[ed2k] FÓRMULA 1 1998 Hongria, Bèlgica, Itàlia i Japó [12, 13, 14 i 16 de 16]
Publicat: dl. nov. 30, 2015 19:32
Fórmula 1 1998
Gran Premi d'Hongria 1998 [12è de 16 curses]
16 d'agost 1998, circuit d'Hungaroring 3.972 km, 77 voltes, 305.844 km
Canal 33 comentaris Josep Lluís Merlos i Francesc Rosés des del mòdul de transmissió de TV3 als estudis de Sant Joan Despí.
Dades tècniques:Ditgitalitzat de VHS
Duració: 2h06min
Tamany: 2,43Gb
Contenidor: AVI
Framerate: 25 fps
Codec video: Xvid (bitrate ~2767 Kbps)
Resolució: 720 x 576 px (aspect ratio 5:4)
Àudio català: MPEG MP3 (256 Kbps)
Tall publicitari a 1h00min entre les voltes 35 i 37
Resum carrera a 1h59min fins 2h02min
Gran Premi de Bèlgica 1998 [13è de 16 curses]
30 d'agost 1998, circuit Spa-Francorchamps 6,968 Km, 44 voltes, 306,592 km
Canal 33 comentaris Josep Lluís Merlos i Oriol Servià des del mòdul de transmissió de TV3 als estudis de Sant Joan Despí.

Ditgitalitzat de VHS
Duració: 2h55min
Tamany: 3,38 Gb
Contenidor: AVI
Framerate: 25 fps
Codec video: Xvid (bitrate ~2767 Kbps)
Resolució: 720 x 576 px (aspect ratio 5:4)
Àudio català: MPEG MP3 (256 Kbps)
Context:
• S'adjudiquen punts als sis primers llocs: 10, 6, 4, 3, 2 i 1.
• Motors 3,0 L, V10 atmosfèrics, sobre uns 800 hp.
• Repostatge permès.
• Pneumàtics: dos fabricants Bridgestone (B) i Goodyear (G). En aquest 1998 i per reduir les prestacions, els pneumàtics slicks (per sec) han de tenir ranures; tres els davanters i quatre els posteriors. Amplades 355 mm davanters i 380 mm posteriors, diàmetre 660 mm.
• Cada equip disposa d'un tercer cotxe de reserva (muletto) normalment amb reglatges pel pilot preferent.
Mika Häkkinen, McLaren-Mercedes MP4-13 (B), lidera el campionat amb 77 punts. Michael Schumacher, Ferrari F300 (G) -WDC 1994 i 1995 amb Benetton- el segueix a set punts. El company de Häkkinen a McLaren, David Coulthard, és tercer amb 48 punts i encara té possibilitats matemàtiques de guanyar el títol en les quatre curses que queden (40 punts en joc).
A la qualificació del dissabte en el format d'una hora a la millor de dotze voltes cronometrades, Häkkinen ha aconseguit la seva novena pole de la temporada. Compartirà la primera línea de graella amb Coulthard a poc menys de dues dècimes. Darrere dels competitius McLaren en sec, tercer i un segon més lent Damon Hill, Jordan-Mugen-Honda 198 (G) -WDC 1996 amb Williams i fill de Graham Hill. Damon i Jordan estan millorant al final de temporada amb dues quartes posicions en les últimes dues curses.
Michael Schumacher sortirà quart. La cursa es preveu en mullat, en aquestes condicions es considera que el pack Schumacher/Ferrari és extraordinàriament competitiu i aquesta serà una gran oportunitat per escurçar distàncies o, fins i tot, superar a Häkkinen.
Schumacher ve de guanyar l'anterior cursa, GP d'Hongria, en una formidable remuntada gràcies a una gran estratègia (atribuïda en bona part a Ross Brawn) i pilotatge. Häkkinen va quedar sisè amb problemes mecànics.
Al 1996 Schumacher, recent investit bicampió, va desembarcar amb part de l'equip Benetton a Ferrari amb l'objectiu de tornar-lo a fer campió. L'últim campionat de pilots guanyat per Ferrari cal buscar-lo al 1979 amb Jody Scheckter. En la temporada 1996, malgrat problemes de fiabilitat, va acabar tercer, evidenciant una gran millora en l'equip. Al 1997 va lluitar pel títol amb Jacques Villeneuve -WDC 1997 i fill de Gilles Villeneuve- que conduïa un superior Williams FW19. En l'ultima cursa a Jerez, defensant un punt d'avantatge i amb problemes irresolubles al radiador, Michael Schumacher va protagonitzar el que va ser considerada com maniobra antireglamentària sobre el seu rival i va ser desqualificat del campionat de pilots.
Està previst que a final de temporada l'històric equip Tyrrell, en hores baixes, passarà a ser un nou equip que es dirà BAR.
PD: si hi ha algú interessat en aquestes nostàlgies, paciència, tan pel que fa a la llargada, la qualitat (amb cortines d'aigua) i pel temps que tinc el pc compartint. Com també sóc nou, si no funciona l'enllaç o si veieu que la cosa pot millorar, agrairé m'ho dieu. Tot per passar el temps entre temporades, el neguit de no saber com ho veurem la que ve i agrair tota la currada de la gent que ens porta tot això, especialment al conradtgn.
≈ ≈ ≈ ≈ ≈ ≈ ≈ ≈ ≈ ≈ ≈ ≈ ≈ ≈ ≈ ≈ Editat al març 2012 incloent dues curses. ≈ ≈ ≈ ≈ ≈ ≈ ≈ ≈ ≈ ≈ ≈ ≈ ≈ ≈ ≈ ≈
Gran Premi d'Itàlia 1998 [14è de 16 curses]
13 de setembre 1998, circuit de Monza 5.770 km,53 voltes, 305.810 km
Canal 33 comentaris Josep Lluís Merlos i Marc Gené des del mòdul de transmissió de TV3 als estudis de Sant Joan Despí.
Dades tècniques:Ditgitalitzat de VHS
Duració: 1h45min
Tamany: 2,04Gb
Contenidor: AVI
Framerate: 25 fps
Codec video: Xvid (bitrate ~2756 Kbps)
Resolució: 720 x 576 px (aspect ratio 5:4)
Àudio català: MPEG MP3 (256 Kbps)
Tall publicitari a 1h00min
Resum carrera a 1h43min

Un agressiu Michael Schumacher surt des de la pole que va aconseguir en difícils circumstàncies. Monza rugeix amb els tifosis que creuen que per fi poden guanyar el campionat.
Curiositats:
He conservat la publicitat entre 1h00 i 1h04 pel seu interès retro. Per exemple IBM i Planeta DeAgostini anuncien un programa per solucionar l’adaptació l'euro i davant el temor de l'efecte 2000.
He mogut al final un anunci de Repsol que presenta a PDLR com a pilot de F1 de Jordan, la realitat és que al 1998 era provador. En la retransmissió es comenta que ja se sabia que no tindria lloc en Jordan per a la següent temporada, va pilotar per Arrows emportant-se a Repsol.
Una qüestió personal, dels 11 cotxes de 1998, 6 els tinc reproduïts en scalextric, potser és la proporció més elevada, va ser un temps àlgid de l'slot.
Gran Premi del Japó 1998 [16è de 16 curses]
1r de novembre 1998, circuit de Suzuka 5.864 km, 53 voltes, 299.064 km
TV3 comentaris Josep Lluís Merlos i Francesc Rosés des del mòdul de transmissió de TV3 als estudis de Sant Joan Despí.
Dades tècniques:Ditgitalitzat de VHS
Duració: 2h08min
Tamany: 2,48Gb
Contenidor: AVI
Framerate: 25 fps
Codec video: Xvid (bitrate ~2756 Kbps)
Resolució: 720 x 576 px (aspect ratio 5:4)
Àudio català: MPEG MP3 (256 Kbps)
Tall publicitari suprimit a 1h08min, volta 24.
Resum carrera a 2h05min
Schumacher té la pole, està a 4 punts de Häkkinen i anirà a totes intentant aprofitar l’oportunitat de guanyar el campionat.