[Manual] Com capturar un streaming de radio (FlaixFM)

Manuals i tutorials.

Moderadors: Petiso, Ayu

Respon
Avatar de l’usuari

Autor del tema
Petiso
Site Admin
Site Admin
Entrades: 16297
Membre des de: dv. oct. 06, 2006 13:13
Status: Desconnectat

[Manual] Com capturar un streaming de radio (FlaixFM)

#1

Entrada Autor: Petiso » dc. des. 31, 2014 16:24

Hola!

Ahir volia aconseguir gravar de Flaix FM (amb qualitat), i després de motles proves, programes, i intent ... ho vaig aconseguir.
Escric el manual per si a algú li interessa! Pot ser aplicable a qualsevol altre radio que emeti en format flv.

Les primeres proves eren de capturar el so de l'ordenador, però no em convens. I si algun programa fa algun soroll mentre graves? :cry:
Així que la solució és gravar directament l'streaming .... vaig provar varis programes, però alguns no funcionaven o el format no era l'adequat.
Al final vaig tornar als origens: VLC, i després de moltes proves vaig aconseguir gravar el mp3 directament (sense recodificar) :roll: :roll: :roll:

Obrir VLC (és nadal):
Imatge

Anar al menú Fitxer Multimèdia -> Converteix desa:
Imatge

Anar a la pestanya Xarxa, i introduir la següent adreça: http://195.10.10.213/flaix/shoutcast.flv
Imatge
Nota: les captures estan malament, s'ha de ficar: http://195.10.10.213/flaix/shoutcast.flv

Apretar a Converteix/Desa.

Marcar la casella "Mostrar la sortida" (així sentirem el que es grava). I apretar a "Crear un nou perfil".
Imatge

Seleccionar MPEG 1:
Imatge

Desactivar la casella de vídeo:
Imatge

Marcar la casella d'Àudio, i la casella Mantén la pista original d'àudio (ueeee, no es recodifica, tindrem l'àudio origina!).
Imatge

Fiquem un nom al perfil, per exemple: flv2mp3
Imatge

Li donem a Desar.

I seleccionem el perfil que acabem de crear:
Imatge

Seleccionem el fitxer on volem guardar. Important: si ja existeix el sobrescriu :-(
Imatge

I ja li podem fonar a Iniciar.

Ara veurem el VLC amb el nom de la emissora, i els segons que porta gravant. Al gravar a mp3 directament, pots deixar-lo l'estona que vulguis que ocuparà molt poc :-)
Imatge

Editat:
Ni que sembli que el resultat es un mp3, no ho hes ... es un .ps !!
Així que un cop tens el streaming, el passes pel ProjectX, i t'extrau el mp3, inclús et diu si hi ha cap error!

I a disfrutar de flaix fm ...... putrum putrum!


Imatge Imatge

Respon