Per què NO ens aixafa l'aire?
Per què NO ens aixafa l'aire?
Doncs això. Si algú em podria donar una respota científica d'aquesta pregunta li estaria eternament agraït.
Salut!
Salut!

-
- Site Admin
- Entrades: 1036
- Membre des de: dj. maig 31, 2007 15:59
- Ubicació: Barcelona
- Status: Desconnectat
Re: Per què NO ens aixafa l'aire?
Sí que ens aixafa!amirro ha escrit:Doncs això. Si algú em podria donar una respota científica d'aquesta pregunta li estaria eternament agraït.
La pressió atmosfèrica és la pressió que exerceix l'aire sobre nosaltres, per tant estem sotmesos a ella.
Per tant podem dir que "ens aixafa"
Albert
-
- Entrades: 60
- Membre des de: ds. set. 29, 2007 20:14
Re: Per què NO ens aixafa l'aire?
déu meu estem espesos avuí xD vaia paridon xDamirro ha escrit:Doncs això. Si algú em podria donar una respota científica d'aquesta pregunta li estaria eternament agraït.
Salut!

-
- Entrades: 60
- Membre des de: ds. set. 29, 2007 20:14
perdo, pensava que era una bajanada mental en tota regla no ho savia que fos per aixó, ara que a veguades els dona per fer preguntes ben extranyes als profes :-pamirro ha escrit:¬¬' Era una pregunta que em van fer a l'institut i volia saber si algú me la responia perquè si la consto correctament em regalen un punt a l'avaluació de biologia...
Potser sembla un paridon però no ho és pas...![]()
Salut!

realment si que ens aixafa, sols que no tant com per aixafarnos literalment, pero suportem un pes força gran encara que no ho sembli!
a nivell del mar hi ha una atmosfera de presio.
1 atm = 101325 pascals.
1 pascal = 1 N/m2
1 N = 1 kg/(m*s^2) ó 1 J/m^3
suportem una presó d'101325 joules per metre cubic xD
a nivell del mar hi ha una atmosfera de presio.
1 atm = 101325 pascals.
1 pascal = 1 N/m2
1 N = 1 kg/(m*s^2) ó 1 J/m^3
suportem una presó d'101325 joules per metre cubic xD
wiki ha escrit: Se define como el trabajo realizado por la fuerza de 1 newton en un desplazamiento de 1 metro y toma su nombre en honor al físico James Prescott Joule.
El julio también es igual a 1 vatio segundo (J/s=W), por lo que eléctricamente es el trabajo realizado por una diferencia de potencial de 1 voltio y con una intensidad de 1 amperio durante un tiempo de 1 segundo.
-
- Site Admin
- Entrades: 1036
- Membre des de: dj. maig 31, 2007 15:59
- Ubicació: Barcelona
A veure, és evident que ens aixafa amb la pressió que ha dit l'Uzu.
D'altra banda, nosaltres no la notem, ja que la nostra pressió interna és molt similar a l'atmosfèrica.
Pots fer un símil amb un globus inflat. Un globus inflat té una pressió interior que és igual a l'atmosfèrica, per aixó manté la forma. Quan desfem el nus, l'aire de dintre surt degut a que no pot mantenir la pressió interna.
És com tot... un equilibri!!!
D'altra banda, nosaltres no la notem, ja que la nostra pressió interna és molt similar a l'atmosfèrica.
Pots fer un símil amb un globus inflat. Un globus inflat té una pressió interior que és igual a l'atmosfèrica, per aixó manté la forma. Quan desfem el nus, l'aire de dintre surt degut a que no pot mantenir la pressió interna.
És com tot... un equilibri!!!
Albert
exacte, es la tipica explicacio de que les particules d'aire estan en moviment, i dins d'un envoltori van xocant contra la paret, mantenint la forma.
be almenys a mi sempre man posat quet tipus d'exemple xD
o com el buit. si fas el buit a un...un tupperware, no es podra obrir aixi com si res, ja que a dins no hi ha res que faci pressio cap a fora, en canvi desde fora sí que es fa força.
be almenys a mi sempre man posat quet tipus d'exemple xD
o com el buit. si fas el buit a un...un tupperware, no es podra obrir aixi com si res, ja que a dins no hi ha res que faci pressio cap a fora, en canvi desde fora sí que es fa força.