L'HD-DVD es retira, Blu-Ray guanya la guerra de la HD
-
Autor del tema - Site Admin
- Entrades: 4422
- Membre des de: dv. oct. 06, 2006 14:32
- Status: Desconnectat
L'HD-DVD es retira, Blu-Ray guanya la guerra de la HD
Doncs com possiblement sabreu el president de Toshiba ha anunciat aquests dies que deixaran de produir els reproductors HD-DVD, que fins ara estava en competència directe amb el Blu-Ray, suportat per Sony, i actualment la majoria de grans estudis de Hollywood.
A causa de les poques vendes dels reproductors, a més la meitat de les vendes de reproductors d'HD-DVD eren el lector per la Xbox 360, han dut a Toshiba a prendre aquesta decisió.
Personalment crec que el Blu-Ray ha guanyat la guerra al anar incorporat de "sèrie" a la Playstation 3.
Què us sembla a vosaltres??
A causa de les poques vendes dels reproductors, a més la meitat de les vendes de reproductors d'HD-DVD eren el lector per la Xbox 360, han dut a Toshiba a prendre aquesta decisió.
Personalment crec que el Blu-Ray ha guanyat la guerra al anar incorporat de "sèrie" a la Playstation 3.
Què us sembla a vosaltres??
-
- Entrades: 1625
- Membre des de: dj. nov. 23, 2006 0:34
- Ubicació: I'm fucking Matt Damon
- Contacta:
Re: L'HD-DVD es retira, Blu-Ray guanya la guerra de la HD
Ja ho he comentat a altres fòrums, però això per mi és una mala notícia. Jo encara no havia donat el salt a l'HD, esperava una cosa com aquesta. Però sent jo un seguidor de l'HD-DVD, l'estàndard lícit i consensuat pel DVD Fòrum, no puc estar-me de dir que... quina merda!
El Blu-ray va estar una sortida de to de Sony en plan: jo faig el que em rota i em creo el meu propi format. L'única satisfacció que tinc és que l'altre format que es van inventar, l'UMD se l'han hagut de menjar amb patates
L'HD-DVD, entre les seves especificacions, incorporava la compatibilitat total amb el DVD. El BD és compatible, sí, però de moment per voluntat. El dia que Sony digui: s'ha acabat, s'ha acabat. L'HD-DVD ja havia creat un disc de 3 capes, amb més informació que el BD de doble capa. A més, els últims lectors de BD s'han hagut d'actualitzar el firmware per poder reproduir les característiques d'uns discs, l'HD-DVD dels quals ja ho portava de sèrie.
En fi, que de moment continuaré amb el DVD. A Sony ni aigua. I més endavant quan em compri un pantallot FullHD, que no serà pas la Bluf-bràvia, ja faré el pas a l'HD.
El Blu-ray va estar una sortida de to de Sony en plan: jo faig el que em rota i em creo el meu propi format. L'única satisfacció que tinc és que l'altre format que es van inventar, l'UMD se l'han hagut de menjar amb patates

L'HD-DVD, entre les seves especificacions, incorporava la compatibilitat total amb el DVD. El BD és compatible, sí, però de moment per voluntat. El dia que Sony digui: s'ha acabat, s'ha acabat. L'HD-DVD ja havia creat un disc de 3 capes, amb més informació que el BD de doble capa. A més, els últims lectors de BD s'han hagut d'actualitzar el firmware per poder reproduir les característiques d'uns discs, l'HD-DVD dels quals ja ho portava de sèrie.
En fi, que de moment continuaré amb el DVD. A Sony ni aigua. I més endavant quan em compri un pantallot FullHD, que no serà pas la Bluf-bràvia, ja faré el pas a l'HD.
-
- Entrades: 198
- Membre des de: dj. ago. 30, 2007 22:56
- Ubicació: Barcelona
- Contacta:
Sony... ai Sony... el blue-ray li ha sortit bé, però com deia en txus, ja s'han hagut de menjar amb patates altres formats (del minidisc n'esperaven mooolt més, i el video beta també els hi van fotre)
De totes maneres, vaig llegir un article d'en rwx a BandaAncha.st molt interessant, al meu parer, sobre el mal disseny del blue-ray i l'oportunitat que hauriem de donar tots a formats ben dissenyats com el contenidor Matroska, que permet veure alta definició en el suport que l'usuari desitgi, i no solament en el suport que triï el fabricant, com en el cas del Blue-ray, les pel·lícules del qual només es poden veure en un disc blue-ray i no pas en cap altre suport de dades (ni disc dur, ni memòries usb, ni en un DVD-R, etc) cosa que Matroska si que permet.
De totes maneres, vaig llegir un article d'en rwx a BandaAncha.st molt interessant, al meu parer, sobre el mal disseny del blue-ray i l'oportunitat que hauriem de donar tots a formats ben dissenyats com el contenidor Matroska, que permet veure alta definició en el suport que l'usuari desitgi, i no solament en el suport que triï el fabricant, com en el cas del Blue-ray, les pel·lícules del qual només es poden veure en un disc blue-ray i no pas en cap altre suport de dades (ni disc dur, ni memòries usb, ni en un DVD-R, etc) cosa que Matroska si que permet.
Que torni la millor ràdio nordamericana...
Volem... "WKRP In Cincinnati"!!!
Volem... "WKRP In Cincinnati"!!!
-
- Entrades: 329
- Membre des de: dg. oct. 29, 2006 20:36
- Ubicació: Barcelona, Can Baró
Per sort aquesta vegada ha guannyat el de més calitat.
home-llop escrigè a mecansocrit ha escrit:1- Perque la seva capacitat es x2 (respecte HDVD)
2- Perque la seva velocitat de transferencia es x6 (respecte HDVD)
3- Perque la seva velocitat de grabacio es x4 (respecte HDVD)
4- I sobre tot, perque mes que un standart tipus USB1 (xungo xungo) es com el standart Firewire (o sigui infinitament millor), cuant USB tenia 1Mb de transferencia punta, el Firewire (apple) tenia 48 Mb sostinguts. I son de la mateixa epoca !!!!!!
Recordeu les guerres anteriors Beta vs VHS, CD vs DAT, en aquestes va perdre el millor standart, espero que aquesta vegada no !!!
-
- Site Admin
- Entrades: 1036
- Membre des de: dj. maig 31, 2007 15:59
Que sigui mes ràpid no vol dir que sigui de millor qualitat...
Albert
-
Només t'has de fixar en uan cosa. El BluRay ha desenvolupat un nou sistema antiratllades. L'HDDVD ha aprofitat la tecnologia ja existen dels CD's i DVD's.
-
- Site Admin
- Entrades: 1036
- Membre des de: dj. maig 31, 2007 15:59
L'ha hagut de desenvolupar ja que la seva tecnologia implica que les dades estan més aprop de la superfície del disc [1]rvg ha escrit:Només t'has de fixar en uan cosa. El BluRay ha desenvolupat un nou sistema antiratllades. L'HDDVD ha aprofitat la tecnologia ja existen dels CD's i DVD's.
Però ara no ens ficarem en qüestions tècniques i a veure quin era millor que l'altre; al cap i a la fi l'important és que ara no haurem de patir per quin sistema comprar, que això ja és molt!

Lligat al tema i només per si algú té curiositat, es diu [2] que toshiba no s'ha retirat exactament sinó que més aviat ha acceptat un bon tracte.
El meu granet de sorra.
[1] http://en.wikipedia.org/wiki/Blu-ray_Di ... technology
[2] http://www.reuters.com/article/ousivMol ... 7520080220
alovse l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. feb. 24, 2008 18:48, en total s’ha editat 1 vegada.
Albert
Doncs aquest és un post que m'interessa, anem a comentar sobre els que han passat abans per aqui :-p
0-No crec que sigui pas el de més qualitat, ara veure'm perquè.
1-Ni de lluny. Capacitat màxima d'un HDDVD: 51GB. Capacitat màxima d'un BD: 50GB. HDDVD 1 - BD 0
2-Ala, i que mes... Velocitats de transferència de dades d'un HDDVD: 36.55Mbits/s. Velocitats de transferència de dades d'un BD: 53.95Mbits/s. Com veiem, no es sis cops més, ni de conya. Ni tan sols el doble, tot i que és superior, això és cert. HDDVD 1 - BD 1.
3-En aquest no diré gaire, ja que desconec els detalls de la velocitat de grabació. Sols diré dues coses: a) Que es gravi més ràpid no vol dir que sigui millor i b) Què tindrà que veure la velocitat de gravació actual? Les primeres gravadores de CD o DVD no sortien pas amb la velocitat màxima que es podia obtenir eh? No sé que pinta això aquí.
4-Més del mateix, no veig cap relació...
La resta d'aspectes, són molt similars, i les variacions són sense importància real. De fet, estic en contra d'aquesta burrada de capacitat... per a que se't gravi malament..."error de redundancia cíclica"
I no sé vosaltres, però jo tinc DVDs i CDs plens de ratllades, i em funcionen com sempre, així que no cal ser tant tiquismiquis... bé, potser si estan les dades a menys de 0.1mm si que s'hauria de tenir por... .-p
I ara, un cop demostrat que no hi ha cap "millor" format en quant a "tenir-la més gran", passaré a dir la meva opinió de perquè el Blu-Ray ha guanyat aquesta guerra de formats. I és molt simple: els diners.
Penseu-ho bé... qui decideix tot això...els consumidors?
No! Les empreses!
A les empreses els hi dona igual si són millors o pitjors, el seu interès és guanyar diners (i això està confirmat amb altres guerres de formats on no va guanyar el que era clarament superior).
Però, perquè amb el BD guanyarien més diners?
Un dels perquè és la pirateria.
Sí, sí, tots sabem que tot s'acaba piratejant, però molta gent, a la que ja és una mica més complicat de piratejar, no ho fa, així que el format que més pegues posi per piratejar, és el més "segur".
Mesures de seguretat del BD: HDCP encrypted digital output, ROM-Mark (marca d'aigua) i BD dynamic crypto (BD+).
Mesures de seguretat del HDDVD: HDCP encrypted digital output.
No cal comentar, oi?
Ara l'altre factor...que tots heu passat per alt...les regions.
Regions del BD: A (Amèrica; Est i Sud-est d'Àsia), B (Àfrica, Europa, Oceania, Orient Pròxim, Groenlandia i territoris francesos [illes del pacífic, del índic i del carib]) i C (Centre i Sud d'Àsia; Mongòlia, Rússia i Xina).
Regions del HDDVD: Region-free! És a dir, no hi ha regions. Un HDDVD de Japó el puc veure a casa meu perfectament.
Per si algú encara no veu com això del region-free pot perjudicar a les empreses, ho explicaré una mica més detalladament.
Posem que una pel·li en qualsevol dels formats aquests val aquí 20€. A USA val 20$.
Suposem que el format és Blu-Ray Disc. Doncs re, em gasto 20€ en la pel·lícula.
Suposem que el format és HD-DVD. Doncs re, em compro la pel·lícula versió USA per 20$, que al canvi actual em surt a 12€ aproximadament, i com és un format amb gran capacitat, l'idioma castellà ve inclòs, evidentment.
Val, i com pot afectar que jo compri un disc més barat a l'empresa distribuïdora? Doncs molt fàcil, son 8€ que perd ella. I això és poc, sí.
Però ara imagine'm que obro una botiga on venc pel·lícules d'importació a 12€. 8xN pel·lícules que venc, són molts diners per perdre una empresa. I com jo, molta més gent obre un negoci d'aquest tipus.
Suposo que ja ho veieu clar perquè a les empreses no els hi solen agradar els region-free...i, per tant, perquè ha guanyat el Blu-Ray.
Però tranquils, que al DVD encara li queda uns quants anyets per aquí, i amb una mica de sort, per quan pugui establir-se el Blu, ja ens haurem passat a la descàrrega multimèdia, que és on anirem a parar peti qui peti.
Vaia totxo de post que m'ha sortit
A sobre se m'adelanta l'alovse i m'espatlla un apartat del meu post xD
Que vols que et digui, no ho veig pas que tingui cap relació directa. Si fos així, l'UMD seria un èxit pq va incorporat de sèrie a la PSP...i tots sabem que no. La indústria del cinema es menja amb patates la indústria dels videojocs, que al seu costat, és tan petita que ni entra en la guerra de formats.xordi ha escrit:Personalment crec que el Blu-Ray ha guanyat la guerra al anar incorporat de "sèrie" a la Playstation 3.
Discrepo tant del que dius tu com del que diu l'home-llop. Pas per pas.rvg ha escrit:Per sort aquesta vegada ha guannyat el de més calitat.
home-llop escrigè a mecansocrit ha escrit:1- Perque la seva capacitat es x2 (respecte HDVD)
2- Perque la seva velocitat de transferencia es x6 (respecte HDVD)
3- Perque la seva velocitat de grabacio es x4 (respecte HDVD)
4- I sobre tot, perque mes que un standart tipus USB1 (xungo xungo) es com el standart Firewire (o sigui infinitament millor), cuant USB tenia 1Mb de transferencia punta, el Firewire (apple) tenia 48 Mb sostinguts. I son de la mateixa epoca !!!!!!
0-No crec que sigui pas el de més qualitat, ara veure'm perquè.
1-Ni de lluny. Capacitat màxima d'un HDDVD: 51GB. Capacitat màxima d'un BD: 50GB. HDDVD 1 - BD 0
2-Ala, i que mes... Velocitats de transferència de dades d'un HDDVD: 36.55Mbits/s. Velocitats de transferència de dades d'un BD: 53.95Mbits/s. Com veiem, no es sis cops més, ni de conya. Ni tan sols el doble, tot i que és superior, això és cert. HDDVD 1 - BD 1.
3-En aquest no diré gaire, ja que desconec els detalls de la velocitat de grabació. Sols diré dues coses: a) Que es gravi més ràpid no vol dir que sigui millor i b) Què tindrà que veure la velocitat de gravació actual? Les primeres gravadores de CD o DVD no sortien pas amb la velocitat màxima que es podia obtenir eh? No sé que pinta això aquí.
La resta d'aspectes, són molt similars, i les variacions són sense importància real. De fet, estic en contra d'aquesta burrada de capacitat... per a que se't gravi malament..."error de redundancia cíclica"
Sí, però no mires una cosa: el BD té les dades més "a flor de pell", a menys de 0.1mm, per tant, són més propensos a fer-se malbé. Els HDDVD tenen les dades igual que als DVD, a 0.6mm.rvg ha escrit:Només t'has de fixar en uan cosa. El BluRay ha desenvolupat un nou sistema antiratllades. L'HDDVD ha aprofitat la tecnologia ja existen dels CD's i DVD's.
I no sé vosaltres, però jo tinc DVDs i CDs plens de ratllades, i em funcionen com sempre, així que no cal ser tant tiquismiquis... bé, potser si estan les dades a menys de 0.1mm si que s'hauria de tenir por... .-p
I ara, un cop demostrat que no hi ha cap "millor" format en quant a "tenir-la més gran", passaré a dir la meva opinió de perquè el Blu-Ray ha guanyat aquesta guerra de formats. I és molt simple: els diners.
No! Les empreses!
A les empreses els hi dona igual si són millors o pitjors, el seu interès és guanyar diners (i això està confirmat amb altres guerres de formats on no va guanyar el que era clarament superior).
Sí, sí, tots sabem que tot s'acaba piratejant, però molta gent, a la que ja és una mica més complicat de piratejar, no ho fa, així que el format que més pegues posi per piratejar, és el més "segur".
Mesures de seguretat del BD: HDCP encrypted digital output, ROM-Mark (marca d'aigua) i BD dynamic crypto (BD+).
No cal comentar, oi?
Regions del BD: A (Amèrica; Est i Sud-est d'Àsia), B (Àfrica, Europa, Oceania, Orient Pròxim, Groenlandia i territoris francesos [illes del pacífic, del índic i del carib]) i C (Centre i Sud d'Àsia; Mongòlia, Rússia i Xina).
Regions del HDDVD: Region-free! És a dir, no hi ha regions. Un HDDVD de Japó el puc veure a casa meu perfectament.
Per si algú encara no veu com això del region-free pot perjudicar a les empreses, ho explicaré una mica més detalladament.
Posem que una pel·li en qualsevol dels formats aquests val aquí 20€. A USA val 20$.
Suposem que el format és HD-DVD. Doncs re, em compro la pel·lícula versió USA per 20$, que al canvi actual em surt a 12€ aproximadament, i com és un format amb gran capacitat, l'idioma castellà ve inclòs, evidentment.
Val, i com pot afectar que jo compri un disc més barat a l'empresa distribuïdora? Doncs molt fàcil, son 8€ que perd ella. I això és poc, sí.
Però ara imagine'm que obro una botiga on venc pel·lícules d'importació a 12€. 8xN pel·lícules que venc, són molts diners per perdre una empresa. I com jo, molta més gent obre un negoci d'aquest tipus.
Suposo que ja ho veieu clar perquè a les empreses no els hi solen agradar els region-free...i, per tant, perquè ha guanyat el Blu-Ray.
Però tranquils, que al DVD encara li queda uns quants anyets per aquí, i amb una mica de sort, per quan pugui establir-se el Blu, ja ens haurem passat a la descàrrega multimèdia, que és on anirem a parar peti qui peti.
Vaia totxo de post que m'ha sortit

-
1-Capacitat maxima d-un BluRay, encara esta per veure. Hi ha BR de fins a 4 capes (25*4=100GB)Uzu ha escrit: 0-No crec que sigui pas el de més qualitat, ara veure'm perquè.
2-Aquestes velocitats son sense factor multiplicador. (x1)
3-Jo tambe estic peix
4-Ja li preguntare a l´home-llop
En part tens rao, pero per les zones no et preucupis, i a més aquests diners se'ls queden els intermediaris i no les productores. A mí també em fot.Uzu ha escrit: La resta d'aspectes, són molt similars, i les variacions són sense importància real. De fet, estic en contra d'aquesta burrada de capacitat... per a que se't gravi malament..."error de redundancia cíclica"
Sí, però no mires una cosa: el BD té les dades més "a flor de pell", a menys de 0.1mm, per tant, són més propensos a fer-se malbé. Els HDDVD tenen les dades igual que als DVD, a 0.6mm.rvg ha escrit:Només t'has de fixar en uan cosa. El BluRay ha desenvolupat un nou sistema antiratllades. L'HDDVD ha aprofitat la tecnologia ja existen dels CD's i DVD's.
No! Les empreses!
No cal comentar, oi?
Vaia totxo de post que m'ha sortitA sobre se m'adelanta l'alovse i m'espatlla un apartat del meu post xD
I del HD-DVD tmb estaria per veure, es que no té sentit parlar d'un futur, si no del que hi ha ara. El que hi haurà desprès (del bluray xD) ja serà altre història.rvg ha escrit:1-Capacitat maxima d-un BluRay, encara esta per veure.
Percert, les zones no em preocupen. De fet, no m'importen res. Sols deia el veritable motiu pel qual el Blu-Ray ha guanyat.