Fa temps que intento baixar-me aquest documental, però més enllá del 78% que tinc jo, sembla que no hi hagi ningú que tingui el 100%.
Per cert, recomano a tothom llegir-se el llibre sobre aquesta maternitat, unes históries molt humanes i molt dures.
[FONTS] El llegat de la Maternitat d'Elna
Moderador: Petiso
-
- Entrades: 21315
- Membre des de: ds. des. 30, 2006 23:43
- Ubicació: Figueres - Alt Empordà
- Status: Desconnectat
Re: [FONTS] El llegat de la Maternitat d'Elna
Javilon ha escrit:Fa temps que intento baixar-me aquest documental, però més enllá del 78% que tinc jo, sembla que no hi hagi ningú que tingui el 100%.
Per cert, recomano a tothom llegir-se el llibre sobre aquesta maternitat, unes históries molt humanes i molt dures.
Hola !
Recorpartint el documental que demanes, esperant alhora la teva col·laboració a compartir-lo durant molt i molt de temps.

I com no, també la de qui aprofitant el benentès hi estigui interessat/da .

Moltes gràcies !!

El documental -3x08- El llegat de la maternitat d'Elna (TDTrip català VOSC per Messi20)(TotsRucs.cat).avi
L'any 1939 la Guerra Civil espanyola estava a punt d'acabar i quasi mig milió de persones creuaven la frontera amb França fugint de la repressió franquista. El país veí va acollir els exiliats tot empresonant-los en camps de concentració que no reunien el mínim de condicions humanitàries, la qual cosa va provocar, entre d'altres efectes, una taxa de mortalitat infantil del 95%. Elisabeth Eidenbenz, de 23 anys, activista suïssa d'una associació d'ajuda humanitària, que tenia cura dels infants nascuts en aquestes condicions tan desfavorables, va endegar una Maternitat a Elna, un poblet de la Catalunya Nord, per a atendre les embarassades procedents dels camps de concentració veïns d'Argelers i Sant Cebrià...

Moltes gràcies!