(DVBrip català-francès x lopere)

Als Jocs Olímpics d'Estiu a Londres, no van ser només els atletes que van fer caure reptes esportius. Sarah Wiener també va provar que no li manca l'alè i que està en forma. Amb motiu de la programació especial a la Gran Bretanya d'ARTE i els Jocs d'estiu de 2012, es va dedicar a fer una marató per tot el Regne Unit i va intentar guanyar una aposta.
El país de Sa Graciosa Majestat no té molt bona premsa entre els gourmets. Xai amb salsa de menta, peix amb patates fregides i vinagre de malta, anguiles en gelatina ... només de pensar-ho, els paladars fins s'horroritzen. Sarah Wiener es mostra escèptica. "Cuina britànica? N'hi ha?", Es pregunta al començament del seu periple... l'estrellat xef britànic Gary Rhodes no la vol sentir aquesta pregunta. Aquest pioner de la nova cuina de l'altra banda del Canal li proposarà una aposta: si ella pot fer 10 receptes clàssiques britàniques, tindrà veu i vot. Un cop acceptada l'aposta, la Sarah se'n va a fer un viatge culinari!
Gary Rhodes envia Sarah Wiener a viatjar pel Regne Unit a la recerca de les seves receptes ancestrals. Els episodis presenten els plats i els seus ingredients i també plantegen la qüestió seguent: les receptes britàniques són el resultat de mals hàbits o contenen plaers desconeguts? I per trobar alguns principis de respostes, haurà de caçar la perdiu en les torberes escoceses i pescar l'anguila al Tàmesi. Amb druides, haurà d'invocar un temps favorable i aixafar ortigues amb patates. Els xefs explicaran què és un pudding de Yorkshire i per què no se'l mengem per postres. També, Sarah Wiener aprendrà per què, mai, mai, no utilitzen verdures fresques per a un paté servit a Tony Pie i a Mash Shop a Essex.
Al final de cada etapa, un jurat declararà si Sarah Wiener ha guanyat l'aposta. Les dames del Ladys Club of Cornwall avaluaran un pícnic típic britànic, mentre que només els partidaris de West Ham United - els aficionats al futbol i no es resisteixen a les innovacions - seran capaços de decidir sobre el pastís i el puré. Gary Rhodes ha promès Sarah Wiener una sorpresa si té èxit en les deu etapes. Al seu restaurant, des d'on es domina tota la ciutat de Londres, li servirà tot el regne en un plat. Però per arribar-hi, el camí està ple de trampes...
Dades tècniques de cada capítol
Durada: 43 min. aprox. Mida: 484 MB aprox.
Vídeo: DVBrip, 704x400, XviD, 1336 kbps, Qf: 0,190
Audio 1: DVBrip, mp3, 128 kbps, 44,1 kHz, Cbr, Estèreo, (català)
Audio 2: DVBrip, mp3, 96 kbps, 44,1 kHz, Cbr, Mono, (francès)
Sarah Wiener a la Gran Bretanya -01- Fish & Chips, what else
Sarah Wiener en camí una altra vegada! Aquest cop, pren la motxilla cap a Anglaterra. Per a ella, és el país de la Reina d'Anglaterra, la pluja ... i el menjar ferralla! Ella mai hauria tingut la idea de posar els peus en un restaurant de l'altre costat del Canal! Però el gran xef londinenc Gary Rhodes li proposa un tracte: es podrà permetre un judici sobre la cuina de la pèrfida Albió quan sàpiga cuinar deu especialitats britàniques
La primera prova l'espera a Whitby, un petit poble a la costa nord-est d'Anglaterra. Al Magpie Cafè, que sempre està ple, el chef Paul Gildroy proposa fish'n'chips, l'especialitat de la casa, que és també el menjar ràpid més britànic! Desafiament fàcil de superar a priori, però abans ha d'anar a pescar el peix al Mar del Nord! A més, els anglesos, molt aferrats a les seves tradicions, tenen molt poc sentit de l'humor quan censuren els seus fish'n'chips!.
Sarah Wiener a la Gran Bretanya -02- Pels verds turons de Gal•les
Aquesta és la terra de les ovelles i de les localitats amb noms impronunciables com Machynlleth, el poble natal del rei del menjar lent, Gareth Jones. És ell qui dóna la segona prova a Sarah Wiener: d'entrada, els "Cheddar Fritters " una espècie de croquetes de formatge, i el plat fort, de pes: un plat llegendari a l'altra banda del Canal, xai la mel en salsa de menta amb mandonguilles d'algues. Sarah Wiener es malfia dels ingredients, alhora que reconeix que la salsa de menta per condimentar el be és un veritable repte.
Sarah Wiener a la Gran Bretanya -03- L'essència d'Escòcia
El tercer joc de la prova culinària porta Sarah Wiener a Escòcia, específicament a l'illa de Skye, davant dels fogons de Michael Smith. Al seu restaurant Tres Xemeneies, ha imaginat per a Sarah un exercici d'equilibri: preparar un Kedgeree, un plat a base de tres tipus de salmó. I unes postres de gerds, mel, crema i whisky, whisky escocès, és clar! El nom de les postres, Cranachan és tan impronunciable com difícil és de cuinar el plat. A l'Illa de Skye, també podem collir torba per a la calefacció i només tens dret a pescar si no et menges el peix. Això no alimenta les persones!
Sarah Wiener a la Gran Bretanya -04- L'elegància de la perdiu d'Escòcia
En el seu periple a través de la cuina anglesa i escocesa, Sarah Wiener aterra després al nord de Yorkshire, prop de les més altes torberes d'Anglaterra. Pickering és una petita vila a la vora de la gran torbera. Aquí és on Victor Buchanan, que dirigeix la fonda White Swan, espera la seva convidada amb una prova que requereix una mà atenta: rostir una Red Grouse (que recorda la perdiu) just al punt, quan la pell s'esquerda. La caça d'aus és un dels esdeveniments més importants del reialme. Abans, estava reservat a la noblesa i els grans terratinents; avui en dia, no és estrany veure banquers de la City fent-s'hi portar en helicòpter! Però abans de carregar la seva escopeta, Sarah Wiener ha de respondre tres preguntes. 1: Què és el famós douze? 2: Què li atrau de la caça? 3: Com s'ha de rostir l'au per què la seva pell sigui cruixent a voluntat?
Sarah Wiener a la Gran Bretanya -05- El rosbif de diumenge
Aquí estem a la cinquena estació de la ruta gastronòmica. Sarah Wiener s'ha familiaritzat amb les olles de Sussex. En el restaurant Sussex Ox, és rebuda pel propietari, Neil Wakefield. Aquesta vegada es tracta de no perdre's el Sunday Roast, el plat dominical, institució multisecular a la Gran Bretanya. El plat consisteix en un bon rosbif, un duo de verdures i un pudding de Yorkshire. La carn prové directament de les exuberants pastures de Sussex (la regió és famosa per la seva ramaderia que li donaria la millor carn de la Gran Bretanya). Al costat, també hi ha una vinya de veritat i ostres de veritat... Fàcil fins aquí, però què és exactament un pudding de Yorkshire i com es prepara?
Sarah Wiener a la Gran Bretanya -06- Vieires a l'anglesa
Sisena etapa, sisena prova. Cap a l'illa de Man. Allà, Tim Croft li llença un repte que d'entrada deixa desconcertada la nostra cuinera austríaca. Ha d'aprendre a preparar un plat compost per una capa de compota de poma, coberta amb un tall d'aquest púding negre de mala reputació (botifarró negre), i a dalt de tot la vieira. Per recollir-les, no hi ha altra opció que entrar a l'aigua perquè els mariscs no salten per si mateixos al plat! Per desgràcia, el temps és ombrívol, l'aigua està a 12 graus, i les vieires són a 20 metres de profunditat, per no parlar de que resulten ser obstinades i s'escapen! Però tot això no seria tan dolent si no hi hagués aquest famós púding negre! A Alemanya, Sarah Wiener ja ha fet proves tranquil•lament amb el botifarró negre ...
Sarah Wiener a la Gran Bretanya -07- Un pícnic típic anglès
A Weymouth, una meravellosa localitat costanera situada al sud, al comtat de Dorset, Sarah Wiener s'ha d'enganxar altra vegada: se li demana que prepari un picnic típic anglès. Les galetes han de ser cruixents, pastissos en abundància, la porcellana ultrafina i xampany (obligat) ben fresc - Per no esmentar, per descomptat, te anglès, sobre el qual no es fa broma! No obstant això, el contingut de les cistelles és menys important que el lloc del picnic, que s'ha de elegir acuradament: una equivocació espatllaria el dia! El temps també ha d'estar a la cita. No hi ha sort, s' anuncia una tempesta! Un petit consol: Sarah es reunirà amb veritables druides (que son forners a la vida real). Seran clements els déus?
Sarah Wiener a la Gran Bretanya -08- El millor d'Irlanda
Per a la vuitena estació de les seves aventures culinàries, Sarah Wiener va a Irlanda del Nord. A la residència del duc d'Abercorn, propietari del domini de Belle Isle. A ell pertany tota la regió o gairebé: erms, camps, al voltant de llacs, i boscos on s'amaguen els cérvols Sika. La seva carn, servida amb puré de patates amb ortigues, és una especialitat popular: cérvol amb puré de patates. A la cuina irlandesa, la patata és un aliment omnipresent. La gran fam que va assolar el país fa més d'un segle (en part a causa de la plaga de mildiu que fa podrir el tubercle) va ser un trauma que resta gravat a la memòria de tothom. Sarah Wiener coneix pagesos ecològics que cultiven una varietat de patates resistents a les malalties, i caçadors de presten molta atenció als cèrvids de la regió
Sarah Wiener a la Gran Bretanya -09- Un esmorzar anglès complet
Una vegada no és costum, Sarah Wiener es frega les mans: un esmorzar anglès li és servit per la simpàtica Jill Jobson en els paisatges idíl•lics de Cornualla. L'esmorzar anglès és una institució a Gran Bretanya, una cita ineludible en tot el regne. Comença amb un porridge (farinetes), flocs de civada cuits en aigua amb sal, seguit de salsitxes de bacó amb ous remenats, tot servit amb tomàquets calents, xampinyons de París i confitura de taronja. Per què aquesta costum de prendre d'hora, al matí, un àpat tan copiós? En qualsevol cas, una cosa és certa: el te mai ha de faltar a taula. En els últims anys, hi ha plantacions fins i tot a Anglaterra. Originalment, el te anglès provenia de la Xina, com de fet, els porcs negres de Cornualla, els porcs negres de grans orelles. Per complicar encara més les coses, Sarah ha de buscar jardins perduts. Però no ens preocupem, al final del dia, tan sols un pregunta compta: els talls de bacó han de ser ultrafins o solament molt fins?
Sarah Wiener a la Gran Bretanya -10- Les anguiles del Tàmesi
L'última etapa anglesa porta Sarah Wiener al cor de la gastronomia dels treballadors, a Waltham Abbey, a uns trenta quilòmetres de Londres. Al Pie and Mash Shop, de Tony Lane, és el chef en persona qui serveix l'especialitat de la casa, que és també la de tot l'est de Londres: anguiles en gelatina, acompanyades per una espècie de pastís (farcit de carn picada i de patates) amb salsa de julivert. David Beckham adora aquest plat, Tony Lane també, Sarah Wiener encara dubta! L'anguila en qüestió sempre es pesca al Tàmesi, tot i que el riu es deia fa més de 150 anys "The Great Stink" (La Gran Pudor). Per consolar-se, direm que a pocs quilòmetres de distància, es recol•lecta la millor sal del món! Al final, Sarah Wiener posa al plat més verdures i vitamines de les que fan falta - és més fort que ella! - Atenció Sarah, el jurat no és amable: es tracta de quatre aficionats al futbol! Ells només volen una cosa: menjar el que sempre han menjat!