AVI o MKV?

Per parlar de qualsevol tema que no encaixi en cap altre subfòrum.
Respon
Avatar de l’usuari

Autor del tema
Asseguratòrix
Entrades: 902
Membre des de: dv. maig 15, 2009 11:37
Ubicació: Girona
Status: Desconnectat

AVI o MKV?

#1

Entrada Autor: Asseguratòrix » dv. gen. 21, 2011 10:36

Hola.
Des que ha sortit l'Alta Definició moltes pelis arriben amb els dos formats avi i mkv.
El cas és que a molts ja ens està bé, perquè no tenim Alta Definició, i en avi les pelis xupen molta menys memòria, però pels que sí que en teniu hi ha dos desavantatges clars; menys fonts per cada format, i més feina pel ripejador.
Però el cas és que el que abans tenies en un DVD, en AD te'n calen 4!!
Jo em vaig comprar un Tera per anar folgat d'espai, però si totes les pelis han d'estar, a la llarga, en AD...
Per no parlar del que pot trigar un arxiu qualsevol a baixar-se per la mula.
A més, si vull aprofitar els avantatges de l'AD no tinc més remei que renovar els aparells, oi?

Ja deu fer uns 5 anys que funciona el meu ordinador. Aquest any pensava canviar-me'l, però tenint en compte altres factors (heu vist el documental sobre l'Obsolescència Programada? Sense Ficció -3x15- Comprar, llençar, comprar), he decidit que funciona molt bé, i que estic com un reietó.
Em sembla que pels temps que corren, convé trobar la manera de reduir l'espai, no augmentar.
Fins que no trobem una AD que ocupi molt menys jo voto per, com a mínim, mantenir la Baixa D.



Avatar de l’usuari

conradtgn
Entrades: 4525
Membre des de: dt. gen. 22, 2008 17:24
Ubicació: Tarragona
Status: Desconnectat

Re: AVI o MKV?

#2

Entrada Autor: conradtgn » dv. gen. 21, 2011 12:08

Asseguratòrix ha escrit:menys fonts per cada format, i més feina pel ripejador.
Per desgràcia és cert el primer punt (ni que es pot anar sensibitlitzant a la gent, sobretot quan tanquin pàgines de DD i s'adonin que l'emule és el millor sistema),
però no tan cert el segon: no massa feina, de fet el procés per fer un BDrip/DVBrip/DVDrip, un BDrip 720p/HDTVrip 720p i un BDrip 1080p és gairebé el mateix, el problema és el que triga la màquina en comprimir cada un dels 3 tipus.
El temps "humà" que es dedica és molt inferior al que hi dedica la CPU (depenent de la màquina esclar, si es disposa d'un cluster NLB....)

Asseguratòrix ha escrit:Però el cas és que el que abans tenies en un DVD, en AD te'n calen 4!!
Jo em vaig comprar un Tera per anar folgat d'espai, però si totes les pelis han d'estar, a la llarga, en AD...
Per no parlar del que pot trigar un arxiu qualsevol a baixar-se per la mula.
Jo, pel preu actual dels discs durs, que és el mateix que els dvds (2TB disc dur ~ 100€, 2TB DVDs ~ 90€), m'estic passant als discs durs, perquè ocupen menys espai, i perquè la velocitat de transferècia és alta, i el temps de gravar un DVD és superior (habitualment) al que es triga a copiar 4.3GB d'un HDD a un altre.
En un HDD de 2TB t'hi caben aprox. 400 pelis a 720p, 150 pelis 1080p, 200 anys del Zona zàping, etc.
I tot això en 350 cm cúbics :D (HDD 3.5'')
Asseguratòrix ha escrit:A més, si vull aprofitar els avantatges de l'AD no tinc més remei que renovar els aparells, oi?
No té perquè, jo no tinc cap home cinema, ni cap plasma, ho veig tot des del pc amb una pantalla de fa 5 anys i uns altaveus 2.1 :)
Òbviament si ho vols exprimir al màxim sí, però amb una pantalla/tele i uns altaveus 5.1/7.1 n'hi ha de sobres (i un PC una mica potent) :P
Asseguratòrix ha escrit:Ja deu fer uns 5 anys que funciona el meu ordinador. Aquest any pensava canviar-me'l, però tenint en compte altres factors (heu vist el documental sobre l'Obsolescència Programada? Sense Ficció -3x15- Comprar, llençar, comprar), he decidit que funciona molt bé, i que estic com un reietó.
Em sembla que pels temps que corren, convé trobar la manera de reduir l'espai, no augmentar.
Fins que no trobem una AD que ocupi molt menys jo voto per, com a mínim, mantenir la Baixa D.
Molt bon documental, casualment a mi se'm va espatllar una pantalla als 2 anys i 1 setmana (literalment), segur que es va espatllar el xip del timer d'obsolescència programada que la pantalla portava dins :lol: (gravíssim si realment en portés un...)

La definició SD és obvi que es mantindrà, al menys fins que no quedin TV que emetin en SD, i fins que desapareguin els suports SD (DVD), conta que encara falten moooolts anys.... dècades potser...

a10!
Imatge

Avatar de l’usuari

Autor del tema
Asseguratòrix
Entrades: 902
Membre des de: dv. maig 15, 2009 11:37
Ubicació: Girona
Status: Desconnectat

Re: AVI o MKV?

#3

Entrada Autor: Asseguratòrix » dv. gen. 21, 2011 16:21

conradtgn ha escrit:
Asseguratòrix ha escrit:A més, si vull aprofitar els avantatges de l'AD no tinc més remei que renovar els aparells, oi?
No té perquè, jo no tinc cap home cinema, ni cap plasma, ho veig tot des del pc amb una pantalla de fa 5 anys i uns altaveus 2.1 :)
Òbviament si ho vols exprimir al màxim sí, però amb una pantalla/tele i uns altaveus 5.1/7.1 n'hi ha de sobres (i un PC una mica potent) :P
Però es nota, en un PC normal, la diferència de qualitat?
Jo que estava acostumat a veure pelis en VHS de bastant mala qualitat, trobo que els avi estan molt bé!
Sí que van representar un salt; diversos idiomes en estèreo, sense neu, pots afegir els subtítols que trobis per la xarxa (o els que tu facis)...
Te'n dic més?

Salut!

Avatar de l’usuari

conradtgn
Entrades: 4525
Membre des de: dt. gen. 22, 2008 17:24
Ubicació: Tarragona
Status: Desconnectat

Re: AVI o MKV?

#4

Entrada Autor: conradtgn » dv. gen. 21, 2011 17:02

Asseguratòrix ha escrit:Però es nota, en un PC normal, la diferència de qualitat?
Si la pantalla/lcd/plasma és bona (TFT, LCD, plasma, i LED, i són FullHD, o, a males, HDReady), i la targeta gràfica suporta HD (actualment totes), i tant que es nota :D
I el so també, fa temps em van deixar provar uns auriculars 7.1, i la diferència (escoltant un DTS 7.1) amb uns 2.1 era impresionant !

Pensa que avui en dia, quasi tot es grava en HD :)

En aquest cas no importa gaire el contenidor (avi, mkv) donat que fan el mateix, sinó el format de compressió (xvid, x264, etc).
El format x264 ha esdevingut l'estàndard de l'HD.

a10!
Imatge

Avatar de l’usuari

Flacman
Entrades: 24
Membre des de: dj. des. 30, 2010 13:21
Status: Desconnectat

Re: AVI o MKV?

#5

Entrada Autor: Flacman » dc. gen. 26, 2011 0:40

Totalment d'acord amb el que dius conradtgn! Pel que fa al tema de gravar les pelis en un DVD... jo fa tres anys que no en gasto d'això. Tinc un lector Sveon, que es un aparatet del tamany d'un modem, al qual hi puc conectar qualsevol disc dur, pen drive, o targetes de memoria, i tinc totes les pelis, series, música i fotos, repartits en varis discos durs, en puc conectar més d'un a la vegada, ja que té varies entrades USB. Ho llegeix TOT, absolutament tot, (mkv, quicktime, flash, avi, etc etc, fotos, i de música fins i tot reprodueix FLAC 8) ). El tinc conectat al televisor per HDMI, cosa que em permet veure les pelis en HD 1080p, i l'audio a l'equip de música HI-FI que tinc al costat a través de fibra òptica. Per si fos poc, també disposa d'una conexió LAN, amb la qual puc conectar l'aparell en xarxa. Aquest petit monstre, tan sols em va costar 60 euros, i el tinc més que amortitzat.

Pel que fa al tema del contenidor de video, a mi em resluta molt més comode i ràpid construir un matroska que un Xvid, potser és pels programes que faig servir :D , però el que està clar és que si la peli es en HD, has de passar per l'x264, però si és una peli antiga amb definició normal, en tens de sobra amb un mp4.

Avatar de l’usuari

Autor del tema
Asseguratòrix
Entrades: 902
Membre des de: dv. maig 15, 2009 11:37
Ubicació: Girona
Status: Desconnectat

Re: AVI o MKV?

#6

Entrada Autor: Asseguratòrix » dc. gen. 26, 2011 2:33

Flacman ha escrit:Totalment d'acord amb el que dius conradtgn! Pel que fa al tema de gravar les pelis en un DVD... jo fa tres anys que no en gasto d'això. Tinc un lector Sveon, que es un aparatet...
És el que jo dic, cada cop depenem de + aparatets:
Sveon, discs externs, televisors HDMI (que no tinc ni idea de què són), ...

Avatar de l’usuari

blastilonic
Entrades: 140
Membre des de: dg. des. 19, 2010 14:28
Status: Desconnectat

Re: AVI o MKV?

#7

Entrada Autor: blastilonic » dg. feb. 06, 2011 13:20

tema DD i emule, ara mateix vas més ràpid amb el DD sincerament amb el jdonwalder esk és un moment
Ara si tothom fes servir lemule seria genial però, a més aquests no et demanen diners ni res com fan els DD, jo crec que seria el millor sistema ( potser tampoc ho tinc gaire clar ) si tothom tothom tothom ho fes servir.
Però clar si tu et vols baixar una serie que te poca audiencia aquí tindràs un problema!
En fi jo crec que de moment el DD és la millor opció.
Parlant de l'AVI o MKV jo prefereixo lavi ja que podem gravar amb CD però clar jo que faig sailor moon en català veureu que tots estan en AVI menys dos que estan en MKV prk la cordinacio sem va fer impossible lunica manera possible era anar fent el video x parts i ajuntarlos i dessprés al passarlo a avi la qualitat empitjorava bfff aixo dels formats és un rotllo
naurien de fer un de definitiu que ho tingues tot tot tot i que senes actualitzant no penseu?
pero clar aixo es feina ^^
Adéu!

Respon