Sobre la visita de Rajoy a Andorra

Per parlar de qualsevol tema que no encaixi en cap altre subfòrum.
Respon

Autor del tema
boigandorra
Entrades: 130
Membre des de: ds. maig 09, 2009 19:01
Status: Desconnectat

Sobre la visita de Rajoy a Andorra

#1

Entrada Autor: boigandorra » dj. gen. 08, 2015 22:37

Vull escriure-us per tal de donar-vos la meva opinió sobre l'impresentable del cap de govern que avui ha rebut l'impresentable d'en Rajoy. Com sabeu el cap de govern ha estat preguntat sobre la independència catalana i aquest ha omès la qüestió dient que és un afer intern, per després elogiar l'estat espanyol. Com sabeu l'hipòcrita del Rajoy ha dit que s'ha de defensar la llibertat d'expressió després de l'atemptat de París sabent que només ha autoritzat 4 preguntes a la premsa que hi era i que el seu govern comunica les coses a la ciutadania mitjançant plasmes de televisió. Com sabeu l'hipòcrita del cap de govern andorrà ha decidit dir-li a Rajoy que això de la transparència fiscal per al 2018 perquè no corre pressa. Per tot plegat, heu de saber:

-El partit del cap de Govern (Demòcrates per Andorra, de tendència dretana) ha aprovat l'anomenada Llei mordassa. És una llei que "protegeix l'honor" i la intimitat. Això és l'excusa de l'al·lèrgic del cap de govern per encobrir mecanismes de repressió sobre la premsa andorrana perquè no el critiqui quan fa una cosa malament.
-Parlo d'al·lèrgic perquè va acomiadar el director d'Andorra Televisió perquè va dir per Catalunya Ràdio, preguntat per l'excel·lent periodista Mònica Tarribas, que el govern té al·lèrgia a la democràcia i molta manca de maturitat quan es tracta de parlar de temes com l'avortament i l'homosexualitat
-El partit del cap de Govern ha rebutjat la llei de matrimonis homosexuals del PS perquè el bisbe va dir que s'hi oposava. Primera cosa: s'ha de saber que la Constitució andorrana garanteix la sobirania popular. Segona cosa: que el 70% de la població la vol canviar perquè està caduca. Tercera cosa: que el bisbe va dir que estava per sobre de "lleis i parlaments" i per tant s'oposava als matrimonis. Quarta cosa: que el 70% dels andorrans vol el matrimoni homosexual, i el 60% dels no andorrans també. Cinquena cosa: el partit pot aprovar la llei de matrimonis perquè té mecanismes per fer-ho. Sisena cosa: que s'escuda darrera del bisbe perquè sap que la població vol el matrimoni i dir que no a la població és posar-se-la en contra i això de cara a futures eleccions ui ui ui...!
-El partit del cap de Govern ha aprovat per al pressupost del 2015 l'adquicisió d'una màquina per fer escoles il·legals entre la població, segons ells "perquè la tecnologia 4G és supernovedosa i no es podrà seguir els nous delinqüents".
-El partit del cap de Govern i els seus antics socis Liberals d'Andorra (Martí va ser dels Liberals d'Andorra) no volen transparència fiscal ja no només amb Espanya o Catalunya, sinó amb la població andorrana també. Primera cosa: la periodista, excel·lent, Mònica Tarribas, va preguntar al portaveu en una entrevista a Catalunya Ràdio sobre si el govern fa venir capital rus a Andorra. Ell va dir que no. Mentida. Segona cosa: se suposa que el govern andorrà té un dèficit descomunal i miraculosament aquest any li han sortit els números en verd. Tercera cosa: se suposa que el govern té un dèficit descomunal però contracta empreses de construcció a dojo (serà que té alguns amics a qui donar feina) i fa venir el Cirque du Soleil (que no aporta diners en res) a canvi de pagar-li una milionada que surt de les meves butxaques, però miraculosament el saldo de final d'aquest any està en números verds.
-El partit del cap de Govern aprofitant-se de l'excusa de la crisi econòmica ha decidit que retallava en la Seguretat Social del país i en el sector públic. Els funcionaris han sortit tots a crida. Doncs bé, el partit del cap de govern els ha acomiadat a tots. Ha aprovat les retallades i s'ha quedat tan "panxo".
-El partit del cap de Govern li importa una merda les condicions laborals del sector privat. Els immigrans a Andorra viuen molt malament i els andorrans que malauradament també han de treballar en el sector privat (és el meu cas) també. La llei no els protegeix i el cap de govern li importa una merda i després es venta que donar ajuts econòmics a no sé qui. Jo que els necessitava per anar a estudiar a França no els he rebut i després s'ha dedicat a llepar-li el cul al François Hollande que faciliti els estudis als andorrans, quan França té un problema tan descomunal de tolerància que la meitat dels andorrans que marxen a França a estudiar, passat un any tornen per anar-se'n a Barcelona (tot s'ha de dir, les demandes per anar a França han augmentat perquè França t'ajuda si vols estudiar i Espanya no, però això no treu que passat un any tornen tots perquè l'ambient xenòfob és força difícil d'aguantar)
-El partit del cap de Govern té controlada la premsa del país. Primerament el propi cap de govern presideix el Diari d'Andorra. El Periòdic d'Andorra ha tingut i segueix tenint lligams molt propers amb el poder i l'únic periòdic que podria ser independent no ho és perquè té por de parlar. A Andorra la justícia no és justa. I perseguir un periòdic perquè no va en la línia d'allò que diu el govern és molt fàcil. El BonDia i Més Andorra ho han entès i es dediquen a vomitar la informació que el govern li enviava amb comunicats.
-Arrel de la crisi econòmica han sortit al carrer també Indignats en consonància amb allò que ha passat a Espanya, Catalunya, Euskadi i Portugal. De fet, ha nascut un nou partit a Andorra que es diu... Podem! I vol canviar la casta aquesta que ens governa. El govern va decidir negar-los-hi la participació en la negociació de la llei de vaga perquè ja hi ha prou partits al país. Serà que un govern ha de dictaminar quants partits poden o no presentar-se a les eleccions!?
-A Andorra la situació laboral és tan pèssima que no hi ha llei de vaga i l'ONU ha hagut d'estirar-li les orelles als **** aquests. I el govern ha aprovat la llei de vaga però els sindicats, amb tota raó, critiquen una llei on es camufla un cop més mecanismes perquè els treballadors no es puguin defensar, ni tan sols manifestar.
-El partit del cap de govern li importa una merda el català (de fet el propi cap de govern li encanta fer faltes de català encara que tingui davant seu un paper ben escrit que només ha de llegir), no vol que els immigrants el sàpiguen parlar perquè així s'asseguren menys crítiques i més vots dels impresentables que els segueixen votant. En aquest sentit a mi, que sóc andorrà i d'origen portuguès em rebota. Rebota perquè a Espanya l'imbècil del govern espanyol us prohibeix de parlar català, una llengua que m'estimo i aprecio moltíssim. Una llengua que admiro i que me la sento meva. I l'impresentable del cap de govern no fa ni ase ni bèstia perquè la gent el parli. Resultat, la immigració no el parla, es pensa que els catalans són enemics seus i així donen més arguments a l'imbècil de l'estat espanyol perquè l'immigrant no sap fer diferència entre català i andorrà. I amb això la llengua catalana i els catalans s'hi veuen perjudicats.
-L'impresentable del partit del Govern d'ençà la crisi s'està forrant perquè està publicant bons d'estat als mercats sense dir a la premsa (i sé perfectament del que parlo), les manipulacions arriscades del diner públic tot plegat perquè vol més i més i més
-per últim, l'**** del cap de Govern va dir públicament que encara sort que tenim una Seguretat Social Transparent. Transparent!!!! això no s'ho creu ni ell. Va estar jugant durant anys amb els diners públics en accions a Spanair. Sí senyors, diners de la Seguretat Social a Spanair. I ara decideix retallar a la seguretat social perquè estem en crisi! I a sobre té la bestialitat de dir que és transparent!!!!!!!!!!! Serà que els seus amics liberals van amagar documentació de la seguretat social i que només es va descobrir 10 anys més tard!!! Documentació en què s'hi veu clarament com estan jugant amb els nostres diners i les nostres pensions!!!!!

Per tot plegat, ara sabeu que molt probablement aquestes eleccions del 2015 a Andorra també estaran marcades. Però com que només pot votar el 30% de la població ja que el mateix partit que govern li ha tornat a negar a la població immigrant el dret de ser andorrans després de 25 anys de residència i havent après català i a la història d'aquest país!!!!!!! En fi... que tornaran a guanyar els mateixos que treballen pels mateixos i ho fan tot pels mateixoss.... I com són els mateixos sapigueu que Mariano Rajoy i Antoni Martí no deixen de ser iguals. Són una casta i cada dia els puc veure menys. Seguiu tranquils, i voteu independència. No us deixeu intimidar per personatges com aquests.



Avatar de l’usuari

rous
Entrades: 672
Membre des de: dv. set. 16, 2011 14:49
Ubicació: El Maresme!!!
Status: Desconnectat

Re: Sobre la visita de Rajoy a Andorra

#2

Entrada Autor: rous » dv. gen. 09, 2015 12:12

Cony, quina parrafada, ara no puc, però et prometo que ho llegiré, el tema Andorrà m'interessa molt!!!!! :)
Units fem força!! ||*||


Autor del tema
boigandorra
Entrades: 130
Membre des de: ds. maig 09, 2009 19:01
Status: Desconnectat

Re: Sobre la visita de Rajoy a Andorra

#3

Entrada Autor: boigandorra » dg. gen. 11, 2015 22:44

rous ha escrit:Cony, quina parrafada, ara no puc, però et prometo que ho llegiré, el tema Andorrà m'interessa molt!!!!! :)
Sí, perdó sóc d'escriure molt. Però vaja, si hi vols dedicar alguns minuts. Estaria bé.

Avatar de l’usuari

rous
Entrades: 672
Membre des de: dv. set. 16, 2011 14:49
Ubicació: El Maresme!!!
Status: Desconnectat

Re: Sobre la visita de Rajoy a Andorra

#4

Entrada Autor: rous » dt. gen. 13, 2015 10:12

boigandorra ha escrit:
rous ha escrit:Cony, quina parrafada, ara no puc, però et prometo que ho llegiré, el tema Andorrà m'interessa molt!!!!! :)
Sí, perdó sóc d'escriure molt. Però vaja, si hi vols dedicar alguns minuts. Estaria bé.


Doncs ahir ho vaig llegir tranquil-lament i renoi déu n'hi do, no m'ho pensava pas tot això. :roll:
Jo d'Andorra tinc el record de petita que el meu pare ens hi portava, compràvem Levi's, sebagos, mantega, alcohol, tabac i toblerone, esquiàvem i avall, de més gran, doncs a esquiar amb els amics i comprar tabac, ara a la cinquantena d'edat sempre m'ha cridat l'atenció que m'agradaria viure-hi,(jo hi tinc bogeria, el meu marit només li agrada per esquiar, diu que és un lloc enxubat i agobiant) tenim forces amics i estem farts de la ciutat.
Poca casa sé de tot el que expliques, de l'idioma, no m'ha agradat gens :evil: , Andorra sempre ha tingut ressò de que si parlava molt el català, el tema estudis sí en sabia quelcom per fills d'amics que hi viuen.:shock:
boigandorra, em sap greu tot això però et dono les gràcies per la teva informació.

Una abraçada, i força!!!
Units fem força!! ||*||


Autor del tema
boigandorra
Entrades: 130
Membre des de: ds. maig 09, 2009 19:01
Status: Desconnectat

Re: Sobre la visita de Rajoy a Andorra

#5

Entrada Autor: boigandorra » dv. gen. 23, 2015 22:46

rous ha escrit:
boigandorra ha escrit:
rous ha escrit:Cony, quina parrafada, ara no puc, però et prometo que ho llegiré, el tema Andorrà m'interessa molt!!!!! :)
Sí, perdó sóc d'escriure molt. Però vaja, si hi vols dedicar alguns minuts. Estaria bé.


Doncs ahir ho vaig llegir tranquil-lament i renoi déu n'hi do, no m'ho pensava pas tot això. :roll:
Jo d'Andorra tinc el record de petita que el meu pare ens hi portava, compràvem Levi's, sebagos, mantega, alcohol, tabac i toblerone, esquiàvem i avall, de més gran, doncs a esquiar amb els amics i comprar tabac, ara a la cinquantena d'edat sempre m'ha cridat l'atenció que m'agradaria viure-hi,(jo hi tinc bogeria, el meu marit només li agrada per esquiar, diu que és un lloc enxubat i agobiant) tenim forces amics i estem farts de la ciutat.
Poca casa sé de tot el que expliques, de l'idioma, no m'ha agradat gens :evil: , Andorra sempre ha tingut ressò de que si parlava molt el català, el tema estudis sí en sabia quelcom per fills d'amics que hi viuen.:shock:
boigandorra, em sap greu tot això però et dono les gràcies per la teva informació.

Una abraçada, i força!!!
Doncs sí, malauradament no ets l'única que té aquesta imatge d'Andorra perquè és la que el govern vol vehicular per fer venir turisme. Però darrera s'amaga moltíssima cosa. Precisament, les campanyes que has vist últimament a la tele sobre Andorra (Alguna cosa es mou a Andorra, Una història que comença en blanc o Andorra és una altra cosa), personalment em pregunto d'on treuen els diners. I francament, no m'ho crec això que els números estan en verd. Encara ens haurem d'esperar a que guanyi un partit de color totalment oposat perquè surtin les verdaderes xifres com ja va passar amb Albert Pintat. Tot molt bonic, però tenien un dèficit més descomunal del que havien declarat a la premsa i encara tenien previst fer obres, obres i més obres. Pel que fa a Andorra la Vella, doncs sí, quan t'hi estàs molt de temps, això cansa. No només la capital, però la resta del país. És molt petit, les mentalitats no sempre brillen per l'obertura i francament, si has de marxar a viure a algun lloc, que no sigui Andorra perquè no és aconsellable. Pel que fa l'idioma doncs sí, això és la veritat. Estadísticament el català el parlen uns 60% dels habitants, més o menys, el que trobo escandalós perquè resulta que l'idioma propi i oficial és el català. Això vol dir el que vol dir: algú no fa la seva feina. Quan veig que a Catalunya les estadístiques apunten que 80% de la població el sap parlar us envejo. Pel que fa els estudis potser m'he passat. No tots, però jo sé que n'hi ha molts que tornen. En si ja hi ha poca gent que marxa a França perquè molts estudiants andorrans estan des de petits a l'escola francesa. I bé, cansa. Hi he estat, i francament el model d'ensenyament francès satura perquè és massa dirigit. No dic tots els professors, però en general és molt "impositiu". Els alumnes com que, lògicament, tenen classes de català i castellà, t'ho poden explicar millor. Les classes de català i castellà són un altre món. No sembla que tinguis un profe, però un amic o en qualsevol cas l'ambient és més distès. Vulguis que no (tot i que això té els seus límits i el profe els ha de saber marcar) dóna ganes d'estudiar. Jo a classes de català i espanyol és on millor m'ho passava. Resultat, són pocs els que volen anar-se'n a França. Dels que hi van, molts tornen. I si actualment hi ha molta més demanda a França, és perquè el sistema francès està pensat perquè qualsevol estudiant, independentment de la nacionalitat, pugui rebre ajudes (ex: obligatòriament l'estat et paga el pis; ara si tens més diners et donarà menys). Això crida molt i França últimament té moltes demandes d'estudiants. Però jo sé que molts marxen passat un any perquè actualment a França no és el moment de viure-hi. I si passa la crisi, tothom tornarà a Barcelona com passava abans. De fet, les demandes d'escolarització a l'escola andorrana han crescut espectacularment. Això ha fet que François Hollande fos a visitar l'escola francesa d'Andorra a demanar-los: per què han escollit el sistema francès atès que és ja un miracla? Lògicament està lluny d'entendre que la tria és dels pares i que últimament el sistema francès perd per aquest "autoritarisme". I això hi afegeixes que a França actualment hi tenen a la Le Pen per allà donant voltes, i que es pensen que Andorra és Espanya. Quan no és Espanya, es pensen que França pot manar sobre Andorra. I quan no és això és que simplement no saben que Andorra és un país. Doncs cansa. De fet, existeix estadístiques que ho confirmen. La majoria dels francesos es pensen que Andorra és el Pas de la Casa (un poble fronterer amb França), i d'aquests bona part no saben que Andorra és un país. Òbviament, l'andorrà que se'n va a estudiar a França arriba un moment que satura. No pots passar-te el dia sencer explicant a cada racó de carrer que Andorra és un país. Cony que vivim al costat! Que no em sàpiguen dir què és Swazilàndia ho entenc, que està lluny, però Andorra!?

Bé en qualsevol cas, gràcies per la lectura :)

Respon