[ed2k]La cuina de l'Índia amb Rick Stein, minisèrie completa

Documentals

Moderadors: arakelov, Petiso, Nava

Respon
Avatar de l’usuari

Autor del tema
lopere
Entrades: 3207
Membre des de: ds. ago. 14, 2010 14:38
Ubicació: Vallès Occidental
Status: Desconnectat

[ed2k]La cuina de l'Índia amb Rick Stein, minisèrie completa

#1

Entrada Autor: lopere » dt. set. 23, 2014 21:05

La cuina de l'Índia amb Rick Stein (minisèrie de 6 capítols)
(DVBrip català-anglès x lopere)
Imatge
Decidit a buscar el curri perfecte i nous sabors, Rick Stein s'embarca en un espectacular viatge per l'Índia per descobrir l'origen dels plats, els ingredients i les espècies que s'usen a la cuina d'aquest país.

En aquesta acolorida sèrie, ofereix a l'espectador tot un festí de sabors, així com la influència de la història i les comunitats religioses hindús en la gastronomia. Viatja a Calcuta per mostrar-nos la menjar de carrer, Tamil Nadu i Kerala, Punjab i Rajasthan i descobrint nous sabors i plats en el seu camí.

Al final d'aquesta sèrie, el menjar de la qual destil•la inspiració, riquesa i diversitat, Rick comprova com de saborosa i variada és la gastronomia ètnica hindú. Tasta els millors curris en els llocs més insospitats i, a més de cuinar el famós Pollastre Tikka Masala, prepara altres plats de verdures, carns, peixos i mariscs, a partir de les seves experiències viatgeres.

Dades tècniques de cada capítol
Durada: 59 min. aprox. Mida: 659 MB aprox.
Vídeo: DVBrip, 704x400, XviD, 1334 kbps, Qf: 0,190
Audio 1: DVBrip, mp3, 128 kbps, 44,1 kHz, Cbr, Estèreo, (català)
Audio 2: DVBrip, mp3, 96 kbps, 44,1 kHz, Cbr, Mono, (anglès)

La cuina de l'Índia amb Rick Stein -1- Calcuta i Madràs (Chennai)
Rick Stein inicia el seu viatge explorant les regions d'influència britànica a l'Índia, Bengala i Tamil Nadu, on encara predominen els tocs de Gran Bretanya, així com Calcuta i Madrás. El xef britànic gaudirà de les múltiples varietats de peix i marisc en els plats de la zona, aromatitzats amb mostassa i tamarinde. Explora els hàbits culinaris d'aquestes ciutats per inspirar-se i elaborar receptes com el curri de llagostins amb llet de coco, en la versió de la colònia britànica de Raj.

La cuina de l'Índia amb Rick Stein -2- Bombay i Pondicherry
El xef britànic explora el gresol que representa Bombai i gaudeix de l'hospitalitat de la comunitat religiosa Parsi de la qual aprèn la seva contribució a la gastronomia índia. Més al sud, a Pondicherry, descobreix que els seus habitants cuinen plats amb un toc francès. A la ciutat costanera de Mammallapuram tasta el millor peix al curri de la seva vida. I, finalment, cuina dos populars plats parsis: "Sali Murgh" i "Aloo Mattar"

La cuina de l'Índia amb Rick Stein -3- Madurai i Kerala
El nostre viatger arriba a la ciutat sud de Madurai; Tamil Nadu. Aquí aprèn com és l'art de cuinar en un temple, perfecciona la seva habilitat de menjar amb les mans i coneix més a fons el famós "sambar" (una recepta amb nombrosos ingredients, entre els quals sobresurten les llenties). En aquest capítol, viatjarà per carretera a través d'una cadena muntanyosa, coneguda com els Ghats occidentals, per aturar-se a Kerala, terra d'espècies, de cocos i de peixos. Rick cuinarà "payasam", que són les postres favorites de l'Índia i un tradicional curri de Kerala de carn de porc

La cuina de l'Índia amb Rick Stein -4- Lucknow i el Panjab
El cuiner de la Gran Bretanya arriba a la ciutat de Lucknow, coneguda com la capital mundial del curri. Va la recerca del millor pollastre "korma" i aprèn la complexitat de preparar aquest plat a la perfecció, que normalment se serveix en un dels festivals hindús principals del país. Després, a Punjab, al nord, observa la manera d'elaboració d'una mena de sucre de palma, de nom "Jaggery", i cuina un plat típic de la zona conegut com "paneer jalfrezi" També participa en l'elecció del "Millor Cap de Cuina de Panjab"

La cuina de l'Índia amb Rick Stein -5- Rajasthan i Himachal Pradesh
Rick Stein arriba a l'Estat Reial de Rajasthan, terra de reis. La majoria dels seus habitants són grans menjadors de plats de carn com el "Junglee Maas", una combinació perfecta entre carn, picant i espècies, molt consumit durant les caceres, un dels passatemps favorits de Rajputs i Moghuls. És aquesta una terra de palaus i fortaleses, situats als turons, i en la seva majoria una zona desèrtica. Molt diferent de l'estat de Himachal Pradesh, enclavat a la zona de l'Himàlaia i considerat antigament habitada per déus. A causa de la seva orografia, els oriünds d'aquest lloc solen seguir una dieta a base d'herbes silvestres, arròs, i llegums secs. Rick visita a la noblesa local i aconsegueix una audiència amb el Dalai Lama. Cuinarà un "Biryani", el plat ideal per a un banquet de Raiput i Rajma, un plat tradicional amb mongetes de Himachal.

La cuina de l'Índia amb Rick Stein -6- Madurai i Lucknow
El cuiner descobreix, a Madurai, un hotel de cinc estrelles, on tenen contractades cuineres que són mestresses de casa i fan uns excel•lents plats tradicionals. El viatger britànic gaudirà d'un plat anomenat "Chetttinad", amb pollastre i espècies portades per comerciants ambulants tant d'Orient com d'Occident. A més, coneixerà el guanyador del programa "Masterchef" qui li mostrarà com s'elabora el "Dum Machli", una sofisticada recepta de peix que se serveix a les taules reials. Stein aprofita també l'abundància de mercats de carrer i de productes locals per cuinar "Thoran", una preparació a base de verdures.



Avatar de l’usuari

MetalHead
Entrades: 1801
Membre des de: dj. feb. 16, 2012 19:19
Status: Desconnectat

Re: [ed2k]La cuina de l'Índia amb Rick Stein, minisèrie comp

#2

Entrada Autor: MetalHead » dc. set. 24, 2014 0:18

Uoooooo super interessant!
Gràcies!!
There is only one god, and his name is Death. And there is only one thing we say to Death: “Not today.”


wofx
Entrades: 46
Membre des de: dl. març 12, 2012 17:23
Status: Desconnectat

Re: [ed2k]La cuina de l'Índia amb Rick Stein, minisèrie comp

#3

Entrada Autor: wofx » dc. set. 24, 2014 22:28

moltes gràcies!!
xup, xup...

Respon