No aniré amb romanços, aniré directament al gra: les Sales de Cinema de Catalunya i Andorra m'estan tocant els ous!
Podríeu fer vaga.... organitzar una vaga, de la mateixa manera que s'ha organitzat el referèndum per a la independència.Evidentment crec que ja en sabeu el motiu, però si encara no esteu assabentats de la nova, doncs ací us la deixo: http://www.3cat24.cat/noticia/494225/oc ... i-del-cine
Jo estic a l'espera de saber si la proposta de llei, promulgada per la signatura del 10 % dels andorrans, per crear zones d'espai sense fum tira cap endavant. Si funciona jo mateix faré una proposta de llei per a obligar als Cinemes del principat a emetre pel·lis en la meua llengua.
Per si no ho sabíeu l'empresa Cinemes Modern es negava a posar pel·lis en català a Andorra perquè segons ella era massa car. Amb l'arribada de Cinemes Illa Carlemany (propietaris de l'Illa Diagonal de Barcelona) hi ha més pel·lis en català, el que deixa veure que fins a dia d'avui no costava car, el problema era que Cinemes Modern no volen pel·lis en català. D'una altra banda un article amb el títol "Català, una patacada al cinema" va sortir publicat al Diari d'Andorra. L'article és una entrevista al proprietari de l'Illa Carlemnay que deia coses tan boniques com que el mercat a Andorra és nul (afegeixo, que mai han hagut pel·lis suficients en català com per fer aquestes afirmacions), que només funciona el cinema infantil (no m'estranya ja que el govern ha fet un bon treball, i per tant les pel·lis infantils venen. Podria passar el mateix amb els adults si empreses com Cinemes Modern es neguessin), que guanyen la major part de diners amb els turistes (totalment falç, guanyen més diners amb el joves andorrans que no pas amb els estrangers),... bé i una infinitats d'imbecilitats. El millor de tot, és que les pel·lis que ha emès en català fins ara Cinemes Modern han sigut doblades gràcies als impostos que paguen tots i totes els catalans, han vingut a Andorra després de que el Govern andorrà pagués el desplaçament de la bobina,... I sempre han cobrat l'entrada als adults. Resumin: que fins ara han sigut el Govern català i andorrà que han pagat les pel·lis emeses en català al principat d'Andorra, i tenen la barra de dir-me que perden diners! Quan fins ara no han gastat ni un duro! Quan han tingut un èxit absolut a totes les sessions fetes!
Crec que hi ha més de que raons per fer vaga contra empreses com l'Illa Carlemany (Si ho preferiu Illa Diagonal), Cinemes Modern,... i tota la resta de sales de Catalunya amb la mateixa mentalitat faixista.