Algú té la sèrie:Andorra, entre el torb y la Gestapo?

Qualsevol petició de sèries, pel·lícules, fonts del emule, audios, etc.

Moderador: Petiso

Respon

Autor del tema
ramses
Entrades: 24
Membre des de: dc. gen. 31, 2007 12:46
Ubicació: Catollywood
Status: Desconnectat

Algú té la sèrie:Andorra, entre el torb y la Gestapo?

Entrada Autor: ramses » dt. feb. 13, 2007 5:15

Aquest fil el vaig escriure a Cine-Clásico. Res de res. Perdoneu que sigui el llenguatge preferent el castellà:
La serie de que hablo más abajo está coproducida entre el gobierno de Andorra y la TV-3. Les pregunto a los colegas andorranos (que me consta que hay alguno en el foro): "¿Me podríáis averiguar si se puede conseguir más fácilmente en vuestro país?". Si así es la compro la próxima vez que pase por ahí (una vez cada dos años aprox.).

Moltes gràcies!

El año 2000 TV-3 emitió (en catalán) una interesante serie de 4 capítulos denominada "Andorra, entre el torb y la Gestapo". Y si la memoria no me falla, creo que se emitió después otra vez. Yo no la he visto, pero creo que está muy bien, y voy detrás de ella hace tiempo. ¿No la tendrá alguno en el armario de los VHS's desclasificados? ¿O alguien sabe cómo conseguirla? .

La dirección es de Lluís mª. Güell y el guionista es el prestigioso Joaquim Jordà. Basada en hechos reales, trata de la colaboración entre resistentes franceses, andorranos y catalanes, que montaron una cadena de evasión para los aliados fugitivos desde la Francia ocupada hasta la España franquista a través de peligrosos senderos en las altas montañas de Andorra.

El "torb" es un peligroso viento helado que sopla en los ventisqueros andorranos y la Gestapo, desgraciadamente, supongo que no hace falta explicar a nadie lo qué es.

La serie está basada en un libro del mismo título de Francesc Viadiu. Éste escribió primero una obra más corta llama "Andorra, cadena de evasión", que luego amplió. Salió durante la época de Franco en la editorial prohibida "Ruedo Ibérico" y se podía conseguir haciendo una escapadita a Perpignan y burlando al guardia civil fronterizo de turno. Yo así lo hice y la he leído un par de veces. Si la serie es igual que la obra ha de ser muy interesante.

Os ha adjunto la biografía del autor del libro, que es interesante. Perdonad que esté en catalán, pero me da un poco de pereza traducirlo y creo que no hay ninguna palabra difícil de entender.

Viadiu Vendrell, Francesc
Solsona, Solsonès 15.09.1900 - Sant Llorenç de Morunys, Solsonès 28.09.1992

Agent comercial, director d'editorial i càrrecs polítics diversos. Va ser regidor de l'Ajuntament de Solsona, diputat del Parlament de Catalunya, governador civil de Lleida i delegat de Cultura de la Generalitat. El 1922 s'afilià a Estat Català, i durant la Dictadura col·laborà en la preparació d'una lluita armada amb Josep Rovira i anarquistes de la conca del Cardener. El 1931 ingressà a Esquerra Republicana, i el 1932 fou elegit diputat al Parlament de Catalunya. Durant la guerra fou delegat d'ordre públic de la Generalitat (gener del 1937) i s'enfrontà amb la FAI i el POUM. Abans havia salvat de la mort el bisbe de Solsona, Valentí Comellas, i centenars de religiosos i d'altres persones. S'exilià a França el 1939, i participà activament en la resistència, ajudant especialment el pas a Andorra d'aviadors aliats. Fou condecorat pel president dels EUA i pel rei d'Anglaterra pels seus serveis durant la II Guerra Mundial. Tornà a Barcelona el 1952 i, tot i les promeses de les autoritats, hagué de fer un any de presó. Després regentà una impremta. El 1976 s'incorporà a Esquerra Republicana, partit que abandonà el 1982
Algú sap alguna cosa?
Moltes gràcies.
ramses l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. feb. 13, 2007 15:20, en total s’ha editat 1 vegada.

xordi
Site Admin
Site Admin
Entrades: 4422
Membre des de: dv. oct. 06, 2006 14:32

Entrada Autor: xordi » dt. feb. 13, 2007 10:36

Te'l moc a peticions.

A veure si tenim sort i algú el té ja que m'agrada força les coses que parlen sobre Andorra.

Mauricibv
Entrades: 1
Membre des de: dg. març 21, 2010 22:25

Re: Algú té la sèrie:Andorra, entre el torb y la Gestapo?

Entrada Autor: Mauricibv » dg. març 21, 2010 22:31

Sï, jo la tinc grabada amb DVD de TV3 la segona vegada que la van emetre peró he de buscarla ja que fa molt de temps que no l'he vist peró segur que la tinc.

Autor del tema
ramses
Entrades: 24
Membre des de: dc. gen. 31, 2007 12:46
Ubicació: Catollywood

Re: Algú té la sèrie:Andorra, entre el torb y la Gestapo?

Entrada Autor: ramses » ds. abr. 03, 2010 13:09

Moltes gràcies! Ja he vist que està publicada.

Em poso amb ella.
Salutacions.

Respon