(DVBrip català x lopere) (TotsRucs.cat)

El vi va arribar a Catalunya per l'Empordà fa gairebé 3.000 anys i actualment existeixen 12 denominacions d'origen en un territori relativament petit, però molt divers pel que fa a terreny i clima. La qualitat vinícola ha millorat enormement els últims anys i el vi català s'exporta amb molt d'èxit per tot el món; un bon exemple n'és el cava. La tendència actual és tornar als orígens recuperant una agricultura més ecològica així com l'ús de varietats de raïm autòcton. La relació del vi català i el seu poble podria ser la d'altres regions vinícoles històriques on s'ha consumit més vi forà que propi, almenys fins ara.
L'espectador descobrirà que el vi a Catalunya és molt més que una beguda, molt més que un aliment. El vi està tan arrelat a la cultura i a les tradicions catalanes que resulta impossible entendre els catalans sense conèixer el cultiu de la vinya. "Desconstruint el vi català" apropa a paisatges, pobles, arquitectures, tradicions on el vi ha deixat empremta.
El documental va dur els seus creadors a realitzar un gran nombre d'entrevistes a personatges relacionats amb el món del vi: viticultors, crítics, sommeliers, botiguers. que han sigut entrevistats en el seu lloc de feina.
Dades tècniques
Durada: 54 min. Mida: 561 MB
Vídeo: DVBrip, 704x400, XviD, 1334 kbps, Qf: 0,190 – 53% Test compressibilitat
Audio: DVBrip, mp3, 128 kbps, 44,1 kHz, Cbr, Estèreo, (català)
Desconstruint el vi català (DVBrip català x lopere) (TotsRucs.cat)