Propostes

Fòrum general de TotsRucs

Moderador: Petiso


Autor del tema
efi135
Entrades: 105
Membre des de: dj. gen. 21, 2016 15:13
Status: Desconnectat

Propostes

#1

Entrada Autor: efi135 » dc. març 23, 2016 11:46

Hola sóc nou al fòrum, però sóc un usuari força antic de la web i un gran coleccionista. Tinc ganes d'ajudar en el que pugui i també tinc algunes idees.

1- Estaria bé canviar el sistema de descarregar d'emule, perque per exemple per descarregar tota una temporada sencera d'afers exterior has de fer un munt de clicks per obrir tots els enllaços. No seria millor posar directament l'enllaç d'emule en comptes d'un enllaç que obri una altra web amb l'enllaç a l'emule? o posar un enllaç que permeti afegir a l'emule tots els capítols de cop.

2-Seria genial fer packs d'edició coleccionista (de tamany micro) per diversos motius, quan intento descarregar una temporada sencera sobretot una mica antiga, com pot ser la 4a temporada d'afers exteriors em trobo amb el problema de que molts capítols no descarreguen mai perque no hi ha fonts completes o les que hi han estan corruptes com es el cas del "Afers Exteriors 4x06 Algèria II". Lo que proposo seria compartir un arxiu rar que contingui tota la temporada sencera en format MP4 amb qualitat mitja. Per exemple he aconseguit comprimir la segona temporada d'afers exteiors en menys de 800mb amb una qualitat més que acceptable. Penso que en finalitzar una temporada de qualsevol sèrie es podria fer l'edició coleccionista amb tamany ultra reduït. Amb això podriem solucionar els problemes de descarregar algún capítol antic i millorarem la quantitat de gent que comparteix, ja que si una série no t'ocupa gaire no tindràs tanta pressa en esborrar-la.

3-També es podria oferir contingut en HEVC/x265 en paralel al sistema tradicional. Els capítols de Merlí HD comprimits amb aquest còdec i amb una qualitat mitja-alta no arriben als 400mb. Per possar un exemple el primer capítol de Merlí en HD ocupa 1,8GB en H264 i E-AC3. Jo l'he deixat en 320mb amb H265 i HE-ACCv2

4-Hauriem de deixar de fer servir el còdec E-AC3, no és compatible amb molts programes com per exemple el kmplayer, al seu lloc recomanaria el còdec AC3 normal per 5.1 o HE-ACCv2 o el LC-AAC per estèreo. Amb 32kbs/s es poden aconseguir qualitats equiparables a un MP3 de 128kbs

Per ajudar en aquest sentit em poc comprometre a oferir el meu pc que podria fer de server 24h/365 compartint material i recodificant en H265 o microH264. Puc pujar alguns capítols comprimits amb tamany ultrareduït al meu compte de MEGA per si voleu testejar la qualitat.

En fi, si algun administrador del fòrum l'interessa la idea que m'ho faci saber i parlem.

Salut!



Avatar de l’usuari

Adrià05
Entrades: 2808
Membre des de: dt. feb. 03, 2015 20:06
Status: Desconnectat

Re: Propostes

#2

Entrada Autor: Adrià05 » dc. març 23, 2016 13:16

Només vull dir una cosa, el H265 encara està com en proves i és més incompatible que el EAC3. Tu dius que has passat un arxiu de 1,8gb a 300mb, vale però si no configures bé el còdec el que fas és baixar un munt la qualitat. Això mateix puc fer jo tornant a ripejar un cap a H264 i baixar-li el pes, amb el còdec mal configurat i en definitiva fent un micro720p.

Sobre el format d'àudio millor no parlo... Impossible que un àudio de 32kbps es senti com un de 128kbps. Que comparis un àudio MP2 128kbps amb un AAC de 48kbps ho comprenc, perquè és més o menys el mateix.

Bé, tot això és el que tinc entès, segurament algun company sap més.

Avatar de l’usuari

Petiso
Site Admin
Site Admin
Entrades: 16298
Membre des de: dv. oct. 06, 2006 13:13
Status: Desconnectat

Re: Propostes

#3

Entrada Autor: Petiso » dj. març 24, 2016 16:23

Com va dir Jack l'esbudellador, anem per parts:
efi135 ha escrit:Hola sóc nou al fòrum, però sóc un usuari força antic de la web i un gran coleccionista. Tinc ganes d'ajudar en el que pugui i també tinc algunes idees.
Doncs benvingut a aquesta la nostra comunitat!
efi135 ha escrit:1- Estaria bé canviar el sistema de descarregar d'emule, perque per exemple per descarregar tota una temporada sencera d'afers exterior has de fer un munt de clicks per obrir tots els enllaços. No seria millor posar directament l'enllaç d'emule en comptes d'un enllaç que obri una altra web amb l'enllaç a l'emule? o posar un enllaç que permeti afegir a l'emule tots els capítols de cop.
La majoria d'enllaços són directes a l'emule.
Normalment, s'han publicat un a un, per això la descarrega és d'un en un.

El que si que es podria fer, és a l'acavar una temporada crear una "col·leció" d'emule.
efi135 ha escrit:2-Seria genial fer packs d'edició coleccionista (de tamany micro) per diversos motius, quan intento descarregar una temporada sencera sobretot una mica antiga, com pot ser la 4a temporada d'afers exteriors em trobo amb el problema de que molts capítols no descarreguen mai perque no hi ha fonts completes o les que hi han estan corruptes com es el cas del "Afers Exteriors 4x06 Algèria II". Lo que proposo seria compartir un arxiu rar
No es recomana compartir fitxers de tipus rar per emule, ja que si és torna a generar el MATEIX rar, mai tindrà el mateix hash.
A més d'aquesta et baixes el que vols (i no tota la temporada completa).

Ajuntar-ho amb un sol fitxer, farà que encara hi hagin menys fonts: el que guarda el rar, el que ho ha descomprimit, etc etc.
efi135 ha escrit:que contingui tota la temporada sencera en format MP4 amb qualitat mitja. Per exemple he aconseguit comprimir la segona temporada d'afers exteiors en menys de 800mb amb una qualitat més que acceptable. Penso que en finalitzar una temporada de qualsevol sèrie es podria fer l'edició coleccionista amb tamany ultra reduït. Amb això podriem solucionar els problemes de descarregar algún capítol antic i millorarem la quantitat de gent que comparteix, ja que si una série no t'ocupa gaire no tindràs tanta pressa en esborrar-la.
Això va a gustos .... algú la voldrà en menys qualitat, altres en més .... igualment compartir amb més formats implicarà un altre cop dividir fonts.
efi135 ha escrit:3-També es podria oferir contingut en HEVC/x265 en paralel al sistema tradicional. Els capítols de Merlí HD comprimits amb aquest còdec i amb una qualitat mitja-alta no arriben als 400mb. Per possar un exemple el primer capítol de Merlí en HD ocupa 1,8GB en H264 i E-AC3. Jo l'he deixat en 320mb amb H265 i HE-ACCv2
Però amb quina qualitat?? Per això ja tens la versió SD.
efi135 ha escrit:4-Hauriem de deixar de fer servir el còdec E-AC3, no és compatible amb molts programes com per exemple el kmplayer, al seu lloc recomanaria el còdec AC3 normal per 5.1 o HE-ACCv2 o el LC-AAC per estèreo.
En el meu cas, només publico en EAC3 per deixar l'àudio original de TV3. Sinó AC3 o mp3.
efi135 ha escrit:Amb 32kbs/s es poden aconseguir qualitats equiparables a un MP3 de 128kbs
No ... simplement no :-)
efi135 ha escrit:Per ajudar en aquest sentit em poc comprometre a oferir el meu pc que podria fer de server 24h/365 compartint material i recodificant en H265 o microH264. Puc pujar alguns capítols comprimits amb tamany ultrareduït al meu compte de MEGA per si voleu testejar la qualitat.
Sempre estem oberts a propostes, ara bé: cada ripejador fa servir els formats i mètodes de distribució que vol.

Jo personalment, opino que no te sentit d'una sèrie fer 3-4 versions diferents ..... si ja tenim problemes de fonts, amb més versió més serà impossible :-(

Adéu!
Imatge Imatge

Avatar de l’usuari

Ayu
Entrades: 2518
Membre des de: dv. oct. 06, 2006 19:55
Ubicació: Perdut enmig de l'oblit
Status: Desconnectat

Re: Propostes

#4

Entrada Autor: Ayu » dv. març 25, 2016 0:39

Petiso ha escrit:
efi135 ha escrit:1- Estaria bé canviar el sistema de descarregar d'emule, perque per exemple per descarregar tota una temporada sencera d'afers exterior has de fer un munt de clicks per obrir tots els enllaços. No seria millor posar directament l'enllaç d'emule en comptes d'un enllaç que obri una altra web amb l'enllaç a l'emule? o posar un enllaç que permeti afegir a l'emule tots els capítols de cop.
La majoria d'enllaços són directes a l'emule.
Normalment, s'han publicat un a un, per això la descarrega és d'un en un.

El que si que es podria fer, és a l'acavar una temporada crear una "col·leció" d'emule.
Crec que aquí es refereix a la base de dades de la web :P
Imatge


Autor del tema
efi135
Entrades: 105
Membre des de: dj. gen. 21, 2016 15:13
Status: Desconnectat

Re: Propostes

#5

Entrada Autor: efi135 » dt. març 29, 2016 17:40

]
Petiso ha escrit:Com va dir Jack l'esbudellador, anem per parts:
efi135 ha escrit:Hola sóc nou al fòrum, però sóc un usuari força antic de la web i un gran coleccionista. Tinc ganes d'ajudar en el que pugui i també tinc algunes idees.
Doncs benvingut a aquesta la nostra comunitat! --> Moltes gràcies.
efi135 ha escrit:1- Estaria bé canviar el sistema de descarregar d'emule, perque per exemple per descarregar tota una temporada sencera d'afers exterior has de fer un munt de clicks per obrir tots els enllaços. No seria millor posar directament l'enllaç d'emule en comptes d'un enllaç que obri una altra web amb l'enllaç a l'emule? o posar un enllaç que permeti afegir a l'emule tots els capítols de cop.
La majoria d'enllaços són directes a l'emule.
Normalment, s'han publicat un a un, per això la descarrega és d'un en un.

El que si que es podria fer, és a l'acavar una temporada crear una "col·leció" d'emule. --> doncs això ja seria cosa bona.
efi135 ha escrit:2-Seria genial fer packs d'edició coleccionista (de tamany micro) per diversos motius, quan intento descarregar una temporada sencera sobretot una mica antiga, com pot ser la 4a temporada d'afers exteriors em trobo amb el problema de que molts capítols no descarreguen mai perque no hi ha fonts completes o les que hi han estan corruptes com es el cas del "Afers Exteriors 4x06 Algèria II". Lo que proposo seria compartir un arxiu rar
No es recomana compartir fitxers de tipus rar per emule, ja que si és torna a generar el MATEIX rar, mai tindrà el mateix hash.
A més d'aquesta et baixes el que vols (i no tota la temporada completa).

Ajuntar-ho amb un sol fitxer, farà que encara hi hagin menys fonts: el que guarda el rar, el que ho ha descomprimit, etc etc.

si, això d'esborrar el rar després de descarregar és veritat, doncs potser estaria bé compartir per torrent. Jo faig servir l'emule des de que va sortir, pero cada vegada menys gent el fa servir. Suposo que això ja s'ha plantejat més d'una vegada i algún motiu hi haurà perque encara no s'hagi fet. De totes meneres si es comparteix un arxiu gran es triga més en descarregar i està més temps compartir. També es podría ficar una temporada sencera en un sol MKV i dividir-la internament per capítols. O fer un arxiu de colecció de emule amb una teporada sencera recodificada en tamany mini. Si els arxius ocupen menys probablement la gent els tindrà més temps compartits...
efi135 ha escrit:que contingui tota la temporada sencera en format MP4 amb qualitat mitja. Per exemple he aconseguit comprimir la segona temporada d'afers exteiors en menys de 800mb amb una qualitat més que acceptable. Penso que en finalitzar una temporada de qualsevol sèrie es podria fer l'edició coleccionista amb tamany ultra reduït. Amb això podriem solucionar els problemes de descarregar algún capítol antic i millorarem la quantitat de gent que comparteix, ja que si una série no t'ocupa gaire no tindràs tanta pressa en esborrar-la.
Això va a gustos .... algú la voldrà en menys qualitat, altres en més .... igualment compartir amb més formats implicarà un altre cop dividir fonts.
Si, amb això tens tota la raó, més formats = dividir fonts, però també es fa amb les pelis. Hi ha la versió 1080, 720 o inclús SD
efi135 ha escrit:3-També es podria oferir contingut en HEVC/x265 en paralel al sistema tradicional. Els capítols de Merlí HD comprimits amb aquest còdec i amb una qualitat mitja-alta no arriben als 400mb. Per possar un exemple el primer capítol de Merlí en HD ocupa 1,8GB en H264 i E-AC3. Jo l'he deixat en 320mb amb H265 i HE-ACCv2
Però amb quina qualitat?? Per això ja tens la versió SD.
Realment la qualitat és molt bona, si ho voleu comprovar he penjat una parell de mostres a un compte de MEGA https://mega.nz/#F!qMBSDICJ!yMJDsfZpOtP6QxHTyMLXjg
efi135 ha escrit:4-Hauriem de deixar de fer servir el còdec E-AC3, no és compatible amb molts programes com per exemple el kmplayer, al seu lloc recomanaria el còdec AC3 normal per 5.1 o HE-ACCv2 o el LC-AAC per estèreo.
En el meu cas, només publico en EAC3 per deixar l'àudio original de TV3. Sinó AC3 o mp3.
efi135 ha escrit:Amb 32kbs/s es poden aconseguir qualitats equiparables a un MP3 de 128kbs
No ... simplement no :-) Prova d'escoltar l'original de "Sense ficció 4x30 The Cove" i després el que he comprimit amb audio a 32kb/s, siusplau, dona'm encara que sigui el benefici del dubte.
efi135 ha escrit:Per ajudar en aquest sentit em poc comprometre a oferir el meu pc que podria fer de server 24h/365 compartint material i recodificant en H265 o microH264. Puc pujar alguns capítols comprimits amb tamany ultrareduït al meu compte de MEGA per si voleu testejar la qualitat.
Sempre estem oberts a propostes, ara bé: cada ripejador fa servir els formats i mètodes de distribució que vol.

Está bé, doncs em podria compremetre a fer-me ripejador d'alguna sèrie i així ho provem?

Jo personalment, opino que no te sentit d'una sèrie fer 3-4 versions diferents ..... si ja tenim problemes de fonts, amb més versió més serà impossible :-(

Precisament jo penso que seria una solució, almenys es podrien fer repacks de temporades antigues que ja son impossibles de baixar senceres ara mateix. Jo em puc encarrregar de la recompressió de de compartir-les. Podriem encara que sigui provar-lo amb alguna sèrie com per exemple Ventdelplà, que és una série impossible de baixar ara mateix. Crec que seria una bona manera de rescatar material.

Adéu!
Adéu i gràcies per respondre amb tant d'interés :D


Autor del tema
efi135
Entrades: 105
Membre des de: dj. gen. 21, 2016 15:13
Status: Desconnectat

Re: Propostes

#6

Entrada Autor: efi135 » dt. març 29, 2016 17:46

Ayu ha escrit:
Petiso ha escrit:
efi135 ha escrit:1- Estaria bé canviar el sistema de descarregar d'emule, perque per exemple per descarregar tota una temporada sencera d'afers exterior has de fer un munt de clicks per obrir tots els enllaços. No seria millor posar directament l'enllaç d'emule en comptes d'un enllaç que obri una altra web amb l'enllaç a l'emule? o posar un enllaç que permeti afegir a l'emule tots els capítols de cop.
La majoria d'enllaços són directes a l'emule.

Lo que jo dic es que per descarregar molts capítols d'una série com per exemple aquesta http://web.totsrucs.cat/index.php?pagin ... rada&id=34 quan fas click al primer capitol no es posa a descarregar a l'emule sino que s'obre una altra web amb el link a l'emule, llavor has d'obrir aquesta web, fer click a l'enllaç per afegir a l'emule i després tornar cap enrere i repetir l'operació tamtes vegades com capítols hi hagi

Normalment, s'han publicat un a un, per això la descarrega és d'un en un.

El que si que es podria fer, és a l'acavar una temporada crear una "col·leció" d'emule.
Crec que aquí es refereix a la base de dades de la web :P


Autor del tema
efi135
Entrades: 105
Membre des de: dj. gen. 21, 2016 15:13
Status: Desconnectat

Re: Propostes

#7

Entrada Autor: efi135 » dt. març 29, 2016 17:51

Per cert també seria genial si es pogués implementar la informació de fonts completes per evitar afegir arxius que no descarregaran mai.

La idea seria creuar dades amb una web com aquesta
http://ed2k.shortypower.org/?hash=179D3 ... FCE5C37389

Avatar de l’usuari

Adrià05
Entrades: 2808
Membre des de: dt. feb. 03, 2015 20:06
Status: Desconnectat

Re: Propostes

#8

Entrada Autor: Adrià05 » dt. març 29, 2016 18:57

Segueixo insistint que h265 està molt verd i a més 32kbps per un àudio és una basura... N'he sentit un munt i no valen per res... Comprimir a 96kbps ja és just imaginat el 32. (i a més que comprimir tant el mp2 te'l carregues)(i no és per ser borde ehh...).

Bé, col·laborar és lliure. Així que com vulguis ;)

I quan pugui descarrego el que has pujat de MEGA.


Autor del tema
efi135
Entrades: 105
Membre des de: dj. gen. 21, 2016 15:13
Status: Desconnectat

Re: Propostes

#9

Entrada Autor: efi135 » dj. març 31, 2016 17:45

Adrià05 ha escrit:Segueixo insistint que h265 està molt verd i a més 32kbps per un àudio és una basura... N'he sentit un munt i no valen per res... Comprimir a 96kbps ja és just imaginat el 32. (i a més que comprimir tant el mp2 te'l carregues)(i no és per ser borde ehh...).

Bé, col·laborar és lliure. Així que com vulguis ;)

I quan pugui descarrego el que has pujat de MEGA.
Hola un altre cop, el h265 és veritat que no el suporten molts disposituis ara mateix a part dels ordinadors, però és el futur. LG ja se n'ha adonat i moltes de les seves teles son cpaçes de reproduir h265. Sense anar més lluny tampoc és res tany extrany en totrucs. Fa un parell de setmanes (11/03/2016) es va publicar a la web de totsrucs els enllaços de la Saga Indiana Jones (1981-2008) Micro HDrip 1080p (català-castellà-anglès) per godowk i estava en h265 amb una qualitat molt bona.

Jo lo que proposo seria fer recopilacions amb tamany micro de sèries que difícilment es troben ja i recuperar així material que d'altra manera no es podria descarregar. El tema de recomprimir sèries en tamany micro és per optimizar recursos de xarxa i d'espai. Amb un tamny reduït es pot compatir més material en el mateix temps i el mateix ample de banda i es pot compartir més material amb un disc dur del mateix tamany.

a l'enllaç de Mega d'abans també he pujat la BSO de guardians de la galàxia i la pista d'audio de l'últim afers exteriors (7x10 ColòmbiaII). L'he pujat tant en format original (mp3 128kbs) com comprimida (HE-AACv2 32kbs)

Potser no el recomanaria per una peli HD, però per versions micro amb qualitat mitja trobo que està prou bé. Quan ho escolteu ja em direu que us sembla.


Avatar de l’usuari

Adrià05
Entrades: 2808
Membre des de: dt. feb. 03, 2015 20:06
Status: Desconnectat

Re: Propostes

#10

Entrada Autor: Adrià05 » dg. abr. 17, 2016 16:09

He descarregat el cap de Merlí. A veure, es veu força acceptable, però hi ha bastanta pixelació. L'àudio en AAC 128kbps està bastant bé, es sent una mica apagat (suposo que deu ser al passar de 5.1 a 2.0).

Seguiré insistint que el h265 està "verd" i en proves. Per altre part, et diria que li posessis més qualitat al vídeo, com a molt les micro es fan a 1500kbps. Fixa't que el vídeo d'Atresplayer ja és just de qualitat amb 1926kbps.

Jo igualment seguiria fent com fem ara, un HD a bastanta bona qualitat (en cas de Conrad sempre ho fa a 4500kbps, jo a uns 4000kbps variables a 17crf) i un SD en XviD (en el meu cas jo els faig a 720x406 1850kbps, però he vist que altre gent ho fa a 704x400 1500kbps o inferior).


Autor del tema
efi135
Entrades: 105
Membre des de: dj. gen. 21, 2016 15:13
Status: Desconnectat

Re: Propostes

#11

Entrada Autor: efi135 » dl. abr. 18, 2016 1:20

Adrià05 ha escrit:He descarregat el cap de Merlí. A veure, es veu força acceptable, però hi ha bastanta pixelació. L'àudio en AAC 128kbps està bastant bé, es sent una mica apagat (suposo que deu ser al passar de 5.1 a 2.0). No és a 128 sino a 64kbps

Seguiré insistint que el h265 està "verd" i en proves. Per altre part, et diria que li posessis més qualitat al vídeo, com a molt les micro es fan a 1500kbps. Fixa't que el vídeo d'Atresplayer ja és just de qualitat amb 1926kbps.

Jo igualment seguiria fent com fem ara, un HD a bastanta bona qualitat (en cas de Conrad sempre ho fa a 4500kbps, jo a uns 4000kbps variables a 17crf) i un SD en XviD (en el meu cas jo els faig a 720x406 1850kbps, però he vist que altre gent ho fa a 704x400 1500kbps o inferior).
Em pots donar minut exacte de pixelació per comparar? Provaré de pujar-lo a 1000, 1250 i 1500kbps per comprovar diferències. En una peli potser no m'importa gaire guardar-les en 4000kbps, però les sèries com tinguis unes quantes en HD, et devoren el disc en un moment.

Quan dius que el h265 està verd, en quin sentit et refereixes? en 4k ja és l'estàndard i la majoria de TVs de LG ja l'incorporen de sèrie. Eés veritat que no tots els dispositius son capaços de reproduir-lo ara mateix, però penso que és el futur.

Avatar de l’usuari

Adrià05
Entrades: 2808
Membre des de: dt. feb. 03, 2015 20:06
Status: Desconnectat

Re: Propostes

#12

Entrada Autor: Adrià05 » dl. abr. 18, 2016 6:33

Doncs de moment el futur no arriba, totes les pelis 4K són upscale...

Doncs que encara estan en proves i s'ha de millorar. Per mi l'han de perfeccionar més.


Autor del tema
efi135
Entrades: 105
Membre des de: dj. gen. 21, 2016 15:13
Status: Desconnectat

Re: Propostes

#13

Entrada Autor: efi135 » dl. abr. 18, 2016 8:27

Què vol dir upscale? que han agafat una peli 1080p y l'han redimensionat a una resolució més gran? Ostres, doncs em deixes de pedra, si és veritat és una estafa.

Jo el que sé es que si fas la seguent búsqueda a l'emule "UHD spa" dels 50 resultats aprox. que apareixen els 50 estan en HEVC.

I de HEVC que hagi vist a totsrucs, la trilogia d'Indiana Jones que compartir godowk, des de la meva humil opinió penso que te una qualitat de puta mare i no ocupen 5Gb cada peli.

I per SD perquè encara es conitua editant en XVID? Te algun aventatje respecte el H264?

Avatar de l’usuari

r5004
Entrades: 14646
Membre des de: dc. nov. 01, 2006 8:08
Status: Desconnectat

Re: Propostes

#14

Entrada Autor: r5004 » dl. abr. 18, 2016 9:22

efi135 ha escrit:...

I per SD perquè encara es conitua editant en XVID? Te algun aventatje respecte el H264?
Bàsicament, per la compatibilitat (tot i que cada dia que passa perd fonament). Si publiques en Xvid+mp3 t'assegures que es podrà veure a tot arreu, des de la TV més moderna fins al dvd o tdt amb usb que vas comprar 10 anys enrere.
"Hi ha gent a qui no li agrada que es parle, s'escriga o es pense en català. És la mateixa gent a qui no li agrada que es parle, s'escriga o es pense."
Imatge


Autor del tema
efi135
Entrades: 105
Membre des de: dj. gen. 21, 2016 15:13
Status: Desconnectat

Re: Propostes

#15

Entrada Autor: efi135 » dl. abr. 18, 2016 12:08

Doncs si, en això tens tota la raó. Encara que si algú te una tele o un dvd de 10 anys ja te sort que encara li funcioni :D

Respon