(DVBrip català x lopere)

Durant sis temporades i 170 episodis, “Quèquicom” ha acumulat una gran quantitat de saviesa proporcionada per centenars d’experts. Com molts conceptes relacionats es troben en diferents reportatges s’ha decidit reunir-los per fer més fàcil la comprensió de temes complexes. Així es respon també a les peticions de molts ensenyants que utilitzen el Quèquicom com a material didàctic.
Hi ha una primera sèrie de dos capítols titulats “la masia” en què Cristian Ruiz i Altaba descriu la ciència que envolta una casa de pagès. Les seqüències a l’exterior es combinen amb diferents platós on s’amplien coneixements. S’explica, per exemple, com és que les plantes saben que han de florir a la primavera; com funcionen els tres estómacs dels remugants; la domesticació d’animals fers com el toro; per què els ous són ovalats; com és què els cadells de totes les espècies desperten sentit de protecció, per a què serveixen les diferents plomes dels ocells o en què s’assemblen la fotosíntesi i una placa solar.
Seguiran altres “Quèquicom i...” sobre temes tan diversos com els descobriments, la visió, la geologia, l’espai o l’aigua.
El format gràfic està inspirat en una pàgina web. A la pantalla inicial hi apareix un índex a partir del qual es van obrint una sèrie de finestres. Des d’aquestes es dóna pas a reportatges o un plató. Hi apareixen tots els reporters que han intervingut en el programa (Anna Lasaga, Miquel Piris, Pere Renom, Samantha Vall i Cristian Ruiz i Altaba), així com els tres presentadors (Toni Mestres, Marc Boada i Jaume Vilalta).
Dades tècniques
Durada: 27 min.
Mida: 221 MB
Vídeo: DVBrip, 704x396, XviD, 1011 kbps, Qf: 0,145 – 45% Test compressibilitat,
Audio: DVBrip, mp3, 128 kbps, 44,1 kHz, Cbr, Estèreo, (català)
Quèquicom -163- La masia, part 1 (DVBrip català x lopere) (TotsRucs.cat)