Salut a tothom
[hide]Va millor l'arakelov[/hide]exti ha escrit:i ara, anem a per l'endevinalla... el què passa és que a mi només se m'acud el principi...
[hide]A veure, el que posen a l'última fila diu el color del barret del tio que té a davant, així com a mínim el de davant ja sap de quin color té el barret, si resulta que porten el mateix color, es salva, sinó pos el l'únic que la deu palmar... el problema és que a partir d'aquí no sé com continuar sense fer servir codis secrets ni res...[/hide]vaig ben encaminada com a mínim??
[hide]Si et pregunten de quin color és el teu barret i contestes un número és evident que estàs fent servir algun codi, per tant tots executats!!!arakelov ha escrit:És una parida però funciona:
[hide]L'últim de la fila, com els veu tots, pot dir el nombre binari (passat a base 10) que resulta d'interpretar els barrets negres com a 1 i els blancs com a 0. Com tothom l'escolta poden saber immediatament de quin color és cada barret.[/hide]
però, la solució funciona tan si hi ha 10 presoners com 100??alovse ha escrit:[hide]Si et pregunten de quin color és el teu barret i contestes un número és evident que estàs fent servir algun codi, per tant tots executats!!![/hide]
Sí, si no malament rai...Uzu ha escrit:pregunta tonta, però per assegurar... suposo que el punt origen és un dipòsit?
[hide]No he seguit llegint el teu raonament perquè això ja no em quadra. No té per què ser així. Imagina't que es necessiten 10 litres per fer la volta i hi ha 3 dipòsits: en un hi ha 4 litres i als altres 3 i 3. I imagina't que el de 4 està a 0º (imagina't el cercle goniomètric) i els altres dos són a 179º i a 181º. Està clar que començant des del de 4 no arribes a cap dels altres...[/hide]Petiso ha escrit:[hide]Si escollim per començar el diposit que està mes ple, serpe tindrem prou gassolina per arribar al següent dipossi.[/hide]