Routers ADSL comtrend - Quality of Service (QoS)

Manuals i tutorials.

Moderadors: Petiso, Ayu

Respon
Avatar de l’usuari

Autor del tema
Petiso
Site Admin
Site Admin
Entrades: 16297
Membre des de: dv. oct. 06, 2006 13:13
Status: Desconnectat

Routers ADSL comtrend - Quality of Service (QoS)

#1

Entrada Autor: Petiso » dc. abr. 14, 2010 0:19

Hola !

Porto alguns dies barallant-me amb el router ADSL Comtrend per configurar "una mica de QoS", o sigui, de priorització de certs protocols respecte altres. Aquest router es el que donen ara mateix la majoria de companyies, per exemple jazztel i telefonica)

Teoria
Pel que he descobert, els Comtrend només prioritzen la pujada de al següent forma. Tenen 3 cues: prioritat alta, prioritat mitja, prioritat baixa. Primer aten les cues de prioritat mes alta i quan esta buida la mitja, i quan esta buida la baixa. Problema: si es satura una cua, les de sota no s'atendran MAI, o sigui, vigileu les prioritzacions :-p

Pràctica
El que jo he fet es donat prioritat alta a certs ports/ip's d'aquesta manera ni que tingui la "pujada" a tope no es veuen afectats, i al veritat es que funciona ! Fico el emule/ftp pujant a tope, i puc navegar sense cap problema !

Per si a algú li interessa, s'ha d'anar a "Advanced Setup " -> "Quality of Service".
Un cop allí es va a ADD, i s'afegeixen tantes regles com es vulgui.

Per tant aquí fiquem:
Traffic Class Name (nom de la regla)
Assign ATM Transmit Priority (la prioritat)
Protocol (el portocol)
UDP/TCP Source Port (port or port:port) (port d'origen)
o
UDP/TCP Destination Port (port or port:port) (port destí)

(es poden ficar mes opcions, però amb aquestes n'hi ha prou).

Nota: hi han dos dos dormes d'afegir-ho, marcant o no la casella: "Enable Differentiated Service Configuration". Pel que tinc entès, no afecta, ja que la diferencia es com marques el paquet al sortir del teu router, i això es IGNORAT per les companyies ADSL, per tant l'única priorització que podem fer es a nivell de router. Jo les he entrat amb al casella marcada, però diria que es indiferent.

Es repeteix per cada un dels protocols/serveis que es vulgi prioritzar i llestos.

Exemple
Jo he ficat el següent:
- Els pings.
- Una aplicació que que es connecta sempre al mateix port (primera tatxada).
- Una aplicació de la qual jo faig de servidor (segons tatxada).
- El port 80 de sortida, o sigui navegar ! (pot donar problemes si fem molta DD o pujada de fitxers).
- El SSH de sortida.
- La resolució de DNS.

Imatge

Espero que a algú li serveixi :-)


Imatge Imatge

Avatar de l’usuari

Hermes
Entrades: 95
Membre des de: dv. gen. 25, 2008 1:52
Ubicació: Cerdanyola del Vallès
Status: Desconnectat

Re: Routers ADSL comtrend - Quality of Service (QoS)

#2

Entrada Autor: Hermes » dg. abr. 18, 2010 23:39

Tinc el Comtrend CT-536+ Jazztel 20 Mb sense activar moduls ràpids de Turbo Baixada ni Doble Pujada.
Tampoc no tinc cap FTP - Ni sé com muntar-ho.
Pensa que sóc un avi jubilat sense coneixements informàtics, malgrat ser fidel a Tux.
El dia 29 sortirà Ubuntu 10.04 Lucid Lynx i, un cop tastat, penso posar-me a fons amb millorar aMule.

Visc a Cerdanyola del Vallès - ja ho saps, Parc Tecnològic, Superordinador, Sincrotró... - i la velocitat a les coses "legals" es força bona: Baixar-me Ubuntu i actualitzacions fluctua entre 1850 i 2050 Kb/s
Feliç és qui mai s'ha aturat a esbrinar-ho

Respon