Com graveu les emissions exactament?

Per resoldre dubtes de caire tècnic, relacionades o no amb el món del ripeig.

Moderadors: Petiso, Ayu


Autor del tema
Tenebres
Entrades: 73
Membre des de: dt. nov. 08, 2016 10:39
Status: Desconnectat

Com graveu les emissions exactament?

#1

Entrada Autor: Tenebres » dj. maig 11, 2017 22:47

Hola,

Tinc uns quants dubtes. M'agradaria saber com feu per gravar les emissions de la TV3HD concretament. Bàsicament quin software / hardware utilitzeu? En quin format grava i després que utilitzeu normalment per comprimir?

També m'agradaria saber si seria possible guardar nomes l'àudio de les pelis més rellevants (pujar els àudios en AAC o algun format comprimit bo a l'emule) en comptes de fer un ripeig directe en XVID/DIVX on es perd espai/qualitat. potser ja ho feu però no sé on trobar-los xD. D'aquesta manera altres, entre els quals jo, que de moment no sabem gravar podem agafar aquests àudios i fer algunes releases amb qualitat bluray (x264/HEVC) de pelis amb aquests àudios.

Em consta que algú ja ho fa, però per aquells que no tenim accés a les gravacions estaria increïble poder tenir els àudios disponibles per després fer releases de qualitat.

Gràcies i fins aviat.



Avatar de l’usuari

r5004
Entrades: 14646
Membre des de: dc. nov. 01, 2006 8:08
Status: Desconnectat

Re: Com graveu les emissions exactament?

#2

Entrada Autor: r5004 » dv. maig 12, 2017 8:49

Hi ha alguna coseta... http://forum.totsrucs.cat/viewtopic.php?f=19&t=293

Per fer un ripeig en HD, simplificant:
-Gravar de la tdt :) amb el DVBviewer.
-Desmultiplexar la gravació amb el VideoReDo.
-Amb el MeGui, crear un script Avs i comprimir àudio i vídeo.

Per fer un muntatge en HD, simplificant:
-Gravar de la tdt :) amb el DVBviewer. Si vull només l'àudio SD, ho gravo amb el Siemens m740.
-Buscar un BluRay o un BluRay rip, i generar un video en sd per sincronitzar i un mkv que serà el vídeo "final", amb el MeGui.
-Desmultiplexar la gravació amb el VideoReDo o el ProjectX, per obtenir l'àudio en català o l'audiodescripció.
-Canviar el "framerate" de l'àudio per adequar-lo al "framerate" del BluRay/BluRay rip, amb el Eac3to.
-Carregar l'àudio VO, el català i el vídeo sd del segon punt, a l'Adobe Audition, i sincronitzar el català.
-Segons com, carregar-se de paciència... :lol:
-Amb el MeGui, comprimir l'àudio i multiplexar-ho tot.
"Hi ha gent a qui no li agrada que es parle, s'escriga o es pense en català. És la mateixa gent a qui no li agrada que es parle, s'escriga o es pense."
Imatge


Autor del tema
Tenebres
Entrades: 73
Membre des de: dt. nov. 08, 2016 10:39
Status: Desconnectat

Re: Com graveu les emissions exactament?

#3

Entrada Autor: Tenebres » dv. maig 12, 2017 9:34

Gràcies!

A nivell de hardware que utilitzeu per connectar-vos a la TDT des del PC?

Avatar de l’usuari

r5004
Entrades: 14646
Membre des de: dc. nov. 01, 2006 8:08
Status: Desconnectat

Re: Com graveu les emissions exactament?

#4

Entrada Autor: r5004 » dv. maig 12, 2017 12:22

Un sintonitzador de tdt connectat a l'antena exterior, usb (extern) o pcie (intern).
Per exemple:
https://www.appinformatica.com/tarjetas ... igusb2.php
https://www.appinformatica.com/tarjetas ... n-61h7.php

En el meu cas, per gravacions SD, utilitzo un receptor de tdt amb gravació en un disc dur extern, el Siemens m740. Així no he de tenir l'ordinador engegat "tot el dia" per gravar.
http://www.ehomeupgrade.com/wp-content/ ... 740_av.jpg
"Hi ha gent a qui no li agrada que es parle, s'escriga o es pense en català. És la mateixa gent a qui no li agrada que es parle, s'escriga o es pense."
Imatge


Ferriol
Entrades: 1377
Membre des de: dv. feb. 09, 2007 13:18
Status: Desconnectat

Re: Com graveu les emissions exactament?

#5

Entrada Autor: Ferriol » dc. maig 17, 2017 9:20

Tenebres ha escrit:... estaria increïble poder tenir els àudios disponibles per després fer releases de qualitat.
Si algú té temps i ganes de treballar jo estic encantat de proporcionar els àudios que tinc.
Són pel·lícules antigues o molt antigues i que no puc fer les releases per faltar de temps.
Salut i sort
Imatge


Autor del tema
Tenebres
Entrades: 73
Membre des de: dt. nov. 08, 2016 10:39
Status: Desconnectat

Re: Com graveu les emissions exactament?

#6

Entrada Autor: Tenebres » dc. maig 17, 2017 10:14

Podríem començar per crear una "base de dades" d'àudios en format AAC, de tot el que graveu o teniu ja gravat. Els àudios ocupen relativament poc en format AAC i altres persones que no tinguin la infraestructura/temps per fer les captures de la TV poden agafar aquests àudios per fer els muntatges.

Avatar de l’usuari

Adrià05
Entrades: 2808
Membre des de: dt. feb. 03, 2015 20:06
Status: Desconnectat

Re: Com graveu les emissions exactament?

#7

Entrada Autor: Adrià05 » dv. maig 19, 2017 16:34

Tenebres ha escrit:Podríem començar per crear una "base de dades" d'àudios en format AAC, de tot el que graveu o teniu ja gravat. Els àudios ocupen relativament poc en format AAC i altres persones que no tinguin la infraestructura/temps per fer les captures de la TV poden agafar aquests àudios per fer els muntatges.
No té res a veure el pes amb el format. Jo pujaria els àudios tal qual s'emet (mp2 o ac3) i quan s'haguéssin de sincronitzar ja es comprimirien al gust del col·laborador, però no comprimir-los abans.


Autor del tema
Tenebres
Entrades: 73
Membre des de: dt. nov. 08, 2016 10:39
Status: Desconnectat

Re: Com graveu les emissions exactament?

#8

Entrada Autor: Tenebres » ds. maig 20, 2017 7:22

Adrià05 ha escrit:
Tenebres ha escrit:Podríem començar per crear una "base de dades" d'àudios en format AAC, de tot el que graveu o teniu ja gravat. Els àudios ocupen relativament poc en format AAC i altres persones que no tinguin la infraestructura/temps per fer les captures de la TV poden agafar aquests àudios per fer els muntatges.
No té res a veure el pes amb el format. Jo pujaria els àudios tal qual s'emet (mp2 o ac3) i quan s'haguéssin de sincronitzar ja es comprimirien al gust del col·laborador, però no comprimir-los abans.
Si té molt a veure el pes amb el format. No es el mateix guardar un .wav de la captura que acabes de fer (ocuparà un cullo) que guardar un AAC amb un bitrate força alt per mantenir la qualitat semi transparent (no ocuparà tant).

De la mateixa manera que quan es fan les releases de series/pelis en format AVI (XVID/DIVX) que pesen molt per la qualitat que ofereixen, quan es podrien fer en un AVC(h264)/hevc que pel mateix pes tindrien molta més qualitat que un .avi (XVID/DIVX). (suposo que aquí podria fer un altre fil preguntant perque es fan les releases en .AVI i no en AVC(h264)), ocuparien menys, es veurien millor, no ocuparien tant disc dur i a l'emule aniríem més ràpid compartint gràcies a la porqueria de connexions que tenim la majoria :P )

El AC3 de la captura ja ve comprimit, es un format de compressió lossy, hi ha manera de configurar la captura i seleccionar-li els formats de vídeo i àudio ??? La proposta de fer servir AAC es més que res com a format intermedi per guardar els àudios amb la màxima qualitat possible però sense que pesin una barbaritat per la qualitat que ofereixen (o sigui que sigui semi transparent amb la qualitat d'origen). Un cop es vulgui fer una peli o capítol ja es farà un transcode al format que vulguis ja sigui AC3 etc...(que aixo la majoria de software ja ho fa automàticament) però almenys tenir un fitxer d'origen de so amb molta qualitat i que pesi poc.

P.D El AC3 i el MP2 son formats amb pèrdua i compressió igual que l'AAC. Concretament el AC3 es pitjor que el AAC en el ratio de compressió/qualitat.
En comparació un AC3( 224 Kb/s CBR ) tindria una qualitat similar a un (AAC 160 Kb/s VBR)

Salut!!!

Avatar de l’usuari

r5004
Entrades: 14646
Membre des de: dc. nov. 01, 2006 8:08
Status: Desconnectat

Re: Com graveu les emissions exactament?

#9

Entrada Autor: r5004 » ds. maig 20, 2017 7:59

Tenebres ha escrit:...
De la mateixa manera que quan es fan les releases de series/pelis en format AVI (XVID/DIVX) que pesen molt per la qualitat que ofereixen, quan es podrien fer en un AVC(h264)/hevc que pel mateix pes tindrien molta més qualitat que un .avi (XVID/DIVX). (suposo que aquí podria fer un altre fil preguntant perque es fan les releases en .AVI i no en AVC(h264)), ocuparien menys, es veurien millor, no ocuparien tant disc dur i a l'emule aniríem més ràpid compartint gràcies a la porqueria de connexions que tenim la majoria :P )
...
:roll: :wink: :D
http://forum.totsrucs.cat/viewtopic.php ... 63#p163563

Pel que fa a guardar àudios, jo sóc partidari de guardar-los en el format original de la captura (en el cas de TVC en SD, mp2) per no perdre gens de qualitat. Sí que et dono la raó quan dius que re-comprimint aquests àudios es guanya espai, però fent números no sé si val la pena.
L'àudio principal de TVC té un bitrate de 160 Kbits/s (69 Megabytes per hora). Per 69 Mb/hora, val la pena re-comprimir? A més, si re-comprimeixes has de fer un pas més per guardar aquest àudio (d'acord, és un pas petit però el dia que hagis de guardar 10 o 15 àudios ja no serà tan petit).
"Hi ha gent a qui no li agrada que es parle, s'escriga o es pense en català. És la mateixa gent a qui no li agrada que es parle, s'escriga o es pense."
Imatge

Avatar de l’usuari

Adrià05
Entrades: 2808
Membre des de: dt. feb. 03, 2015 20:06
Status: Desconnectat

Re: Com graveu les emissions exactament?

#10

Entrada Autor: Adrià05 » ds. maig 20, 2017 8:58

r5004 ha escrit: :roll: :wink: :D
http://forum.totsrucs.cat/viewtopic.php ... 63#p163563

Pel que fa a guardar àudios, jo sóc partidari de guardar-los en el format original de la captura (en el cas de TVC en SD, mp2) per no perdre gens de qualitat. Sí que et dono la raó quan dius que re-comprimint aquests àudios es guanya espai, però fent números no sé si val la pena.
L'àudio principal de TVC té un bitrate de 160 Kbits/s (69 Megabytes per hora). Per 69 Mb/hora, val la pena re-comprimir? A més, si re-comprimeixes has de fer un pas més per guardar aquest àudio (d'acord, és un pas petit però el dia que hagis de guardar 10 o 15 àudios ja no serà tan petit).
És al que em referia jo, no passar-los a WAV ni AAC, deixar-los en el bitrate i format original de la captura. A més, un MP2 160kbps i un EAC3 128kbps (TV3 SD i HD respectivament) ocupen relativament poc.

Tenebres, m'havies entès malament. Jo no deia de passar-los a cap format, deia de guardar-los tal qual. Pel que dius sobre l'AC3 i l'AAC, la teoria que dius és la correcta. PERÒ si l'àudio és constant, és millor AC3. L'AAC només és bo per àudios amb bitrate variable. Sempre que canviïs un àudio de format, perdràs qualitat, per això ho trobo una pèrdua de temps i pèdua de qualitat passar-los a AAC.


Autor del tema
Tenebres
Entrades: 73
Membre des de: dt. nov. 08, 2016 10:39
Status: Desconnectat

Re: Com graveu les emissions exactament?

#11

Entrada Autor: Tenebres » ds. maig 20, 2017 9:48

r5004, looool, ja ni m'enrecordva que ho vaig preguntar xD. Ara en serio no sé com dir que si al 2017, la gent no té un pc o algun reproductor que reprodueixi h264 almenys.. que es faci ell mateix el transcode.. pero fer les releases en .avi avuí en dia em sembla tirar l'espai del meu HDD i veure els pixelots a la TV 4k no mola.. :'((( (deixem de banda el offtopic)

Si dieu que l'audio es captura a 160Kbps de la TV, no tinc res més a dir, ja ens serveix així per descomptat!! Ara el tema seria com guardar-los i on, estaria genial tenir una BDD, o bé d'elinks o algun espai ftp. Vosaltres tindreu més experiència en això, com creieu que s'hauria de fer?

Avatar de l’usuari

r5004
Entrades: 14646
Membre des de: dc. nov. 01, 2006 8:08
Status: Desconnectat

Re: Com graveu les emissions exactament?

#12

Entrada Autor: r5004 » ds. maig 20, 2017 10:07

Tenebres ha escrit:...
Si dieu que l'audio es captura a 160Kbps de la TV...
És tal com l'emet TVC.
Tenebres ha escrit:Ara el tema seria com guardar-los i on, estaria genial tenir una BDD, o bé d'elinks o algun espai ftp. Vosaltres tindreu més experiència en això, com creieu que s'hauria de fer?
Recorda que ja hi ha aquest fil... sense gaire èxit, tot s'ha de dir...
http://forum.totsrucs.cat/viewtopic.php?f=19&t=293
"Hi ha gent a qui no li agrada que es parle, s'escriga o es pense en català. És la mateixa gent a qui no li agrada que es parle, s'escriga o es pense."
Imatge

Avatar de l’usuari

r5004
Entrades: 14646
Membre des de: dc. nov. 01, 2006 8:08
Status: Desconnectat

Re: Com graveu les emissions exactament?

#13

Entrada Autor: r5004 » ds. maig 20, 2017 10:51

Ja que en/na Tenebres ha obert el fil, aprofito: :D :D
Adrià, com captures de l'iptv? Amb el VLC? Dvbviewer?
"Hi ha gent a qui no li agrada que es parle, s'escriga o es pense en català. És la mateixa gent a qui no li agrada que es parle, s'escriga o es pense."
Imatge

Avatar de l’usuari

conradtgn
Entrades: 4525
Membre des de: dt. gen. 22, 2008 17:24
Ubicació: Tarragona
Status: Desconnectat

Re: Com graveu les emissions exactament?

#14

Entrada Autor: conradtgn » ds. maig 20, 2017 11:51

Hola! Jo capturo IPTV amb el DVBViewer. Cal configurar prèviament els canals IPTV amb el TransEdit (https://www.adslzone.net/postt399922.html)
Slts!
Imatge

Avatar de l’usuari

Adrià05
Entrades: 2808
Membre des de: dt. feb. 03, 2015 20:06
Status: Desconnectat

Re: Com graveu les emissions exactament?

#15

Entrada Autor: Adrià05 » ds. maig 20, 2017 17:26

r5004 ha escrit:Ja que en/na Tenebres ha obert el fil, aprofito: :D :D
Adrià, com captures de l'iptv? Amb el VLC? Dvbviewer?
A través d'un amic. Ell té el cable connectat al PC. Amb els canals posats al DVBViewer té pagat un servidor (dyndns, DVBViewer Media Recording Service) que serveix per programar (té tots els canals ficats amb l'EPG i tot). Se li grava al PC, em dóna accès per FTP i ho baixo. Però s'han de configurar bé els canals com diu Conrad, ens hem trobat algun cop que Movistar ha fet algun canvi i en els canals de futbol només es grava un àudio i s'ha de reconfigurar.

Imatge

Respon