Ni mirar ni escoltar....

Per parlar de qualsevol tema que no encaixi en cap altre subfòrum.
Respon

Autor del tema
Suec
Entrades: 173
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 9:49
Status: Desconnectat

Ni mirar ni escoltar....

#1

Entrada Autor: Suec » dg. març 29, 2009 13:06

Senyors de TeVenTres
Fa un parell d'anys que no puc mirar la F1 a la seva cadena, simplemente no m'agrada estar-me a dos pams de la pantalla per poder veure els cartellets de les classificaciones etc... El mateix passa en altres retransmissións esportives.

Ara la nova evolució es la oxtia, ja no es pot ni escoltar la F1, gràcies al nou sistema que ens volem imposar (el so 5.1) ara ja no es poden ni entendre els comentaris dels comentaristes enmig del soroll dels motors....

En fi, senyors de la Generalitat, en els propers pressupostos incloguin una TV en format 16:9 i un equip de "Sound Cienema 5.1" per a tots els Catalanets....

:mrgreen:




Oliana
Entrades: 4378
Membre des de: dv. jul. 13, 2007 12:35
Ubicació: Algún lloc d'aquí o d'allà...
Status: Desconnectat

Re: Ni mirar ni escoltar....

#2

Entrada Autor: Oliana » dg. març 29, 2009 22:42

Suec ha escrit:Senyors de TeVenTres
Fa un parell d'anys que no puc mirar la F1 a la seva cadena, simplemente no m'agrada estar-me a dos pams de la pantalla per poder veure els cartellets de les classificaciones etc... El mateix passa en altres retransmissións esportives.

Ara la nova evolució es la oxtia, ja no es pot ni escoltar la F1, gràcies al nou sistema que ens volem imposar (el so 5.1) ara ja no es poden ni entendre els comentaris dels comentaristes enmig del soroll dels motors....

En fi, senyors de la Generalitat, en els propers pressupostos incloguin una TV en format 16:9 i un equip de "Sound Cienema 5.1" per a tots els Catalanets....

:mrgreen:
Doncs jo no estic d'acord, Suec :wink:

La imatge la emeten a 16/9, que vol dir que té més amplada. No és que s'escursi per dalt i per baix, sinó que s'augmenta pels costats. I això amb un televisor actual s'agraeix. Avui en dia TOTS els televisors nous són 16/9, i les pantalles TFT dels PC's també ho són. Hem de mirar cap al futur, i el 16/9 ho és, si no és que és ja el present. Els DVDs ja fa temps que es graven a 16/9 anamòrfic, i que ara ho faci TV3 em sembla un encert. La qualitat l'agraeixo cada cop que emeten en 16/9 real. I els que teniu un televisor 4/3 heu de comptar que teniu més imatge, i no menys. I només has de comparar-ho amb l'altra cadena estatal que també dóna la F1, que el cotxe molts cops surt entretallat.

I en quant el so, el 5.1 (per no dir que 6.1, i 7.1) és el futur. I sentir-ho amb 5.1 és espectacular. I qui no té un descodificador de 5.1, pot fer dues coses:
No fer res, i ho sentirà en mescla estèreo tal i com li faci la mescla el seu descodificador de TDT, i si el descodificador no és gaire bo, doncs la mescla no serà massa bona,
o agafar el comandament de la TDT, i posar el primer canal d'àudio de TV3, que emet en estèreo igual que l'any passat.

I en quant a "soroll de motors" et puc dir que pel meu gust, s'han quedat curts en això, doncs el canal central del 5.1, el que han fet servir per la veu, estava mooooooolt més alt que els surrounds i laterals.

Jo espero que ara els de TV3 comencin a emetre les pelis en 5.1 i estaré més content que un gíngol.

Salutacions,
Oliana :wink:


Autor del tema
Suec
Entrades: 173
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 9:49
Status: Desconnectat

Re: Ni mirar ni escoltar....

#3

Entrada Autor: Suec » dl. març 30, 2009 9:47

Hola!
En la primera opció, es descrimina a tothom que no tingui una tele 16/9 o la posibilitat que hi ha en algunes antigues de cambiar el format.

Aixó no es una evolució es una imposició, ja que es fà sense pensar en els que no poden accedir a aquesta tecnologia. Una pràctica molt habitual a la corporació d'anar dos passos per davant del que fa la competéncia però sense pensar mai en el que fa (o pot fer) el públic.

De descodificador TDT tinc "l'aclamat" Siemens 740.

No sabia que en les opcions d'audio hi havia la possibilitat de escullir un altre audio. Ho intentaré fer la propera vegada. :wink:

En quan al tema del so i la intel·ligibilitat del mateix, com a professional del tema (20 anys) "cero patatero". Evidentment no puc disfrutar (iper tant opinar) del 5.1, quan ho pugui fer (que no ho crec) podré opinar de si fa falta més o menys "motor".

a10


alovse
Site Admin
Site Admin
Entrades: 1036
Membre des de: dj. maig 31, 2007 15:59
Ubicació: Barcelona
Status: Desconnectat

Re: Ni mirar ni escoltar....

#4

Entrada Autor: alovse » dl. març 30, 2009 19:27

Sí... I de fet encara que no tinguis un televisor que et canvii de format, si pots veure la TDT vol dir que tens un descodificador que segur que tocant pels ajustos pots triar la opció que més t'agradi pel que fa a "letter-boxing", 4:3, 16:9... Jo no sóc cap expert en l'aclamat siemens, però segur que també existeix (de la mateixa manera que la majoria de reproductors DVD ho tenen)
Albert

Respon