Connecto disc dur USB i em demana formatejar-lo

Per resoldre dubtes de caire tècnic, relacionades o no amb el món del ripeig.

Moderadors: Petiso, Ayu

Respon
Avatar de l’usuari

Autor del tema
shinnosuke
Entrades: 1635
Membre des de: dv. feb. 01, 2008 1:14
Ubicació: Manresa
Status: Desconnectat

Connecto disc dur USB i em demana formatejar-lo

#1

Entrada Autor: shinnosuke » dg. set. 21, 2014 15:45

Tinc el gravador Energy Sistem que fins ara m'ha anat molt bé i no crec que sigui res propi de l'aparell.

El problema és que vull conectar el disc dur al PC i em demana formatejar-lo si el vull usar, evidentment li que NO .

Això passa quan desconnecto el disc dur USB.

He estat mirant manuals però no me'n surto.

El problema més greu es que no puc accedir a la informació tinc molta molta gravació i no la vull perdre per res, ja em va passar alguna cosa semblant i vaig poder recuperar la informació fent un chkdsk però aquest cop no he tingut aquesta sort i em demana si o si de formatar clarament no ho vull fer ja que tinc molts capitols de les sèries i gravacion antigues que he de repassar,.

Com puc recuperar el disc dur?

Connecto el disc dur al PC directament per SATA ?

Espero que em pogueu ajudar ja que aquesta setmana precisament estaré fora els matins, sort que me adonat però el temps em va en contra i em falla el PC no tinc una reserva de gravació.

Espero que em pogueu ajudar .

Gràcies per adelantat.



Avatar de l’usuari

Petiso
Site Admin
Site Admin
Entrades: 16298
Membre des de: dv. oct. 06, 2006 13:13
Status: Desconnectat

Re: Connecto disc dur USB i em demana formatejar-lo

#2

Entrada Autor: Petiso » dg. set. 21, 2014 15:59

Doncs:

a) es problema del Disc dur: ho tens malament. Pots provar alguna eina de recuperació com ara el recuva, o similar.
Jo vaig tindre un problema similar i no recordo quina eina vaig fer servir. Potser el "Active Partition Recovery", o "DiskInternals.Partition.Recovery".

b) es la carcassa USB. Doncs amb desmuntar-lo i connectar-lo al PC directament es pot solucionar.
Imatge Imatge

Avatar de l’usuari

Autor del tema
shinnosuke
Entrades: 1635
Membre des de: dv. feb. 01, 2008 1:14
Ubicació: Manresa
Status: Desconnectat

Re: Connecto disc dur USB i em demana formatejar-lo

#3

Entrada Autor: shinnosuke » dg. set. 21, 2014 16:03

el disc dur es de PC el puc connectar al PC sense cap problema.

Si el connecto al PC quins passos hauria de fer?

Gràcies Petiso.

Avatar de l’usuari

Petiso
Site Admin
Site Admin
Entrades: 16298
Membre des de: dv. oct. 06, 2006 13:13
Status: Desconnectat

Re: Connecto disc dur USB i em demana formatejar-lo

#4

Entrada Autor: Petiso » dg. set. 21, 2014 16:27

1- Tancar el PC.
2- Desconnectar-lo de la corrent.
3- Connectar el disc dur a un s-ata lliure.
4- Enufar el PC.
5- Esperar que s'obri el windows.
6- Resar un pare nostre.
7- Un cop tinguis el windows obert,veure si veus la partició, i si et demana format o no.
Imatge Imatge

Avatar de l’usuari

Autor del tema
shinnosuke
Entrades: 1635
Membre des de: dv. feb. 01, 2008 1:14
Ubicació: Manresa
Status: Desconnectat

Re: Connecto disc dur USB i em demana formatejar-lo

#5

Entrada Autor: shinnosuke » dg. set. 21, 2014 16:28

Ja he connectat el disc dur i tot està bé, windows ha reconegut i puc accedir a les carpetes....
Falta ara que per USB m'ho reconegui i no li he fet res, connectar el disc dur , esperar a que carregui i instal·li el controlador i llestos..
Ara miro de connectar-lo per USB a veure què fa...

Avatar de l’usuari

Autor del tema
shinnosuke
Entrades: 1635
Membre des de: dv. feb. 01, 2008 1:14
Ubicació: Manresa
Status: Desconnectat

Re: Connecto disc dur USB i em demana formatejar-lo

#6

Entrada Autor: shinnosuke » dg. set. 21, 2014 16:41

Res..
USB em demana si el vull formatejar i estic com abans...

i si no el reconeix per USB no em gravarà ja que hi ha alguna cosa que està fallant.

Hauré de connectar-lo de nou i fer un chkdsk/ r que és el que vaig fer ja que no sé que més fer.

Avatar de l’usuari

Petiso
Site Admin
Site Admin
Entrades: 16298
Membre des de: dv. oct. 06, 2006 13:13
Status: Desconnectat

Re: Connecto disc dur USB i em demana formatejar-lo

#7

Entrada Autor: Petiso » dg. set. 21, 2014 17:06

Si el disc dur el veus be des de windows, segurament es cosa de la carcasa que falla. .... jo no em la jugaria i compraria una carcassa nova.

Adéu!
Imatge Imatge

Avatar de l’usuari

Autor del tema
shinnosuke
Entrades: 1635
Membre des de: dv. feb. 01, 2008 1:14
Ubicació: Manresa
Status: Desconnectat

Re: Connecto disc dur USB i em demana formatejar-lo

#8

Entrada Autor: shinnosuke » dg. set. 21, 2014 17:14

Ara windows no el reconeix abans si ara no i no hi ha manera de solucionar el problema
ja no sé que més fer.....
He accedit a la carpeta i m'ha obert bé tot i no ha donat cap problema, però ara res, la BIOS reconeix el disc dur però WINDOWS no el reconeix i no apareix cap unitat de disc ni a l'administrador de dispositius..



Però ......

Si faig un CHKDSK / F a la UNITAT J:
apareix el disc dur connectat amb el USB
això és bon senyal , però com puc solucionar-ho?

No és precisament problema de la carcasa.. ha de ser el disc dur que ja m'ho ha fet diversos cops i estan força carets encara per passar tota la informació i poguer-la recuperar..

Actualitzo: Ara si apareix a l'administrador de dispositius de Windows...

Avatar de l’usuari

Petiso
Site Admin
Site Admin
Entrades: 16298
Membre des de: dv. oct. 06, 2006 13:13
Status: Desconnectat

Re: Connecto disc dur USB i em demana formatejar-lo

#9

Entrada Autor: Petiso » dg. set. 21, 2014 17:37

Consell: fes copia de seguretat de tot el contingut del disc dur (si pots veure el disc dur en algun moment).... fa pinta que el hardware del disc dur esta malament.

Un cop fet la copia de seguretat, prova de formatejar ....... a veure si hi ha sort.
Imatge Imatge

Avatar de l’usuari

Autor del tema
shinnosuke
Entrades: 1635
Membre des de: dv. feb. 01, 2008 1:14
Ubicació: Manresa
Status: Desconnectat

Re: Connecto disc dur USB i em demana formatejar-lo

#10

Entrada Autor: shinnosuke » dg. set. 21, 2014 18:11

Bé petiso.
He fet el següent.

Com a a EL MEU PC no apareix la unitat he fet això.

obrir la consola MS DOS .
CHKDSK J: /F

al cap d'una estona apareix la unitat però sense poguer accedir.

Després decideixo provar a connectar-lo al PC, i aquest cop si que apareix la unitat és a dir.
Si connecto el disc dur a la carcasa , i després conecto per USB la unitat no apareix i comença a fer coses rares com si que vull formatejar el disc per fer-lo servir.

Per assegurar-me'n per complert, he reiniciat el PC i continua apareixent la unitat del disc dur del gravador.

Puc tenir un disc dur a mà i comprovar que no sigui la mateixa carcasa que es la que m'està fotent aquests problemes , ara sí , ara no.

El problema és que no tinc discs durs per fer les còpies, tinc molta cosa, inclòs partit HD i 3D de la Champions la Semifinal que TV3 va ser la responsable d'emetre el partit a nivell mundial.

He anat a la unitat del disc dur i he fet una comprobació del disc dur i ha trobat problemes al disc dur el mateix missatge que em va sortir la última vegada però sense desmuntar el disc dur de la carcasa.

Em veig obligat a comprar un HDD de 2TB i rescatar tot el més important i el que no doncs fora però tinc bastanta cosa....

Bona notícia....

He connectat el disc dur al gravador directament i ara SI que em reconeix el disc dur i puc accedir a les carpetes i gravar....


El problema és que a casa meva per alguna raó quan ha marxat el llum precisament en aquell moment estava gravant i és possible que sigui això però no entenc com ahir va anar bé i avui diumenge no ha anat bé ja que he mirat les gravacions i va gravar ahir tot ...


He fet dos cops la reparació i no ha trobat cap més error en el disc dur ara en teoria ha d'anar bé, de totes maneres he de comprar un disc dur nou i aquest el formataré i el faré servir per guardar les gravacions els capítols etc..

Respon