Problema amb internet

Per resoldre dubtes de caire tècnic, relacionades o no amb el món del ripeig.

Moderadors: Petiso, Ayu

Respon
Avatar de l’usuari

Autor del tema
Ayu
Entrades: 2518
Membre des de: dv. oct. 06, 2006 19:55
Ubicació: Perdut enmig de l'oblit
Status: Desconnectat

Problema amb internet

#1

Entrada Autor: Ayu » dj. maig 22, 2014 14:35

Hola!

Sento no ser massa explícit amb el títol però no sé exactament com dir-ho...

Resulta que fa uns dies que m'han instal·lat la fibra òptica i des d'aleshores que tinc un problema curiós que no sé com solucionar, i com que aquí d'això n'hi ha que en sabeu molt, potser em podeu dir què pot ser.

En principi tot funciona bé, però resulta que quan connecto un ordinador concret internet "deixa de funcionar". Explico les cometes.

Quan aquest ordinador es connecta tots els ordinadors i dispositius deixen de poder navegar per internet.
Bé, si entro per adreces ip funciona bé. El curiós del tema és que si envio pings a les adreces per nom tot funciona bé. Es reben, es responen, no es perden paquets ni res de res. Havia pensat que podia ser cosa de DNS, però amb això ho he descartat (a part d'haver-ne provat varies).

He provat de canviar la tarja de xarxa per veure si aquest router tenia problemes amb la que té instal·lada, però no, amb una altra tarja de xarxa passa exactament el mateix.

He passat antivirus, anti-malware i tot i no hi ha res maliciós.

He activat el DHCP per si era qüestió d'adreces.

També he pensat que pot ser cosa del sistema operatiu, WIndows 8.1, però he provat amb un altre equip amb Windows 8.1 i funciona perfectament.

Segurament també he provat més coses que ara no recordo...

Evidentment amb el router que tenia abans no passava.

Què pot ser de l'ordinador en qüestió que crei aquest problema? O és cosa del router?


Imatge

Avatar de l’usuari

Petiso
Site Admin
Site Admin
Entrades: 16298
Membre des de: dv. oct. 06, 2006 13:13
Status: Desconnectat

Re: Problema amb internet

#2

Entrada Autor: Petiso » dj. maig 22, 2014 15:11

Amb el ordenador connenctat a la xarxa, però apagat, també passa?
Quan s'està arrancant, també passa?

Suposo que ja ho has provat però:
- Has provat en canviar el cable de red?
- Has provat en connectar-lo a un altre port de router?

+ Encara tens el router antic?
- Has provat en connectar el ordenador "problemàtic" al router antic i aquest al router nou?

Entenc, que amb el ordenador "problemàtic" connectat, pots fer ping's a IP's i a direccions web, però NO navegar?
- Podria ser que el ordenador problemàtic fes de "proxy HTTP" de forma oculta ???

+ Prova de fer un usb live linux i obre el ordenador problemàtic amb linux, a veure que passa!
http://www.ubuntu.com/download/desktop/ ... on-windows

Quines coses mes rares ........ jo apunto a que és cosa del router.

Adéu !
Imatge Imatge

Avatar de l’usuari

Autor del tema
Ayu
Entrades: 2518
Membre des de: dv. oct. 06, 2006 19:55
Ubicació: Perdut enmig de l'oblit
Status: Desconnectat

Re: Problema amb internet

#3

Entrada Autor: Ayu » dj. maig 22, 2014 15:24

Sí, molt raro...

Amb l'ordinador apagat no passa (de fet la solució és apagar l'ordinador). A l'arrencar tampoc.
De fet hi ha vegades que no passa aquest problema (potser una de cada vint...).

He provat amb altre cable de xarxa i he provat també per wifi, amb també més d'una tarja...
El port passa amb tots.

No tinc el router antic, però tinc altres routers. M'apunto el provar-ho.

Amb l'ordinador (i amb qualsevol altre, perquè ja dic que es perd la connexió en TOTS) puc fer pings a ip's i direccions, però no puc navegar. Vaja, un ping a www.google.com respon, no hi ha pèrdua de paquets i el temps de resposta és ràpid; però si al navegador entro a google, passa bufff fins que surt que pàgina no trobada. He provat també amb diversos navegadors per descartar més coses.
En canvi, si poso l'ip de google sí que m'hi entra, per això vaig pensar que potser era cosa de DNS.

Com puc comprovar que no estigui fent de proxy?

Lo de linux ho tinc pendent també.
Imatge

Avatar de l’usuari

Petiso
Site Admin
Site Admin
Entrades: 16298
Membre des de: dv. oct. 06, 2006 13:13
Status: Desconnectat

Re: Problema amb internet

#4

Entrada Autor: Petiso » dj. maig 22, 2014 16:32

Linux és la prova final. Si amb el ordenador amb linux va be, és que el windows te algo raro, que es lo mes probable.

Lo del proxy, és raro ... mes que proxy es com si "capes" el port 80 de sortida.
Webs amb port diferent del 80 va be?? https o altres.

Adéu !
Imatge Imatge

Avatar de l’usuari

conradtgn
Entrades: 4525
Membre des de: dt. gen. 22, 2008 17:24
Ubicació: Tarragona
Status: Desconnectat

Re: Problema amb internet

#5

Entrada Autor: conradtgn » dj. maig 22, 2014 19:15

Prova d'actualitzar/instal·lar el driver de la tarjeta de xarxa, a poder ser una versió diferent...
I prova a posar una IP fixa i DNS fixos (8.8.8.8, per exemple).

Salut!
Imatge

Avatar de l’usuari

Autor del tema
Ayu
Entrades: 2518
Membre des de: dv. oct. 06, 2006 19:55
Ubicació: Perdut enmig de l'oblit
Status: Desconnectat

Re: Problema amb internet

#6

Entrada Autor: Ayu » ds. maig 24, 2014 0:16

Bé, he estat fent algunes proves més, tot i que les importants (linux sobretot) no les he pogut fer.

He provat webs amb https i res.
En canvi he provat d'entrar a ftps i entra perfectament.

He vist que hi ha webs que sí que funcionen, per exemple totsrucs.
Bing també funciona, però google no.
També és curiós perquè alguns enllaços a vídeos de youtube funcionen bé, però altres no.

He provat de fer reset al TCP/IP i al winsock i segueix tot igual.

Més coses curioses...
L'aplicació de correu de windows 8 segueix rebent el correu, però qualsevol altra aplicació de windows no pot accedir al contingut.
Això em fa pensar en que sí que és un bloqueig de port...

Si estableixo un proxy funciona també perfectament.

He provat de connectar amb altres xarxes (la del mòbil i a la d'un router usb) i a totes dues funciona tot correctament.

Canviar ips i dns ja ho vaig provar sense èxit també.
La tarja de xarxa l'he actualitzat, desinstal·lat i provat amb drivers genèrics. També he provat més d'una tarja de xarxa i tant per cable com per wifi, i res.

Ah! I també he netejat galetes, arxius temporals i demés de tots els navegadors, que no vaig dir-ho.

A veure si demà puc provar amb linux, tot i que alguna cosa em fa pensar que no és cosa del windows...

I es que sembla ser això, que internet sí que funciona, però no sé perquè el router es queda com incapacitat de resoldre algunes adreces (la majoria, però bé...). Perquè això, un cop passa, tots els altres equips es queden també sense poder navegar; i per molt que apagui l'ordinador problemàtic, si no apago el router, segueix sense funcionar res.

Per cert, això està enviat des d'aquest ordinador problemàtic, demostrant que totsrucs funciona perfectament :P

Us mantindré informats.
Imatge

Avatar de l’usuari

Petiso
Site Admin
Site Admin
Entrades: 16298
Membre des de: dv. oct. 06, 2006 13:13
Status: Desconnectat

Re: Problema amb internet

#7

Entrada Autor: Petiso » ds. maig 24, 2014 0:36

Hola !

Ufff, quina cosa mes rara :-p

He marcat el negreta ..... per que em sembla que no ho havies dit abans, i és important!

Les targes de red, tenen un "estàndard", igual els routers, etc. Però a vegades hi ha hardware incompatible entre si, malgrat seguir el mateix "estàndard". És difícil de trobar a la pràctica, però de tant en tant passa (abans era mes "normal").
Però dius que has provar amb varies tarjes ethernet .... així que ......

Total, el que sembla, la convinació del "PC problemàtic"+ Windows 8 + "a saber que" fa que el router deixi de funcionar amb segons quins ports.

Jo segueixo amb el mateix:
+ Prova un Linux live .... ara tinc curiositat de saber que passarà :-p
- De fet potser el problema no és de la tarja, sinó de la placa base/torre que fa que la tarja no funcioni bé, i provoqui que el router deixi de funcionar.
+ Prova de reinstal·lar el windows ........ 8)

Adéu !

PD: flipant en colors i 3D
Ayu ha escrit:Bé, he estat fent algunes proves més, tot i que les importants (linux sobretot) no les he pogut fer.

He provat webs amb https i res.
En canvi he provat d'entrar a ftps i entra perfectament.

He vist que hi ha webs que sí que funcionen, per exemple totsrucs.
Bing també funciona, però google no.
També és curiós perquè alguns enllaços a vídeos de youtube funcionen bé, però altres no.

He provat de fer reset al TCP/IP i al winsock i segueix tot igual.

Més coses curioses...
L'aplicació de correu de windows 8 segueix rebent el correu, però qualsevol altra aplicació de windows no pot accedir al contingut.
Això em fa pensar en que sí que és un bloqueig de port...

Si estableixo un proxy funciona també perfectament.

He provat de connectar amb altres xarxes (la del mòbil i a la d'un router usb) i a totes dues funciona tot correctament.

Canviar ips i dns ja ho vaig provar sense èxit també.
La tarja de xarxa l'he actualitzat, desinstal·lat i provat amb drivers genèrics. També he provat més d'una tarja de xarxa i tant per cable com per wifi, i res.

Ah! I també he netejat galetes, arxius temporals i demés de tots els navegadors, que no vaig dir-ho.

A veure si demà puc provar amb linux, tot i que alguna cosa em fa pensar que no és cosa del windows...

I es que sembla ser això, que internet sí que funciona, però no sé perquè el router es queda com incapacitat de resoldre algunes adreces (la majoria, però bé...). Perquè això, un cop passa, tots els altres equips es queden també sense poder navegar; i per molt que apagui l'ordinador problemàtic, si no apago el router, segueix sense funcionar res.

Per cert, això està enviat des d'aquest ordinador problemàtic, demostrant que totsrucs funciona perfectament :P

Us mantindré informats.
Imatge Imatge

Avatar de l’usuari

Autor del tema
Ayu
Entrades: 2518
Membre des de: dv. oct. 06, 2006 19:55
Ubicació: Perdut enmig de l'oblit
Status: Desconnectat

Re: Problema amb internet

#8

Entrada Autor: Ayu » ds. maig 24, 2014 0:47

Sí, vull provar linux, però volia deixar-ho com a prova final de "ja no sé què coi pot ser i m'he cansat de provar-ho tot..." per no frustrar-me si allà tampoc va...

Em semblaria estrany que fos cosa de la placa base o la torre quan això, connectant a altres xarxes tot funciona correctament...

Reinstal·lar windows... és el que tocarà si amb linux va, però reconec que em fa moooolta mandra, i si puc evitar-ho, doncs millor :P

I jo també estic flipant (i cagant-me amb la fibra òptica, que abans tot anava bé...).
Imatge

Avatar de l’usuari

Autor del tema
Ayu
Entrades: 2518
Membre des de: dv. oct. 06, 2006 19:55
Ubicació: Perdut enmig de l'oblit
Status: Desconnectat

Re: Problema amb internet

#9

Entrada Autor: Ayu » ds. maig 24, 2014 1:30

Doooncss...
Provat amb Linux i funciona correctament...

Així que suposo que cosa de windows... que igualment no entenc però bé...
Miraré a veure si trobo què pot ser abans de reinstal·lar. Més que res que vull saber quin és el problema ><
Imatge

Avatar de l’usuari

Petiso
Site Admin
Site Admin
Entrades: 16298
Membre des de: dv. oct. 06, 2006 13:13
Status: Desconnectat

Re: Problema amb internet

#10

Entrada Autor: Petiso » ds. maig 24, 2014 1:59

Doncs "aclarit" .... el windows (la instalació en concret) deu enviar alguns "paquets" que fa que el router es saturi/colapsi.
Ayu ha escrit:Doooncss...
Provat amb Linux i funciona correctament...

Així que suposo que cosa de windows... que igualment no entenc però bé...
Miraré a veure si trobo què pot ser abans de reinstal·lar. Més que res que vull saber quin és el problema ><
Imatge Imatge

Avatar de l’usuari

Autor del tema
Ayu
Entrades: 2518
Membre des de: dv. oct. 06, 2006 19:55
Ubicació: Perdut enmig de l'oblit
Status: Desconnectat

Re: Problema amb internet

#11

Entrada Autor: Ayu » ds. maig 24, 2014 9:38

Creus que reparant la instal·lació es solucionaria o millor instal·lar de nou?

En cas de que sí, deixa molta merda una reparació de windows (és d'aquelles coses que no me'n fio massa...)?
Imatge

Avatar de l’usuari

Autor del tema
Ayu
Entrades: 2518
Membre des de: dv. oct. 06, 2006 19:55
Ubicació: Perdut enmig de l'oblit
Status: Desconnectat

Re: Problema amb internet

#12

Entrada Autor: Ayu » ds. maig 24, 2014 23:29

Doncs finalment sembla que el problema està solucionat.

Realment és un tonteria i és culpa de movistar i dels seus router (que m'haig de menjar amb patates per culpa de que ara et posen imagenio sí o sí i és l'única opció de veure'l).

La solució ha sigut tan fàcil com...

Desactivar l'upnp!

Com me n'he adonat? Doncs volia jugar a la consola i no em connectava, he buscat l'error que em donava i havia un il·luminat que deia que ho havia arreglat així. M'he preguntat si no seria que al meu ordinador li afectava això i... voilà! Ara tot perfecte (però amb la tocada de nassos d'haver d'obrir ports manualment...).

Lo bo és que sembla ser que aquest problema l'havien corregit amb una versió anterior del firmware del router, però que amb la nova versió (l'única que he tingut jo), s'ha tornat a reproduir. I a sobre sembla que el router no et deixa actualitzar a una versió anterior...

Tocarà anar sense upnp mentre espero que movistar tregui una versió nova que funcioni...

Lo bo és que un cop vist lo de l'upnp... he trobat 80 mil casos com el meu...

Es que no ho hagués dit mai, la veritat...

Doncs res, ja sabeu, si teniu un router comtrend 5813 de movistar i perdeu la connexió, no activeu l'upnp, que sembla ser que pot crear problemes amb https, com a mínim amb windows. I dic "pot" perquè amb 5 ordinadors, 4 mòbils i 6 consoles només m'ha donat problemes amb 1 ordinador (i només amb un sistema operatiu...) i amb 1 joc (a més és una demo XD) de consola...

Merci Petiso (i conrad!) per tot :*
Imatge

Avatar de l’usuari

conradtgn
Entrades: 4525
Membre des de: dt. gen. 22, 2008 17:24
Ubicació: Tarragona
Status: Desconnectat

Re: Problema amb internet

#13

Entrada Autor: conradtgn » dg. maig 25, 2014 9:11

Gràcies Ayu, m'ho apunto per un futur pròxim!
Una cosa, si no vols el router "brossa", sí que es pot canviar per un de neutre! Però aquest ha de tenir suport natiu per VLANS, per exemple la marca MikroTik (clar que la configuració és força més complicada):
http://www.adslzone.net/postt311611.html

Salut!
Imatge

Avatar de l’usuari

Autor del tema
Ayu
Entrades: 2518
Membre des de: dv. oct. 06, 2006 19:55
Ubicació: Perdut enmig de l'oblit
Status: Desconnectat

Re: Problema amb internet

#14

Entrada Autor: Ayu » dg. maig 25, 2014 10:07

Merci conrad!

Ho vaig veure i realment no descarto comprar un router d'aquests en un futur. La configuració tampoc no sembla massa complicada.
Imatge

Respon