[ed2k] La fàbrica de menjar d'en Jimmy – 2a temporada

Documentals

Moderadors: arakelov, Petiso, Nava

Respon

Autor del tema
lopere
Entrades: 3207
Membre des de: ds. ago. 14, 2010 14:38
Ubicació: Vallès Occidental
Status: Desconnectat

[ed2k] La fàbrica de menjar d'en Jimmy – 2a temporada

Entrada Autor: lopere » dl. jul. 30, 2012 21:40

La fàbrica de menjar d'en Jimmy – 2a temporada
(DVBrip català-anglès x lopere) (TotsRucs.cat)
Imatge
“La fàbrica de menjar d'en Jimmy” (Jimmy’s food factory) és una sèrie de divulgació científica en la qual el pagès Jimmy Doherty tracta de descobrir que és el que realment va dins dels aliments que hi ha al supermercat. Per a fer-ho, aborda el tema d’una manera nova i sorprenent: instal•la la seva pròpia fàbrica de menjar en un graner.

Dades tècniques
Durada: 29 min.
Mida: 325 MB
Vídeo: DVBrip, 704x396, XviD, kbps, Qf: 0,190 – 46% Test compressibilitat,
Audio 1: DVBrip, mp3, 128 kbps, 44,1 kHz, Cbr, Estèreo, (català)
Audio 2: DVBrip, mp3, 128 kbps, 44,1 kHz, Cbr, Estèreo, (anglès)

La fàbrica de menjar d'en Jimmy -2x01- Teca de pub
En aquest primer programa, Jimmy prepara alguns menjars clàssics de pub. Amb una pistola llançapatates d'alta potència, Jimmy mira de fer xips al forn i el resultat és explosiu! Amb el pollastre Kíev queda tot de cap per avall quan el nostre protagonista fabrica una màquina casolana per processar carn a partir d'una roda vella de cotxe. Per arrodonir el menú de pub, Jimmy aprèn de l'amo d'una explotació que produeix 480.000 escalopes l'any com aconseguir que totes surtin tendres i sucoses. I, finalment, juga a detectius per descobrir com es fa per evitar que algun impostor acabi en els nostres paquets de cacauets.

La fàbrica de menjar d'en Jimmy -2x02- Menjar en un instant
Actualment tots volem menjars que siguin ràpids i senzills de preparar. Així, doncs, Jimmy assaja alguns dels trucs tecnològics que utilitza la indústria alimentària per fer-nos la vida més fàcil. Jimmy converteix un extintor en una llaunaesprai de nata per extreure el secret de la nata que no cal muntar. Un corró i una trituradora de paper resulten molt útils quan Jimmy investiga què fa que els fideus instantanis siguin "instantanis". En una fàbrica d'arròs per a microones, Jimmy pregunta com garanteixen que el seu arròs precuinat sigui segur per al consum. Finalment, visita un productor d'enciams per veure com la tecnologia protegeix aquest conreu tan fràgil de les adversitats del clima britànic.

La fàbrica de menjar d'en Jimmy -2x03- Llevar-se i marxar
Jimmy prepara l'esmorzar en un tres i no res mitjançant un canó creat especialment per fer cereals d'arròs inflat. També descobreix que l'energia del pedaleig és essencial per fer mantega de cacauet a escala industrial. En una fàbrica de iogurts, una mà d'obra invisible i no remunerada de milers de milions ajuda Jimmy a fer el seu propi iogurt de maduixa. El te és la beguda predilecta de Jimmy: fins a quinze tasses, en beu al dia! Per això està encantat de visitar una fàbrica de te i aprendre com el tastador en cap s'assegura que tots els tes tinguin el mateix gust, des de la primera fins a l'última tassa.

La fàbrica de menjar d'en Jimmy -2x04- Deliciós o fastigós
Aquest cop, Jimmy prepara menjars que provoquen reaccions extremes, o ens en delim o els detestem, i no hi ha res que causi més divisió d'opinions que l'extret de llevat. Per desvelar els secrets industrials, Jimmy ha d'obligar totes les seves cèl•lules de llevat a autodestruir-se, però aquestes no estan pel que han d'estar. Agradi o no agradi, el xiclet es considera un aliment? Per fer el seu propi xiclet, Jimmy se serveix d'un seguit d'ingredients d'allò més estrambòtics. Part de l'al•licient de la xocolata és el seu aspecte brillant i Jimmy està decidit a esbrinar com els productors aconsegueixen aquesta brillantor tan difícil de resistir-s'hi. I potser a tots ens agrada el gust, però ningú no suporta que les cebes facin plorar. Jimmy coneix un productor que ha plantat una espècie de ceba que no fa plorar; acabarà tot plegat amb un bany de llàgrimes?

La fàbrica de menjar d'en Jimmy -2x05- Dinar de carmanyola
Jimmy destapa els secrets que s'amaguen a la carmanyola del dinar. Per trobar la diferència entre un suc de poma acabat de fer i un suc a base de concentrat, Jimmy adapta un tallagespa i un corró amb una bona dosi d'inspiració, però també de suor i llàgrimes. Què hi fan a la maionesa extralleugera per eliminar-ne les calories? Jimmy falsifica el greix amb unes quantes cols gairebé podrides i una mica de llot. Tot seguit visita un hivernacle monstruós per esbrinar per què els cogombres de supermercat són tan perfectament rectes. Us heu preguntat mai per què les galetes sempre són cruixents? Jimmy decideix investigar-ho a la fàbrica de galetes "custard cream" més gran del país.

La fàbrica de menjar d'en Jimmy -2x06- El rostit del diumenge
Jimmy es proposa preparar un dinar de diumenge des del no-res. Primer mira de crear els flocs del puré de patates instantani. Com a les fàbriques, fa servir un assecador de tambor per deshidratar les patates, però pot ser que el seu llançaflames sigui massa potent? I com s'ho fan les empreses alimentàries per treure la cafeïna al cafè? Decidit a esbrinar-ho, Jimmy elabora el seu propi cafè descafeïnat mitjançant un aquari! Jimmy coneix un ramader d'ovelles que, gràcies a un kit mèdic d'alta tecnologia, pot escollir els millors marrans per criar. I, finalment, es dirigeix a una fàbrica que produeix 30 milions de púdings Yorkshire cada setmana. Com aconsegueixen que tots ells pugin d'una manera tan perfecta?

La fàbrica de menjar d'en Jimmy -2x07- Calent i fred
Jimmy analitza com la indústria alimentària aplica temperatures extremes per elaborar el nostre menjar de cada dia. Abaixant la temperatura, Jimmy aconsegueix fer gelat suau i també revela un aspecte inesperat del carretó de gelats més estimat. Mitjançant un trituradora d'alta pressió, fabrica un dels snacks més peculiars que s'han vist mai: galetes de gambes. Alhora, s'adona que costa molt fer menjar per emportar i donar-lo gratis! A en Jimmy li encanten els curris molt condimentats i picants, però quin grau de picant ha de contenir perquè es conservi durant dos anys a l'armari? Per últim, visita un productor de bròquil que s'afanya a refrescar l'ambient.

La fàbrica de menjar d'en Jimmy -2x08- Festa, festa!
Jimmy té una proposta pròpia de menú per a festes infantils. A l'hora de preparar barretes de peix, Jimmy opta per una motoserra mentre intenta entendre com s'ho fa la indústria alimentària per aconseguir que el peix congelat tingui tan bon gust com el peix fresc. Jimmy també prepara núvols de llaminadura roses i tovets. Ara, que els ingredients que utilitza no són ni roses ni tovets perquè, entre d'altres, hi ha pell i peus de porc. També visita una fàbrica que produeix 15.000 minirotlles a l'hora per esbrinar com els enrotllen sense que es trenquin. Finalment es troba amb un productor de gerds que vol reduir la quantitat de pesticida que utilitza per protegir aquest fruit tan delicat dels insectes. I què hi té a veure amb tot plegat un enorme assecador de cabells?
lopere l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. ago. 16, 2012 14:51, en total s’ha editat 4 vegades.

Autor del tema
lopere

Re: [ed2k] La fàbrica de menjar d'en Jimmy – 2a temporada

Entrada Autor: lopere » dl. jul. 30, 2012 21:45

Com podeu veure hem començat la segona temporada d'aquesta sèrie, a mig camí de l'humor, la gastronomia i la divulgació. Per a mi només té un defecte: és una mica massa "britànica", una mica a l'estil de "Què en sabem del menjar", però és distreta, entretinguda i poc convencional.

Autor del tema
lopere

Entrada Autor: lopere » dv. ago. 10, 2012 12:29

MetalHead
Entrades: 1801
Membre des de: dj. feb. 16, 2012 19:19

Entrada Autor: MetalHead » ds. ago. 11, 2012 22:58

Gràcies lopere, ja em poso al dia amb els documentals :P
There is only one god, and his name is Death. And there is only one thing we say to Death: “Not today.”

Autor del tema
lopere

Entrada Autor: lopere » dc. ago. 15, 2012 22:46

Autor del tema
lopere

Entrada Autor: lopere » dj. ago. 16, 2012 14:38

Afegits els capítols 7 i 8 d'aquesta segona temporada i, ves per on mira que tal, que ja la tenim completa !!!! :wink:

La fàbrica de menjar d'en Jimmy -2x07- Calent i fred
La fàbrica de menjar d'en Jimmy -2x08- Festa, festa!

Autor del tema
lopere

Entrada Autor: lopere » dj. ago. 16, 2012 14:46

Escolta MetalHead :D

Quan veig la noia del teu avatar amb l'abric i la caputxa, i la teva signatura dient que S'acosta l'hivern...!!! :lol: M'agafa una suada!!! Sense anar més lluny, ahir vaig baixar a Barcelona amb el cotxe i el termòmetre marcava 35º al costat del port. O sigui que, a veure si ve aviat l'hivern i ens glacem d'una vegada!!! :wink:

Jo crec que hauries de tenir un avatar i una signatura d'hivern, i una d'estiu :D

Salut, CapdeMetall :mrgreen:
lopere

nloveva
Entrades: 1001
Membre des de: dl. març 26, 2007 17:33
Ubicació: BCN

Entrada Autor: nloveva » dj. ago. 16, 2012 20:35

Pues la cosa avuí no está massa millor a bcn, ara mateix 21:30, al balcó el termometre marca 28,4, la nit es presenta "espesa"..... :?

Aprofito aquest fil, Lopere, per agrairte totes les teves ultimes pujades d´aquesta secció, i per cert; quin pinso li dones de menjar al server ? :mrgreen: va d´alló mes bé, gracies per tot. :wink:
Petonets by Nerea Imatge
Imatge
⁂ ŇĻỗvĕ√α ⁂

MetalHead

Entrada Autor: MetalHead » dv. ago. 17, 2012 1:01

lopere ha escrit:Escolta MetalHead :D

Quan veig la noia del teu avatar amb l'abric i la caputxa, i la teva signatura dient que S'acosta l'hivern...!!! :lol: M'agafa una suada!!! Sense anar més lluny, ahir vaig baixar a Barcelona amb el cotxe i el termòmetre marcava 35º al costat del port. O sigui que, a veure si ve aviat l'hivern i ens glacem d'una vegada!!! :wink:

Jo crec que hauries de tenir un avatar i una signatura d'hivern, i una d'estiu :D

Salut, CapdeMetall :mrgreen:
lopere
T'agrada així? xD (la caputxa no la penso treure u.u ) jajajaja

Una altra temporada feta! ^^ Avui els he vist els dos últims, m'ha encantat quan ha fet el gelat, quin desastre! xDDDD
There is only one god, and his name is Death. And there is only one thing we say to Death: “Not today.”

Autor del tema
lopere

Entrada Autor: lopere » dv. ago. 17, 2012 14:47

MetalHead ha escrit: T'agrada així? xD (la caputxa no la penso treure u.u ) jajajaja
Si més no, és d'"entretemps", però continua fent sensació de calor. :mrgreen:
MetalHead ha escrit:Una altra temporada feta! ^^ Avui els he vist els dos últims, m'ha encantat quan ha fet el gelat, quin desastre! xDDDD
És que aquest paio és un animal, has vist que per a fer un xip de gamba dels que et donen als restaurants xinesos fa servir un gat hidràulic de 20 tones!, d'alçar camions? Està ben sonat, però com diu el rocafort a l'altre fil http://forum.totsrucs.cat/viewtopic.php ... 58#p128600 "no lo hagan en sus casas"

En qualsevol cas són uns programes distrets, jo m'ho passo molt bé. Fugen dels estereotips d'individus encarcarats que fan programes gastronòmics i es creuen els reis del mambo i no saben fer una truita :lol:

Salut!

MetalHead

Entrada Autor: MetalHead » dv. ago. 17, 2012 20:22

lopere ha escrit:
MetalHead ha escrit: T'agrada així? xD (la caputxa no la penso treure u.u ) jajajaja
Si més no, és d'"entretemps", però continua fent sensació de calor. :mrgreen:
MetalHead ha escrit:Una altra temporada feta! ^^ Avui els he vist els dos últims, m'ha encantat quan ha fet el gelat, quin desastre! xDDDD
És que aquest paio és un animal, has vist que per a fer un xip de gamba dels que et donen als restaurants xinesos fa servir un gat hidràulic de 20 tones!, d'alçar camions? Està ben sonat, però com diu el rocafort a l'altre fil http://forum.totsrucs.cat/viewtopic.php ... 58#p128600 "no lo hagan en sus casas"

En qualsevol cas són uns programes distrets, jo m'ho passo molt bé. Fugen dels estereotips d'individus encarcarats que fan programes gastronòmics i es creuen els reis del mambo i no saben fer una truita :lol:

Salut!
Ja veus! He vist moltíssims programes de cuina (m'agrada molt cuinar) i moltes vegades veig "cagades" que foten a la tele, o consells estúpids... i coses que penses "no és per res, però jo ho faria millor". I en Jimmy es planteja els aliments des d'un altre punt de vista, i això t'enganxa molt al veure el programa. A vegades em recorda en Jaime Oliver, només que a lo "bruto" xD

Les xips de gamba va ser massa, què bèstia xDDDDDDD (què bones estan) Sens dubte és millor anar al supermercat a comprar-ne un paquet xD

rocafort
Entrades: 11
Membre des de: dg. oct. 29, 2006 22:39

Entrada Autor: rocafort » dl. ago. 20, 2012 18:05

MetalHead ha escrit:
lopere ha escrit:
MetalHead ha escrit: xinesos fa servir un gat hidràulic de 20 tones!, d'alçar camions? Està ben sonat, però com diu el rocafort a l'altre fil http://forum.totsrucs.cat/viewtopic.php ... 58#p128600 "no lo hagan en sus casas"

Salut!
Ja veus! He vist moltíssims programes de cuina (m'agrada molt cuinar) i moltes vegades veig "cagades" que foten a la tele, o consells estúpids... i coses que penses "no és per res, però jo ho faria millor". I en Jimmy es planteja els aliments des d'un altre punt de vista, i això t'enganxa molt al veure el programa. A vegades em recorda en Jaime Oliver, només que a lo "bruto" xD

Les xips de gamba va ser massa, què bèstia xDDDDDDD (què bones estan) Sens dubte és millor anar al supermercat a comprar-ne un paquet xD

Qunata raó tens MetalHead, amb aquest programa que el vam veure amb les meves filles hem demanaven que ho fes de fer xips de gambes, peró el hi vaig dir que aixó no espot fer a casa, peró que el hi va agradar tant que volem veure tots els capitols i gràcies a lopere i aquesta web ho podre fer.

MetalHead

Entrada Autor: MetalHead » dl. ago. 20, 2012 23:38

rocafort ha escrit:Qunata raó tens MetalHead, amb aquest programa que el vam veure amb les meves filles hem demanaven que ho fes de fer xips de gambes, peró el hi vaig dir que aixó no espot fer a casa, peró que el hi va agradar tant que volem veure tots els capitols i gràcies a lopere i aquesta web ho podre fer.
Aaaaaaaaais què fariem sense en lopere? :mrgreen:

Respon