot en l'àmbit dels trens regionals.

El reportatge atorga un gran protagonisme a les experiències diàries d'usuaris de l'R3, l'R12 i l'R16, un maquinista i una revisora de Renfe i un responsable tècnic d'aquesta companyia, i explica així mateix com funcionen el sistema de comandament de Rodalies a l'estació de França i el centre d'informació a Clot-Aragó.

Finalment, es visita Munic, tercera ciutat alemanya, un ecosistema de mobilitat que els experts consideren semblant al de Barcelona i on s'apunten solucions de millora del transport públic amb el ferrocarril com a element central.

En el programa, hi intervenen els exconsellers Pere Macias, Santi Vila i Joaquim Nadal, i l'actual titular Damià Calvet, enginyers com Jordi Julià, activistes com Ricard Riol, president de la Plataforma de Promoció del Transport Públic, i Manel Larrosa, de la plataforma Fem Vallès, o José Bravo, d'UGT Catalunya.

Un reportatge de
Joan Salicrú

Guió
Joan Salicrú i David Casals

Muntatge
Sergi Martí

Realització
Marc Barceló

Producció Clack
Anna Fernàndez

Producció TV3
Carles Fernández.

30 minuts (2018.09.23) Or verd (IPTVrip català per naroatna)(TotsRucs.cat).avi
La cara oculta de la producció del fruit de moda: l'alvocat.
Més informació
L'alvocat és un fruit que té una gran quantitat de vitamines i minerals, és ric en àcids grassos insaturats i en potassi i ple d'antioxidants. L'alvocat ja és considerat l'aliment de les mil virtuts.

Fins fa poc era només una fruita exòtica consumida en esdeveniments especials, però en els últims anys s'ha convertit en un producte líder de la cuina contemporània i que podem trobar tot l'any als mercats.

Però per fer possible el seu consum massiu tot l'any ha calgut un augment de la producció que ha comportat la desforestació de les zones de conreu, una sobreexplotació de l'aigua de les zones cultivades i els efectes nocius per als humans que es deriven de la seva sobreproducció i que són cada vegada més preocupants.

L'alvocat es cultiva en països com els Estats Units, Indonèsia, Xile i el Perú, però, amb l'augment de la demanda a escala mundial, Mèxic s'ha convertit en el primer exportador d'alvocat, amb més del 50% de la producció mundial. Els diners que representa aquest gran mercat han atret els càrtels del narcotràfic i el crim organitzat, cosa que ha obligat els productors a crear una milícia d'autodefensa que en alguns estats, com Michoacán i Jalisco, ha acabat amb una guerra oberta.

La pregunta que es fa el reportatge és si l'èxit d'aquest fruit, que ja anomenen "or verd", no acabarà sent la seva principal desgràcia.

Un reportatge de: Anne-Fleur Delaistre

Imatge: Victor Peressetchensky-Kevin Vincent-Julien Voigt

Produït per Label News.

30 minuts (2018.09.30) Marcats per l'1 d'Octubre (IPTVrip català per naroatna)(TotsRucs.cat).avi
Ha passat un any de l'1 d'octubre. En aquest temps, els fets i la història s'han precipitat
Més informació
L'1-O serà un dia més d'un llarg procés o tindrà un capítol a part en la història del país?

Ha passat un any de l'1 d'octubre. En aquest temps, els fets i la història s'han precipitat. Però... hi haurà una generació marcada per l'1 d'octubre? Quin pes tindrà l'1 d'octubre amb el pas dels anys? Serà un dia més d'un llarg procés o tindrà un capítol a part en la història del país? El diumenge 30 de setembre el "30 Minuts" emet el reportatge "Marcats per l'1 d'octubre".

"A Sant Carles de la Ràpita, encara hem d'entendre el que ens va passar". Pocs minuts després de les 9 del matí, van arribar 10 furgonetes de la Guàrdia Civil. Hi va haver 84 ferits. El "30 Minuts" ha parlat amb els veïns, ha reconstruït els moments que s'hi van viure, d'una tensió i violència molt grans, i ha recollit les seves reflexions. Un any després, segueixen buscant-hi una explicació.

El reportatge s'endinsa en cinc poblacions que van quedar marcades per l'1 d'octubre: Sant Carles de la Ràpita, Sant Julià de Ramis, Aiguaviva, Vila-rodona, i l'escola Ramon Llull de Barcelona. Cinc situacions extremes explicades pels veïns i veïnes que ho van viure en primera persona, amb imatges dels seus mòbils. Ara en volen parlar.

L'equip del "30 Minuts" també ha entrevistat l'expresident de la Generalitat Carles Puigdemont; l'exministre d'Exteriors del govern del PP José Manuel García- Margallo, i un representant de la policia espanyola. Recull també les reflexions, des de la presó, en unes cartes manuscrites per al reportatge, de Jordi Cuixart, Jordi Sànchez i Oriol Junqueras.

Què en pensa, el número dos de la Comissió de Venècia, del referèndum? Va ser homologable, legal? Des d'Estrasburg, respon aquestes qüestions al "30 Minuts" i també les responen diversos corresponsals internacionals que van viure en primera persona aquell 1-O i que n'interpreten el significat i la transcendència futura.



Un reportatge de: Genís Cormand / Sara Segarra

Imatge: David Bou

Muntatge: Carles Señalada

Producció: Sandra Rierola
Fins aviat!
Imatge

Moltes gràcies!

Respon