[ed2k] El vodka, els deures i jo (DVBrip català-english)

Moderadors: arakelov, Petiso, Nava

Respon
Avatar de l’usuari

Autor del tema
Petiso
Site Admin
Site Admin
Entrades: 16298
Membre des de: dv. oct. 06, 2006 13:13
Status: Desconnectat

[ed2k] El vodka, els deures i jo (DVBrip català-english)

#1

Entrada Autor: Petiso » dl. gen. 17, 2011 12:41

60 minuts - El vodka, els deures i jo
DVBrip català-english per Petiso

Imatge
BBC
Què els passa als menors d'edat quan prenen alcohol? Quins efectes poden deixar les begudes alcohòliques en l'organisme? El "60 minuts" d'avui és un íntim retrat d'un grup de joves menors que parlen de la seva dependència a l'alcohol i de com els afecta. Durant tres mesos, les càmeres de la BBC han seguit els joves britànics i els seus intents de deixar de beure.

Embarcats en el projecte Glaciere, liderat per un milionari exalcohòlic, els joves pujaran en un vaixell, on se’ls prohibirà totalment el consum d’alcohol, i allà ens donaran les seves explicacions de per què van caure en l’addicció. En definitiva, avui coneixerem de prop un d’aquells problemes socials que tenen països desenvolupats i dels quals difícilment es parla: els efectes de beure en joves adolescents.

La Charlotte i l’Ali són adolescents i els problemes amb l’alcohol ja els han portat a ser expulsats de l’escola i, en el cas de l’Ali, a alterar el seu comportament i a protagonitzar alguns episodis violents. Són dos exemples del nombre creixent de joves que, molt abans de tenir l’edat legal per consumir alcohol, ja n’han patit els efectes devastadors. Com que coneix molt bé aquests efectes, que ha viscut en pròpia pell, el milionari Dave Murray vol ajudar aquests nois i noies. Alcohòlic durant l’adolescència, en Dave, que avui té 53 anys, s’ha dedicat amb cos i ànima a aquests adolescents que, com ell, ja han experimentat l’ús abusiu d’alcohol. El seu projecte Glaciere, amb seu a Liverpool, ofereix a aquests adolescents l’oportunitat de conèixer la vida al mar a bord d’un vaixell. Però tot aquell que hi puja ha d’obeir les lleis del vaixell: no està permès fumar, cal mostrar respecte a un mateix i als altres i, sobretot, no està permès portar o consumir alcohol. Trencar les normes suposa l’expulsió automàtica del vaixell.
La vida a bord no serà fàcil i les temptacions seran difícils de controlar. Les càmeres de la BBC han seguit els joves britànics durant el temps que han estat al vaixell i han tingut l’oportunitat de parlar amb ells sobre els intents de deixar de beure, així com de les causes que els van portar a l’addicció.

Un reportatge de la BBC.

60 minuts (2011.01.11) El vodka, els deures i jo (Vodka, homework and me)(DVBrip català-english per Petiso)(TotsRucs.cat).avi (650 megues)


Imatge Imatge

Respon