L'alumne/a està comptant el temps en funció del nombre de talls, pressuposant que el nombre de peces que s'obtenen és igual al nombre de talls més 1. Així, per obtenir 2 peces necessita 1 sol tall, i per obtenir 3 peces necessita 2 talls (el doble de temps). És la manera lògica de comptar-ho, per exemple, en el cas de dividir una barra de fusta en diverses peces iguals, en què l'última peça s'obté de gratis amb la penúltima (no contribueix a un increment del temps).
En canvi, el professor/a està comptant el temps en funció del nombre de peces que s'obtenen de la peça gran (per exemple, seria la manera de comptar-ho si es retallessin peces rodones d'un plafó quadrat), per tant, per obtenir 3 peces necessitarà un 50% més de temps que per obtenir-ne 2.
Com l'enunciat no deixa clar quina de les dues situacions és, tots dos tenen raó
(ni que amb el dibuixet que hi ha a la dreta, jo li donaria la raó a l'alumne...)
Salut