[Manual] Ripejar una captura del 3HD (r5004 style)

Manuals i tutorials.

Moderadors: Petiso, Ayu

Respon
Avatar de l’usuari

Autor del tema
r5004
Entrades: 14638
Membre des de: dc. nov. 01, 2006 8:08
Status: Desconnectat

[Manual] Ripejar una captura del 3HD (r5004 style)

#1

Entrada Autor: r5004 » dg. juny 15, 2014 19:22

Ja feia temps que em rondava pel cap una guia de com faig els fantàstics, meravellosos i sensacionals ripejos del 3HD. :D
Aquesta guia requereix alguns coneixements de ripeig (dono per suposats molts passos, i per tan ja no els explico), i podríem dir que si ets ripejador de canals SD ja els coneixes.
Necessiteu el MeGui, l'Avisynth, els LAVfilters (o si us agrada més, el ffdshow + haali media splitter), el VideoReDo, l'StaxRip i el DGindexNV1

1: Requereix que el vostre ordinador tingui una targeta gràfica Nvidia amb CUDA. En cas contrari, podeu provar (jo no ho he fet) els altres indexadors inclosos al MeGui (ffmsindex i L-smash works), o utilitzar DirectShow per carregar el .ts al "Avs script creator" del MeGui.


Demuxar amb el VideoReDo:

Imatge

Imatge

Aquí no cal que expliqui massa cosa, només que tallo una mica abans i una mica després del programa que vull ripejar, amb anuncis inclosos. Més endavant, amb el MeGui, ja tallo acuradament.
He de dir però, que l'eina del MeGui "Audio cutter" no es porta massa bé amb l'àudio E-AC3 del 3HD, i per això si el vull incloure al ripeig final (no el vull recodificar) que he de tallar acuradament en aquest pas i saltar-m'ho al MeGui.
Un bon exemple d'això, són les curses de F1 que publica en Conrad, que tenen l'àudio E-AC3 original del 3HD. Encara que últimament sembla que no emeten E-AC3 en 5.1 al 3HD.


Crear projecte al DGindexNV

Imatge

Obro el .h264 i creo el projecte. És important que, si he de fer un test de compressibilitat en HD amb l'StaxRip, guardar el projecte amb un nom sense accents o ç, perquè a l'Staxrip no li agrada.


Crear l'script Avs amb l'"Avisynth script creator" del MeGui

Imatge

A "Video input" hi carrego el projecte del pas anterior. La resta d'opcions us són familiars.
Quan acabo de configurar el Crop, resize, filtres... guardo l'.avs amb el botó "Save".


Tallo el vídeo i creo el fitxer .clt per tallar l'àudio
Recordeu que si ja heu tallat acuradament amb el VideoReDo, ara ja no cal fer-ho.

Imatge

Utilitzo l'eina del MeGui "Avs cutter". Es tracta de, mitjançant zones, especificar el que es vol ripejar.
Carrego l'.avs.
Busco el frame on ha de començar la primera zona (amb els controls o amb les tecles dreta-esquerra del teclat), premo "Zone start".
Busco el frame on ha d'acabar la primera zona (de la mateixa manera que abans), premo "Zone end".
Premo "Set" i repeteixo el procés per la segona zona (i successives).
Per exemple, en un programa on hi ha una pausa publicitària, hi haurà dues zones; des del principi del programa --> fins a l'inici de la publicitat i des del final de la publicitat --> fins al final del programa.

Imatge

Un cop afegides totes les zones necessàries, premo "Do all and close". Això afegeix a l'.avs aquests talls que he fet i crea el fitxer .clt (que a l'hora de codificar l'àudio l'utilitzaré).
Si he de publicar les dues versions (SD i HD), en comptes de repetir tot això, faig una còpia del .avs i l'edito per canviar-li la resolució.


Decidir el bitrate del vídeo

El test de compressibilitat en SD el faig amb el GordianKnot, carregant-hi l'.avs SD i desactivant filtres, resizes etc (perquè tot això ja està a l'.avs).
El test en HD el faig amb l'StaxRip.

Imatge

A "Source" hi carrego (arrossego i deixo anar) l'.avs HD, desactivo filtres, resizes etc (per la mateixa raó que en SD), selecciono "2pass - x264 film medium" i llavors "Run compressibility check".
Quan acaba, modifico el "Video Bitrate" fins que a "Quality" hi ha un valor entre 50% i 70%. Solc deixar-ho entre 65%-70%, però si és un programa menjabits com el futbol, per no tenir un rip de molts megues ho baixo a 50%-55%.
Ara ja tinc el bitrate del vídeo per a codificar-lo amb el MeGui.


Codificant i muxant al MeGui

Imatge

Vaig emplenant tot el que demana. A "Encoder Settings" (tan a la secció del vídeo com a la d'àudio) es poden crear perfils. Per exemple, el Polònia sempre el faig amb el mateix bitrate, doncs a l'hora de ripejar-lo, només he de seleccionar el perfil de vídeo i d'àudio que vaig crear per a ell.
A "cuts" de la secció d'àudio hi carrego el fitxer .clt que m'ha creat abans el MeGui. També es poden anar afegint pistes d'àudio (per la VO o audiodescripció), fent click dret a sobre de la pestanya "Track 1".
Un cop ho tinc tot emplenat, premo el botó "AutoEncode".

Imatge

Selecciono el contenidor (Mkv o Avi), i potser el primer cop haureu de posar "No target size (use profile settings)". Premo "Queue" per posar la feina a la cua de codificació. Si no comença a codificar automàticament, heu d'anar a la pestanya "Queue" i prémer "Start".

Repeteixo per la versió SD.

Imatge

Imatge

Al cap d'una estoneta, ja tinc el .avi i el .mkv llestos per re-nombrar-los i publicar-los (no sense abans comprovar-los una miqueta :wink: ).

Si voleu que el MeGui codifiqui diversos ripejos a l'hora, heu de crear "Workers" (jo en tinc 4). Cada "Worker" desocupat es posarà a codificar el que hi hagi esperant a la cua de codificació. Aquest "sistema d'organització de la feina" té limitacions: Els Mp3 es codifiquen un per un, a cada ripeig (la feina que li hem donat al utilitzar el botó "AutoEncode") se li assigna un sol "Worker"...
Tampoc espereu que si tens quatre "Workers", tots quatre es posin a fer una passada (em refereixo a les típiques dues passades del Xvid o de les tres del x264).

Segur que és millorable i em deixo alguna cosa... però és el que dóna una tarda de diumenge mentre ripeges l'"Apm Extra" i "Somiar un país, construir un somni. Mancomunitat de Catalunya 100 anys".


"Hi ha gent a qui no li agrada que es parle, s'escriga o es pense en català. És la mateixa gent a qui no li agrada que es parle, s'escriga o es pense."
Imatge

Avatar de l’usuari

naroatna
Entrades: 21177
Membre des de: ds. des. 30, 2006 23:43
Ubicació: Figueres - Alt Empordà
Status: Desconnectat

Re: [Manual] Ripejar una captura del 3HD (r5004 style)

#2

Entrada Autor: naroatna » dl. juny 16, 2014 20:25

Moooooooltes gràcies r5004 !! :D

Fins aviat!
Imatge

Moltes gràcies!

Respon