arakelov ha escrit:Abstenir-se per mi vol dir: "me la bufa, ja m'està bé el que feu". No jugues. Quedes fora. Però després no et queixis.
No pas. Abstenir-se vol dir: "no veig cap partit polític que em representi, ni cap d'ells que m'agradi, ni cap d'ells que em sembli bé votar-los pq faran coses que no m'agradaran". Sobre el "quedes fora no et queixis", te'l comento al següent quote .-p
arakelov ha escrit:Votar és un deure. Abstenir-te, un dret. Tu tries. Però després no et queixis!
Objection! Votar és un dret, no un deure. Abstenir-se és una opció, igual que votar en blanc, votar nul i votar a un partit. El deure és informar-se del que votes i votar lliurement, sense cap coacció.
Sobre "quedes fora, no et queixis" que repeteixes aquí, discrepo totalment. Aviam... tu has parlat mai de futbol? O de les estratègies de Microsoft, o que no incloguin el català en un DVD, etc.
Oi que sí? I veritat que no ets futbolista, ni formes part de Microsoft, ni formes part de la productora dels DVD? Perquè la política hauria de ser diferent? Perquè només poden opinar els que voten?
Si a sobre, són els que tenen opinions més subjectives!
Aliga, et demanaríem que no postegis més d'un cop seguit, queda lleig i embruta. Un es pot adreçar a més d'una persona en un sol post, i bé, també es pot adreçar a una persona per més d'un quote a un únic post. No cal doblepostejar, ni molt menys triplepostejar. Ja te l'he fusionat, pero intentem no fer-ho més siusplau.
Molt queixar-se de la "falta" de normes i després ni les llegeixen...sigh...
aliga ha escrit:Caram, ara resulta que soc agressiu.
Quines malas maneres he fet servir??
El coll de qui he mossegat??
A qui he insultat??
Si, tal com has dit, tens una edat, sabràs que per ser agressiu no cal utilitzar males maneres ni insultar. Només cal veure el tipus de registre que utilitzes. Si no el veus agressiu, hauries de reflexionar una mica.
aliga ha escrit:arakelov ha escrit: Sí, es diu
dictadura 
Aixi que ara abstenirse es voler a un dictador??? La de coses que s'aprenen cada dia....
Bé, si t'abstens vol dir que surti el que surti, ja et va bé, ja que et dona igual qui guanyi perquè cap partit mereix (que no val) el teu vot. Si tothom s'abstingués, el que passaria és que el poble no triaria als seus governants, si no ells mateixos (ja que ells sí que votarien).
Si no tria el poble NO és una democracia. Si no és una democràcia, què és?
Afegir que una dictadura no sols es fa amb abstenció, si no també amb que el "jefe" digui una cosa i la gent que forma el senat i el parlament li diguin sí a tot, encara que abans que s'hi passés el "jefe" la opinió del senat i del parlament estigués dividida.
I bé, no sé, si dius que sempre acaba malament, si de debó ho penses... em pregunto... pq hi participes? (Pura curiositat eh? No et diré que no participis, però tinc curiositat per saber perquè et fiques en un tema que segons tu, serà un merder).