No pesen massa els ripejos de tots rucs?

Fòrum general de TotsRucs

Moderador: Petiso

Respon

Autor del tema
Ithil
Entrades: 57
Membre des de: dj. jul. 15, 2010 12:12
Status: Desconnectat

No pesen massa els ripejos de tots rucs?

#1

Entrada Autor: Ithil » dv. set. 03, 2010 14:36

Vereu, el meu disc dur es molt limitadet de capacitat y s'esta exhaurint . Molt sovint els ripejos que em trobe ocupen més de un giga, podrieu limitarla al 700 MB



Avatar de l’usuari

xordi
Site Admin
Site Admin
Entrades: 4422
Membre des de: dv. oct. 06, 2006 14:32
Status: Desconnectat

Re: No pesen massa els ripejos de tots rucs?

#2

Entrada Autor: xordi » dv. set. 03, 2010 14:54

Però si limitem tant la mida dels arxius pensa que també limitem la qualitat dels videos.
I tb com amb les línies adsl o fibra òptica que tenim actualment, i amb el suport dels SR's, els arxius baixen força més ràpid... encara que ocupin més d'1 gb es baixa igual o més ràpid que un de 700 mb fa 4 o 5 anys.

Avatar de l’usuari

Petiso
Site Admin
Site Admin
Entrades: 16299
Membre des de: dv. oct. 06, 2006 13:13
Status: Desconnectat

Re: No pesen massa els ripejos de tots rucs?

#3

Entrada Autor: Petiso » dv. set. 03, 2010 14:55

Bona pregunta !! Ni que amb resposta complicada :-p

Fa molts anys, quan es van començar a fer ripejos, és va fer un estàndard "no escrit":
- Pel·líicules: 700 megues. (O en pelis llargues 2x700).
- Sèries de 40 minuts: 350 megues.
- Sèries de 20 minutS: 175 megues.

Aquests estandars, no es van basar en la qualitat del vídeo, sinó en que els CD's (el mètode d'emmagatzematge de l'època) eren de 700 megues.

Però el temps passa, i els CD's ja pràcticament no es fan servir, per tant les limitacions de mida ja no hi son. De fet, per una sèrie actual de 40 minuts, amb una bona resolució (720xXXX) 350 megues es insuficient.
I ni que alguns (sobretot els ripejadors americans) segueixen fent servir aquestes mides, som molts que ja no fem mides fixes, sinó que fem mida variable segons la qualitat de vídeo.

Per això a vegades surten fitxers grans.

Cal dir, que a vegades també ens podem passar de mida ja que volem aconseguir la màxima qualitat o per que ens agrada molt la sèrie, però son poques vegades.

Adéu !

PD: Lent ....
Imatge Imatge

Avatar de l’usuari

xordi
Site Admin
Site Admin
Entrades: 4422
Membre des de: dv. oct. 06, 2006 14:32
Status: Desconnectat

Re: No pesen massa els ripejos de tots rucs?

#4

Entrada Autor: xordi » dv. set. 03, 2010 14:56

Estic per borrar el meu pq ho has explicat molt millor q jo Petiso! nava a posar tot el tema d mides però ma fet pal xD.

Avatar de l’usuari

Petiso
Site Admin
Site Admin
Entrades: 16299
Membre des de: dv. oct. 06, 2006 13:13
Status: Desconnectat

Re: No pesen massa els ripejos de tots rucs?

#5

Entrada Autor: Petiso » dv. set. 03, 2010 15:00

Jajaja, no cal que borris, has comentar coses que jo no he dit, com la millora de les connexions, que també influeix :-p
Imatge Imatge

Respon