[ed2k] Sense Ficció - 8ª temporada (2015-2016)

Documentals

Moderadors: arakelov, Petiso, Nava

Avatar de l’usuari

Autor del tema
r5004
Entrades: 14646
Membre des de: dc. nov. 01, 2006 8:08
Status: Desconnectat

Re: [ed2k] Sense Ficció - 8ª temporada (2015-2016)

#31

Entrada Autor: r5004 » dc. abr. 20, 2016 19:59

El d'ahir:

8x19 - Pastilla busca malaltia - Gabo. La creació de Gabriel García Márquez 16:9 | català
Més informació:
“Sense ficció” estrena “Pastilla busca malaltia” i “Gabo. La creació de Gabriel García Márquez”. “Pastilla busca malaltia” és una producció pròpia de Televisió de Catalunya (TVC) dirigida per Montse Armengou i Ricard Belis, sobre l’ús i l’abús dels medicaments que es pregunta, entre d’altres coses, si estem més malalts que empastillats o què apareix abans, la pastilla o la malaltia. De la seva banda, “Gabo. La creació de Gabriel García Márquez” és una producció de JWP, Horne Productions i Ronachan Films amb la col·laboració de TVC, Discovery, Caracol TV, Canal+ i Gebrüder Beetz dirigida per Justin Webster, sobre l’increïble poder de la imaginació i que va ser finalista en els Premis Gaudí 2016.

“PASTILLA BUSCA MALALTIA”
L’indubtable benefici que han tingut els medicaments en l’allargament i la qualitat de vida de la població conviu amb un increment desmesurat del consum de fàrmacs, fins a l’extrem que als països rics les malalties causades per medicaments són la tercera causa de mort després de l’infart i el càncer. Algunes patologies semblen haver augmentat de manera espectacular. I de la mà de les malalties, augmenta el consum de medicaments: Espanya és el segon país del món on es prenen més antidepressius. Cal medicar tant? És necessari prendre una pastilla per afrontar processos naturals de la vida com els fogots de la menopausa o la tristesa per la mort d’un familiar? Cal realment tenir el colesterol per sota de 200 o el problema és que si pugem l’índex es deixen de vendre milions de pastilles a tot el món? Qui no coneix avui un nen amb TDAH? “Pastilla busca malaltia” intenta donar resposta a aquets interrogants, entre d’altres. I les respostes ofereixen un ampli ventall de responsabilitats compartides. La indústria farmacèutica és el gran beneficiari d’aquest consum desaforat. L’anomenat “disease mongering” –qualificat per alguns com el lucratiu negoci de la promoció de malalties– fa que s’hagi ampliat el ventall de malalties i dels seus corresponents remeis. El màrqueting farmacèutic suposa una de les partides de despesa més grans de les companyies, sovint superior al d’investigació i recerca, i amb agressives campanyes es captiven a metges i opinió pública de la necessitat d’un medicament. Malgrat que continuen apareixent fàrmacs que suposen la curació de malalties com l’hepatitis C, moltes vegades es recicla un vell medicament i se li busquen noves indicacions. O es retiren productes que ja han perdut la patent i se substitueixen per d’altres amb pocs canvis sobre l’original però molt més cars. Completen el panorama assajos clínics cada vegada més curts i amb menys persones, conflictes d’interessos entre la indústria i alts càrrecs dels organismes reguladors de salut pública, suborns a metges i a publicacions científiques, ocultació de dades sobre els efectes adversos d’alguns medicaments, simples símptomes que s’eleven a la categoria de malaltia que cal medicar, sovint per a tota la vida... Alguns d’aquests comportaments han tingut ja les seves conseqüències. El 2013 GlaxoSmithKline va pagar una multa de 2.400 milions d’euros –la més alta de la història contra una farmacèutica– per ocultar els greus efectes secundaris que causava el Paxil, un antidepressiu que va causar moltes morts entre adolescents. Aquestes mesures han satisfet els laboratoris que treballen de manera seriosa i compromesa i que han elaborat codis deontològics que impedeixin aquestes pràctiques. Molts metges també entonen el “mea culpa” per fer prescripcions amb una lleugeresa que sovint està lligada a la falta de temps en les visites per analitzar de manera més profunda els malestars. Alguns facultatius creuen haver col·laborat en una “pastillodependència” que posa en perill la sostenibilitat dels sistemes sanitaris en medicalitzar fenòmens de la vida quotidiana. I per últim el consumidor, que busca en els medicaments la pastilla màgica d’una existència eterna i sense complicacions, un concepte incompatible amb la vida mateixa. El documental compta amb la participació d’experts de renom internacional. Alguns d’ells, com Marcia Angell (exdirectora de la revista “New England Journal of Medicine”) o Allan Frances (exdirector del DSM, l’organisme de referència que defineix les malalties psiquiàtriques) coneixen la indústria des de dins i han decidit denunciar els seus abusos. Aquest nou treball d’investigació de Montse Armengou i Ricard Belis analitza alguns medicaments que han causat estralls entre els consumidors. Els afectats acusen les farmacèutiques d’haver amagat els efectes secundaris d’uns productes que els han causat seqüeles irreversibles o fins i tot la mort, com és el cas de l’Agreal, el Paxil o el Propecia. Tots ells s’han venut a Espanya i alguns encara es comercialitzen.

“GABO. LA CREACIÓ DE GABRIEL GARCÍA MÁRQUEZ”
¿Com va poder un nen d’un poble perdut de la costa colombiana guanyar els cors de milions de persones, des dels més pobres fins als líders polítics més poderosos? I com va aconseguir canviar la nostra percepció de la realitat a través de les seves obres? La resposta està en la increïble història de Gabriel García Márquez, guanyador del Premi Nobel de Literatura l’any 1982 i autor de l’aclamada i mundialment coneguda obra mestra “Cien años de soledad”. “Gabo. La creació de Gabriel García Márquez” és una pel·lícula sobre l’increïble poder de la imaginació, que segueix els fils entreteixits de la vida i de les obres de l’escriptor colombià amb la tensió narrativa d’una investigació.


"Hi ha gent a qui no li agrada que es parle, s'escriga o es pense en català. És la mateixa gent a qui no li agrada que es parle, s'escriga o es pense."
Imatge


Suzume
Entrades: 213
Membre des de: dt. jul. 01, 2008 21:29
Status: Desconnectat

Re: [ed2k] Sense Ficció - 8ª temporada (2015-2016)

#32

Entrada Autor: Suzume » dl. maig 02, 2016 10:11

Moltes gràcies pel 17è., 18è. i 19è. :D

Avatar de l’usuari

Autor del tema
r5004
Entrades: 14646
Membre des de: dc. nov. 01, 2006 8:08
Status: Desconnectat

Re: [ed2k] Sense Ficció - 8ª temporada (2015-2016)

#33

Entrada Autor: r5004 » dc. maig 11, 2016 19:22

Unes tres setmanes després...

8x20 - Joana Biarnés, una entre tots - El bon fill 16:9 | català - anglès - audiodescripció
Més informació:
"Sense ficció" estrena dos grans documentals sobre dues històries personals que atrapen: “Joana Biarnés, una entre tots” és una coproducció de REC videoproduccions amb Televisió de Catalunya i TVE dirigida per Òscar Moreno i Jordi Rovira, i “El bon fill”, una producció de Berkovitz Films i Laughing Buddha Films dirigida per Shirley Berkovitz, sobre la increïble història d’Or, un noi israelià de 22 anys decideix complir el seu somni a qualsevol preu.

“JOANA BIARNÉS, UNA ENTRE TOTS”
Va estar-se tres hores a la suite dels Beatles, va enganyar el director Roman Polanski adoptant una identitat falsa, va ser la fotògrafa personal de Raphael, va escollir el vestit de Massiel per al Festival d’Eurovisió i es va ruboritzar quan Clint Eastwood va besar-la als llavis. Amiga íntima de Xavier Cugat, Joan Manuel Serrat, la duquessa d’Alba, Salvador Dalí, Fernando Rey, el “Cordobés”, Lola Flores... “Joana Biarnés. Una entre tots” és la desconeguda història de la primera fotoperiodista espanyola. Una pionera que va superar els prejudicis d’una època –els anys 50 i 60– per triomfar en una professió dominada per homes al llarg de trenta anys de carrera, en què va immortalitzar també personatges històrics com Jackie Kennedy, Orson Welles, Rudolf Nureyev, Audrey Hepburn i Charlie Rivel, entre molts altres. Una dona que hauria pogut convertir-se en una llegenda i va desaparèixer. Fins avui. L’any 1985, desencisada per la deriva sensacionalista del fotoperiodisme, Joana Biarnés va penjar la càmera per obrir, amb el seu marit, Ca Na Joana, un restaurant a l’illa d’Eivissa que es va convertir en un referent gastronòmic a l’illa. El documental recorre la trajectòria d’aquesta pionera, narrada en primera persona, i compta amb la participació de Joan Manuel Serrat, Juan Mari Arzak, Raphael, Ramon Masats i Gervasio Sánchez, entre altres. En els darrers mesos, Biarnés s’ha vist immersa en un progressiu reconeixement de la seva figura i obra, tot i l’oblit en què havia caigut arran de les dues dècades apartada de la fotografia. El film ha estat guardonat amb el Premi Especial de la secció “Afirmando los derechos de la mujer” en la passada edició del Festival de Màlaga. El 4 de novembre de 2015, “Joana Biarnés. Una entre tots” va inaugurar la desena edició del Memorimage – Festival Internacional de Cinema de Reus, on va rebre els següents guardons: Ciutat de Reus a la millor pel·lícula de la Secció Oficial; Premi Cinema-Rescat al millor treball documental i recerca; Premi del públic a la millor pel·lícula de la Secció Oficial, i Premi MemoriJove a la millor pel·lícula de la secció MemoriJove, atorgat pel públic adolescent assistent al festival.

“EL BON FILL”
L’Or, un noi israelià de 22 anys, viu “a l’armari”. Viu amb els seus pares conservadors en un petit barri i somia amb el dia en què canviarà de gènere per poder viure com una dona. Incapaç de compartir aquest dramàtic descobriment amb els seus pares per por del rebuig o del repudi, traçarà una sèrie d’enganys per finançar en secret la seva cirurgia de reassignació de gènere a Tailàndia. Després d’enganyar els pares perquè li donin tots els seus estalvis, i sense dir-los ni una sola paraula sobre l’operació, l’Or volarà a Tailàndia. I allà, sol i lluny de casa, se sotmetrà a un seguit de procediments quirúrgics perillosos que inclouen implants mamaris i la cirurgia de feminització facial. Quan desperta de les operacions, totalment embenada i amb un dolor insuportable, ella anhela de sobte l’abraçada amorosa dels seus pares alhora que tem que mai més no els podrà tenir. En les setmanes posteriors a l’operació, durant la seva lenta i dolorosa recuperació, l’Or coneixerà altres dones transsexuals de tot el món que han arribat a Tailàndia per sotmetre’s també a aquests procediments. Animada per aquestes experiències, decideix compartir la seva pròpia història per primera vegada. Després d’un mes a Tailàndia, l’Or -completament transformada en una dona- se sent finalment llesta per anar a casa i enfrontar-se a la seva família. El retorn d’Or a Israel l’obliga -a ella i al seu entorn- a afrontar una nova realitat, molt complicada i totalment inesperada. Serà acceptada de nou pels seus pares? Podrà assumir la responsabilitat de les seves accions? “El bon fill” (“The good son”), que va inaugurar el festival Docsbarcelona 2014, és un llargmetratge documental que explora fins a quin punt ens veiem obligats a comprometre la nostra moral, els nostres éssers estimats i tot el que ens és familiar per convertir-nos completament en nosaltres mateixos. Rodada en estil de vídeo vérité i vídeo diari, la filmació exposa la implacable necessitat humana de ser estimats pel que realment som.
"Hi ha gent a qui no li agrada que es parle, s'escriga o es pense en català. És la mateixa gent a qui no li agrada que es parle, s'escriga o es pense."
Imatge

Avatar de l’usuari

Autor del tema
r5004
Entrades: 14646
Membre des de: dc. nov. 01, 2006 8:08
Status: Desconnectat

Re: [ed2k] Sense Ficció - 8ª temporada (2015-2016)

#34

Entrada Autor: r5004 » dc. maig 18, 2016 20:10

Gairebé 3 hores de Sense Ficció: :shock:

8x21 - Xirinacs, a contracorrent - Papers de Panamà: el cop del segle 16:9 | català - francès
Més informació:
"Sense ficció" estrena “Xirinacs, a contracorrent”, una producció de Zeba Produccions amb coproducció de TV3 dirigida per Sergi Sala i Sergi Guix, sobre el polític pacifista, doctor en Filosofia i sacerdot Lluís Maria Xirinacs, i “Papers de Panamà: el cop del segle”, una producció de Premières Lignes, sobre la filtració més gran de la història: 11,5 milions d’arxius secrets mostren el món més secret de les finances “offshore”.

“XIRINACS, A CONTRACORRENT”
Durant els darrers anys del franquisme, Lluís Maria Xirinacs va ser aplaudit per la majoria dels antifranquistes catalans. La seva constància i les seves formes no-violentes de lluita i desobediència el van portar a ser un dels personatges públics més coneguts del país. La seva fermesa i els seus anhels de llibertat es van mantenir durant la Transició, a diferència de molts altres companys antifranquistes que, amb la mort de Franco i l’entrada de la democràcia, van donar per bona la llibertat per la qual havien lluitat fins aleshores. Va ser llavors quan el seu reconeixement públic va començar a davallar i, molts dels que l’havien aplaudit, se’n van allunyar. Ara, amb la perspectiva del temps, i immersos en el procés sobiranista, són diverses les veus que reclamen un reconeixement social, públic i institucional del qui va ser un visionari i un ideòleg d’aquest procés que viu avui Catalunya. El documental “Xirinacs, a contracorrent” es pregunta si aquest polític pacifista, doctor en Filosofia i sacerdot, mereix el reconeixement de personatge destacat de la història recent del país o bé es tracta d’una figura pública que, com ho van ser moltes altres, ha estat mitificat en excés i situat en una posició que no és la que li pertoca.

“PAPERS DE PANAMÀ: EL COP DEL SEGLE”
Sota el paraigua del Consorci Internacional de Periodistes d’Investigació (ICIJ), 378 periodistes d’investigació de tot el món han treballat en els arxius filtrats a porta tancada. El 3 d’abril del 2016, en representació de 109 organitzacions de mitjans de comunicació, es van fer públics els anomenats “papers de Panamà”, que mostren com líders polítics, homes de negocis, celebritats, estrelles de l’esport i, fins i tot, delinqüents utilitzen empreses fictícies per ocultar els seus actius, i priven les hisendes nacionals respectives d’uns ingressos fiscals que els són molt necessaris. L’escala és global i les quantitats, vertiginoses. A França, Premières Lignes i “Le Monde” han investigat els arxius i han descobert l’ocultació de milers de milions d’euros a través de mecanismes d’evasió d’impostos i de blanqueig de diners molt sofisticats. De Panamà a Suïssa, dels Estats Units a Luxemburg, les investigacions recorren els camins seguits per aquesta gegantina trama d’encobriment de l’evasió fiscal. “Papers de Panamà: el cop del segle” (“Paradis fiscaux: la casse du siècle”) és una investigació del cor de l’escàndol fiscal global més gran de la història, realitzada per Benoît Adalid i Edouard Perrin, de Premières Lignes, en col·laboració amb alguns dels grans mitjans de comunicació internacionals, entre ells el “Süddeutsche Zeitung”, “Le Monde”, la BBC, “The Guardian”, etc.
"Hi ha gent a qui no li agrada que es parle, s'escriga o es pense en català. És la mateixa gent a qui no li agrada que es parle, s'escriga o es pense."
Imatge


Suzume
Entrades: 213
Membre des de: dt. jul. 01, 2008 21:29
Status: Desconnectat

Re: [ed2k] Sense Ficció - 8ª temporada (2015-2016)

#35

Entrada Autor: Suzume » dc. maig 25, 2016 6:26

Moltes gràcies pel 8x21 :D

Avatar de l’usuari

Autor del tema
r5004
Entrades: 14646
Membre des de: dc. nov. 01, 2006 8:08
Status: Desconnectat

Re: [ed2k] Sense Ficció - 8ª temporada (2015-2016)

#36

Entrada Autor: r5004 » dc. maig 25, 2016 20:22

Suzume ha escrit:Moltes gràcies pel 8x21 :D
A tu per compatir!! :D

El d'ahir:

8x22 - Com canviar el món 16:9 | català - anglès
Més informació:
“Com canviar el món” (“How to change the world”) narra les aventures d’un eclèctic grup de joves pioners -periodistes hippies canadencs, fotògrafs, músics, científics i insubmisos nord-americans- que es van proposar aturar les proves nuclears impulsades pel president Richard Nixon a Amchitka (Alaska) i van acabar creant un moviment ecologista mundial. Greenpeace va ser fundada per un grup d’amics molt unit i apassionat, forjat a principis dels anys setanta a Vancouver. Junts van crear una nova forma d’activisme ambiental que combinava gestos simbòlics molt agosarats i difusió en mitjans de comunicació de tot el món: la col·locació d’una petita embarcació de goma entre els vaixells arponers i les balenes, el bloqueig de vaixells trencagel amb els seus propis cossos o la polvorització de les pells de cries de foca amb tint de color per treure’ls tot el valor en el mercat de la pell. El col·lectiu va tenir una visió profètica del poder dels mitjans, coneixedors que l’arribada de la comunicació de masses significava que la imatge s’havia de convertir en una eina més eficaç per al canvi que una vaga o una manifestació. Però l’estiu de 1977, Greenpeace Vancouver va demandar Greenpeace San Francisco i l’organització era víctima de les seves pròpies arrels anàrquiques, acumulant grans deutes i protagonitzant freqüents lluites internes. “Com canviar el món” es basa en entrevistes amb els actors clau de la història de Greenpeace i en imatges d’arxiu inèdites, que ens acosten a aquests personatges extraordinaris i al seu món, intens i sovint excèntric i perillós. D’alguna manera, el grup ha transcendit les contradiccions dels seus membres per dur a terme algunes de les protestes ambientals més valentes i importants de la història. El documental abasta el període comprès entre la primera expedició per entrar a la zona de l’assaig nuclear, el 1971, i les primeres campanyes de salvament de balenes i foques, i acaba el 1979, quan, víctimes del seu propi èxit, els fundadors van deixar el seu paper central per crear Greenpeace Internacional. En el cor del treball, hi ha Bob Hunter, un periodista carismàtic que d’alguna manera va unir “els místics i els mecànics” en un grup amb un sol propòsit, sovint pagant un alt cost personal. “Com canviar el món” és un retrat íntim dels membres originals del grup i d’un activisme idealista versus el pragmatisme, dels principis versus el compromís, que estaven d’acord que un grapat de persones podia canviar el món, però que no sempre es posaven d’acord sobre com fer-ho.
"Hi ha gent a qui no li agrada que es parle, s'escriga o es pense en català. És la mateixa gent a qui no li agrada que es parle, s'escriga o es pense."
Imatge


Suzume
Entrades: 213
Membre des de: dt. jul. 01, 2008 21:29
Status: Desconnectat

Re: [ed2k] Sense Ficció - 8ª temporada (2015-2016)

#37

Entrada Autor: Suzume » dj. maig 26, 2016 6:10

Moltes gràcies per aquest nou documental :D

Avatar de l’usuari

Autor del tema
r5004
Entrades: 14646
Membre des de: dc. nov. 01, 2006 8:08
Status: Desconnectat

Re: [ed2k] Sense Ficció - 8ª temporada (2015-2016)

#38

Entrada Autor: r5004 » dj. juny 02, 2016 19:15

Suzume ha escrit:Moltes gràcies per aquest nou documental :D
A tu per compatir!! :D


8x23 - El jardí de les flors del presseguer. Els xiquets de Hangzhou 16:9 | català
Més informació:
Qian Anhua és un empresari milionari de la nova Xina. Filòsof, poeta, músic, agosarat, extravagant, poc ortodox i amb una obsessió: que els treballadors de la seva fàbrica siguin feliços. Inverteix molts diners en el benestar dels seus obrers. Ara Qian ha trobat una cosa extraordinària per oferir-los: una vella tradició provinent del sud d’Europa, concretament de Catalunya. Fa mil cinc-cents anys, el gran poeta Tao Yian Ming va escriure el poema “El jardí de les flors del presseguer”. Durant segles, la gent ha buscat on era aquest lloc màgic, sense èxit. Ara l’hem trobat. En una vila al costat de la ciutat de Deqing, a la província de Zhejiang, hi ha una fàbrica tèxtil amb dues mil persones que hi treballen i hi viuen, un món aparentment ideal creat per aquest home, anomenat Qian Anhua. Un dia, Qian va descobrir els castells de Catalunya, i de seguida en va captar la filosofia. Era just el que necessitava per enfortir els valors i els lligams entre els seus treballadors. Amb els millors mestres, els millors músics i els millors vestits, va importar aquesta pràctica. La va copiar amb precisió, al mil·límetre. Així van néixer els Xiquets de Hangzhou, la primera colla castellera de tota l’Àsia. Sota la tutela de la Colla Vella dels Xiquets de Valls, amb qui estan agermanats, han après molt ràpid. I s’estan preparant per al seu primer gran repte: la participació en l’exhibició més important del món que es fa cada dos anys a Tarragona, la Biennal de Castells. Seria la primera vegada en què una colla de fora del país hi participa. Per aconseguir arribar a aquesta competició, hauran de fer un 8, tot un rècord per a una colla no catalana. “El jardí de les flors del presseguer. Els Xiquets de Hangzhou” fa un retrat d’una fàbrica diferent, una fàbrica que podria ser la més feliç del món i en la qual la cultura castellera hi té un paper fonamental. I a la manera de conte xinès, s’endinsa durant sis mesos en l’interior d’una colònia tèxtil amb un funcionament que fuig de qualsevol tòpic.
"Hi ha gent a qui no li agrada que es parle, s'escriga o es pense en català. És la mateixa gent a qui no li agrada que es parle, s'escriga o es pense."
Imatge

Avatar de l’usuari

Autor del tema
r5004
Entrades: 14646
Membre des de: dc. nov. 01, 2006 8:08
Status: Desconnectat

Re: [ed2k] Sense Ficció - 8ª temporada (2015-2016)

#39

Entrada Autor: r5004 » ds. juny 11, 2016 7:48

Més:

8x24 - On acaben els camins - La brigada dels menors de Niça 16:9 | català - francès
Més informació:
"Sense ficció" estrena dues històries protagonitzades per autèntics herois quotidians: “On acaben els camins” i “La brigada dels menors de Niça”. El primer és una producció de Broadcaster en coproducció amb Televisió de Catalunya i Televisión Española i la col·laboració de l’Obra Social Fundació “La Caixa”, dirigida per Noemí Cuní, que narra la trajectòria de l’Oriol Mitjà, un jove metge català que decideix deixar la seva carrera a Barcelona i anar a Lihir, una illa remota de Papua Nova Guinea, a eradicar el pian, una malaltia que afecta més de 40 milions de persones al món. D'altra banda, “La brigada dels menors de Niça”, una producció de Giraf Prod dirigida per Stéphane Surace i Julien Negui, és el retrat íntim d’una particular brigada de policia a la Riviera francesa dedicada a la complexa tasca de la protecció dels menors.

“ON ACABEN ELS CAMINS”
A l’illa de Lihir, es troba amb una malaltia i que fins llavors no coneixia: el pian. Aquesta malaltia, que es transmet per contacte directe, pell amb pell, i que afecta sobretot els nens de les poblacions més pobres, causa úlceres a la pell i pot provocar greus deformacions als ossos. El pian és endèmic en moltes regions de l’Àfrica, del sud-est asiàtic, de Sud-amèrica i en algunes zones del Pacífic. Després de tres anys d’intenses investigacions, el doctor Mitjà i el seu equip han demostrat que la malaltia es pot curar amb una sola pastilla d’un antibiòtic comú a Occident: l’azitromicina. Aquest medicament és eficaç, econòmic i fàcil de transportar a aquelles zones on és difícil d’arribar-hi. L’Organització Mundial de la Salut, en assabentar-se del descobriment, ha posat en marxa una estratègia que estableix com a objectiu l’eradicació del pian l’any 2020. Per aconseguir aquesta fita serà necessari que l’Oriol Mitjà i el seu equip continuïn amb el projecte del programa pilot del tractament a Papua Nova Guinea, però, també, aconseguir suficients antibiòtics per tractar tota la població afectada. En cas que tinguin èxit, el Pian passarà a ser la primera malaltia eradicada mitjançant l’ús d’antibiòtics, i la segona, després de la verola, eradicada arreu del món.

“LA BRIGADA DELS MENORS DE NIÇA”
“La brigada dels menors de Niça” (“Brigade des miners de Nice”) són sis mesos d’immersió al cor de la brigada de menors de Niça, que atén cada any més de 700 casos de violació, setge o abús de nens, segrestos per part de pares, prostitució infantil, etc. Entre investigacions, detencions i interrogatoris, el documental ofereix un retrat íntim d’aquesta brigada de la policia tan particular. Viuen amb una obsessió: ser forts per seguir encertant-la i no donar-se mai per vençuts, davant de casos emocionalment molt difícils. Són agents que s’assemblen molt als herois de la pel·lícula francesa “Polisse”, dirigida per Maïwen i estrenada el 2010 al Festival de Canes. Però això no és una ficció... Per primera vegada, aquests homes i dones han accedit a obrir les portes a un treball periodístic. Veurem el desmantellament d’una xarxa de pornografia infantil, la retirada de la custòdia dels fills a una mare que no se’n pot fer càrrec, la resolució de casos complexos d’assetjament sexual, l’obtenció d’una confessió d’un sospitós en un cas de segrest d’adolescents... Operacions, totes elles, delicades i psicològicament esgotadores, en què la majoria dels agents de policia fan alhora de pares. A la brigada, cadascú té un paper ben definit. La líder és la Manu, capità de la policia i mare de família. El més antic és el Mitch, conegut pels seus interrogatoris durs. També hi ha la Corinne, anomenat “Coco”, el somriure de la brigada, però sobretot una investigadora excepcional. Pel que fa al Micka, és la força tranquil·la, sempre escoltant les víctimes. Seguim la vida diària d’aquests investigadors durant sis mesos.
"Hi ha gent a qui no li agrada que es parle, s'escriga o es pense en català. És la mateixa gent a qui no li agrada que es parle, s'escriga o es pense."
Imatge


Suzume
Entrades: 213
Membre des de: dt. jul. 01, 2008 21:29
Status: Desconnectat

Re: [ed2k] Sense Ficció - 8ª temporada (2015-2016)

#40

Entrada Autor: Suzume » dl. juny 13, 2016 9:33

Moltes gràcies pel 8x23 i 8x24 :D

Avatar de l’usuari

Autor del tema
r5004
Entrades: 14646
Membre des de: dc. nov. 01, 2006 8:08
Status: Desconnectat

Re: [ed2k] Sense Ficció - 8ª temporada (2015-2016)

#41

Entrada Autor: r5004 » dc. juny 22, 2016 19:28

Suzume ha escrit:Moltes gràcies pel 8x23 i 8x24 :D
A tu per compatir!! :D

El d'ahir:
8x25 - English academy. Una història d'amor... contrariat - 5 dies per ballar 16:9 | català - anglès
Més informació:
L'educació és un compromís per a qui l'imparteix i per a qui la rep. Aquesta setmana "Sense ficció" estrena dos documentals sobre dos grans reptes dins el camp de l'aprenentatge personal: “English academy. Una història d’amor... contrariat”, una producció de Televisió de Catalunya amb la col·laboració de JW Productions dirigida per Kristina Rodemann, i “5 dies per ballar”, una producció de SUICAfilm i REC Grabateka Estudioa dirigida per Rafa Molés i Pepe Andreu. Aprendre anglès i aprendre a ballar. Les pors i la màgia d'enfrontar-se als propis límits afloren en dues històries plenes de tensió i d'alliberament personal.

“ENGLISH ACADEMY. UNA HISTÒRIA D’AMOR... CONTRARIAT”
Fins on estaríeu disposats a arribar per poder parlar anglès perfectament? Fins on arribaria la vostra passió per la llengua de Shakespeare? A què renunciaríeu per poder dominar els famosos ‘phrasal verbs’ amb destresa? La classe d’en Chris, un veterà professor d’anglès amb un gran sentit de l’humor ‘british’, sap bé el compromís que comporta aprendre l’idioma. Aquest grup de joves s’enfrontarà en unes setmanes al temut examen de l’Advanced, requisit ‘sine qua non’ per aconseguir feina (o preservar-la) en un context de crisi estructural com la que vivim. Per a la Mariona, la Marta, l’Eloi, la Maria i en Pablo, el títol de Cambridge és, a més, una oportunitat única que els permetrà accedir als seus somnis. A “English academy” acompanyem aquests joves durant l’aventura d’aprendre anglès, guiats pel simpàtic i irònic Chris, que s’encarrega de punxar, encoratjar i fer broma per descarregar tensions. Presenciem la química especial que es forja entre persones dispars que persegueixen un objectiu comú, celebrant els seus èxits, simpatitzant amb els seus fracassos i rient amb alguns xocs culturals inevitables. Els seus companys de viatge, a través de l’arxiu històric, són famosos que han hagut d’enfrontar-se al mateix repte, com el dictador Franco, els polítics Jesús Gil, Ana Botella, José María Aznar o Pablo Iglesias, l’actriu Penélope Cruz i el futbolista Gerard Piqué. Teixint escenes observacionals íntimes amb un divertidíssim arxiu històric, “English academy” és un retrat, en clau de comèdia romàntica, de la nostra relació amb l’anglès.

“5 DIES PER BALLAR”
Una parella de ballarins apareix un matí a l’aula d’un institut del País Basc. És dilluns i els ballarins anuncien a un grup d’adolescents que tenen cinc dies per pujar a un escenari i ballar. Una setmana per canviar les coses; un petit termini per a un gran repte: moure les persones quan el món les paralitza. La dansa obliga aquests joves a trencar els seus rols just en el moment de les seves vides en què aquests rols socials s’estan forjant. El líder deixa de ser el més admirat, el tímid fa un pas endavant… Ballar els obliga a tocar-se. Es comuniquen, s’igualen. Algun altre no s’alliberarà fins a l’últim instant. Wilfried van Poppel i Amaya Lubeigt són els coreògrafs. Ell, holandès; ella, basca. La dansa és el llenguatge comú. Tant és el lloc. Cinc dies, una classe d’adolescents, un microcosmos on succeeix un petit ‘big bang’. Això és “5 dies per ballar” (“5 days to dance”).
Rafa Molés i Pepe Andreu, directors
Rafa Molés Vilar és periodista i guionista. El 2012, va rebre el premi de Periodista de l’Any en la III edició dels Premis de Periodisme del País Valencià. És creador de l’equip de recerca de RTVV i autor de 18 documentals televisius.
Pepe Andreu Ibarra és un productor llicenciat en Ciències de la Informació, Imatge Visual i Auditiva. Té quinze anys d'experiència com a productor televisiu, director de documentals i reporter d’informatius.
"Hi ha gent a qui no li agrada que es parle, s'escriga o es pense en català. És la mateixa gent a qui no li agrada que es parle, s'escriga o es pense."
Imatge

Avatar de l’usuari

Autor del tema
r5004
Entrades: 14646
Membre des de: dc. nov. 01, 2006 8:08
Status: Desconnectat

Re: [ed2k] Sense Ficció - 8ª temporada (2015-2016)

#42

Entrada Autor: r5004 » dc. jul. 06, 2016 20:49

El d'ahir:

8x26 - Freightened. El preu real del transport marítim 16:9 | català
Més informació:
Les companyies de transport marítim més gran tenen ingressos comparables als d’empreses com Microsoft i els vaixells són una baula vital en la cadena de subministrament de la societat moderna. El 90% dels productes que consumim a Occident es fabriquen a l’estranger i ens arriben per vaixell. La indústria del transport marítim és la peça clau en l’economia mundial i constitueix la base del nostre model de civilització; sense ella, seria impossible complir amb les creixents demandes de 7.000 milions d’humans. No obstant això, el funcionament i les normes d’aquest negoci segueixen sent, en gran mesura, desconegudes per a molts, malgrat que els costos ocults que se’n deriven ens afectin a tots. A causa de la seva grandària, els vaixells de càrrega ja no caben als ports tradicionals de les ciutats i s’han traslladat fora de la vista del públic, darrere de barreres i punts de control. “Freightened. El preu real del transport marítim” respon a preguntes com: Qui mou els fils d’aquest negoci de milers de milions de dòlars? En quina mesura controla aquesta indústria els nostres responsables polítics? Com afecta aquesta indústria el medi ambient per sobre i sota dels nivells del mar? I com és la vida per als mariners moderns? Portant-nos en un viatge a través de mars i oceans, el documental revela totes les cares del transport marítim a escala mundial i para atenció en les conseqüències d’una indústria del tot desconeguda. És l’últim treball d’investigació de la productora catalana Polar Star Films, que anteriorment ha produït treballs com “La llista de Falciani” (2015) i “Google i el cervell mundial” (2013), dirigides per Ben Lewis, tots dos estrenats a TV3 en el programa “Sense ficció”. En aquesta ocasió, escriu i dirigeix el film Denis Delestrac, director de “Sand Wars” (“La guerra de la sorra”), film guardonat amb 15 premis, i “Banking Nature” (“Finançant la natura”), amb 8 premis. Totes dues produccions s’han estrenat al 33 en el programa “60 minuts”. “Freightened. El preu real del transport marítim” és una audaç investigació internacional que va ser estrenada a la televisió el passat mes de febrer als canals France 5 (França) i RTS (Suïssa) i el 30 de març a Das Erste (Alemanya). L’estrena en el terreny dels festivals internacionals va tenir lloc l’abril en el Green Film Festival de San Francisco (EUA) i ha estat present també en l’última edició del DocsBarcelona. Recentment, ha rebut el premi Deauville Golden Green Award en la categoria de Transport i ecomobilitat.
"Hi ha gent a qui no li agrada que es parle, s'escriga o es pense en català. És la mateixa gent a qui no li agrada que es parle, s'escriga o es pense."
Imatge


Suzume
Entrades: 213
Membre des de: dt. jul. 01, 2008 21:29
Status: Desconnectat

Re: [ed2k] Sense Ficció - 8ª temporada (2015-2016)

#43

Entrada Autor: Suzume » dj. jul. 07, 2016 5:39

Moltes gràcies :D

Avatar de l’usuari

Autor del tema
r5004
Entrades: 14646
Membre des de: dc. nov. 01, 2006 8:08
Status: Desconnectat

Re: [ed2k] Sense Ficció - 8ª temporada (2015-2016)

#44

Entrada Autor: r5004 » dj. jul. 14, 2016 16:17

Més:

8x27 - Ciutat salvatge 16:9 | català
Més informació:
Senglars regirant contenidors, gavines ocupant terrats amb agressivitat o cotorres sorolloses causant molèsties. A Barcelona, això no són fets singulars ni extraordinaris. El documental “Ciutat salvatge” explica un fenomen sense precedents que viuen moltes de les grans metròpolis del planeta: després de segles d’ocupació humana, ara són els animals els qui envaeixen la ciutat. “Ciutat salvatge” presenta una situació difícilment reversible i alhora destaca el paper que poden tenir les ciutats com a acollidores d’espècies que progressen millor en un entorn urbà que en el seu propi medi natural. En són bons exemples molts ocells migratoris i una espècie crítica per a la continuïtat de la vida a la terra: les abelles. Els senglars més pròxims a Barcelona ja no busquen menjar al bosc sinó als contenidors; alguns arriben fins i tot a intimidar persones amb la bossa de la compra. El gavià argentat, una gavina de grans dimensions, fa els nius en uns penya-segats alternatius: els terrats. La cotorra argentina es multiplica exponencialment en una ciutat que no li és pròpia, però on troba persones que li ofereixen alimentació. En poc més d’una dècada, els animals salvatges han evolucionat com mai no ho havien fet fins ara. I no només passa a Barcelona; la majoria de ciutats del món tenen les seves bèsties: guineus a Londres, coiots a Chicago, lleopards a Bombai o pumes a Los Angeles. Científics de tot el món troben a la ciutat un autèntic laboratori per estudiar aquesta imprevista i accelerada evolució de les espècies. Alhora, alguns dels experts més reconeguts expliquen els motius d’aquest canvi, l’abast de la relació entre animals i persones a la ciutat i la manera com el món urbà pot afrontar la nova situació. Uns i altres reconeixen que una de les maneres d’afrontar el nou repte passa per reconèixer que ens trobem amb un fet inevitable i irreversible i que la ciutat ja és, a hores d’ara, un refugi per a moltes espècies que progressen més a la ciutat que al camp o al bosc. Una convivència que comporta, d’altra banda, seriosos reptes com la transmissió de malalties entre espècies animals i, fins i tot, a les persones. Les ciutats continuaran creixent, guanyant espai, acollint nous habitants, tant humans com animals. Com poden trobar les ciutats del futur un encaix ambiental per als animals que les habiten? És possible que animals i persones es beneficiïn mútuament d’aquesta nova relació? Amb “Ciutat salvatge” comença el debat.
"Hi ha gent a qui no li agrada que es parle, s'escriga o es pense en català. És la mateixa gent a qui no li agrada que es parle, s'escriga o es pense."
Imatge

Avatar de l’usuari

Autor del tema
r5004
Entrades: 14646
Membre des de: dc. nov. 01, 2006 8:08
Status: Desconnectat

Re: [ed2k] Sense Ficció - 8ª temporada (2015-2016)

#45

Entrada Autor: r5004 » dj. jul. 21, 2016 17:18

+Més:

8x28 - 112 casaments 16:9 | català - anglès
Més informació:
Doug Block, un realitzador de documentals que fa vint anys que es dedica a enregistrar casaments a temps parcial per complementar els seus ingressos, i a qui les parelles contracten pel toc íntim dels seus documentals, s’ha trobat sovint allà, dret, a escasses passes de dues persones que, tot i que són dos estranys virtuals per a ell, es prometen amor etern i fidelitat mútua públicament. Algunes setmanes més tard d’aquella data en què les parelles van viure un fort sentiment d’unió i la sensació d’un vincle molt especial, ell les havia visitat per lliurar-los els vídeos... I no tornar-los a veure mai més. Al llarg dels anys, el fotògraf s’ha preguntat moltes vegades què va ser d’aquelles parelles amb qui va compartir aquella experiència emocional. Es correspon la vida matrimonial amb el que havien imaginat que seria? Com han fet front als inevitables alts i baixos del matrimoni al cap dels anys? Després de vint anys i de 112 casaments gravats, Block localitza alguns dels protagonistes dels casaments més memorables que recorda per obtenir una resposta de primera mà a tots aquests interrogants. El documental “112 casaments” (“112 weddings”) combina el viatge entusiasta al dia dels casaments amb entrevistes molt sinceres per explorar temes com l’amor etern i el compromís matrimonial.
"Hi ha gent a qui no li agrada que es parle, s'escriga o es pense en català. És la mateixa gent a qui no li agrada que es parle, s'escriga o es pense."
Imatge

Respon