Sinopsi
Els investigadors d’aquest reportatge van agafar mostres d’aire durant dos vols del Regne Unit. Es va comprovar que l’aire respirat pels passatgers els arriba a través dels motors. “Això prova que el combustible dels motors es pot filtrar a l’aire”, segons el professor Christian Van Netten. Així, l’aire es pot contaminar per les fugues de combustible procedents del motor.
Les fugues a l’aire són estranyes, però no hi ha xifres exactes de quantes se’n produeixen a l’any. El reportatge va agafar mostres que va analitzar el toxicòleg Christian Van Netten. Les mostres es van agafar en un Boeing 757 i en un British Aerospace 146.
El professor Van Netten va trobar restes de la neurotoxina “tricresilfosfat” a totes les mostres. "Aquest fet prova que el combustible del motor arriba a l’aire i això és el que respires durant el vol”.
El reportatge recull el testimoni de pilots i passatgers que es queixen del fet que ells han estat malalts per la inhalació dels fums tòxics. Alguns, fins i tot, han portat el seu cas als tribunals. Els nivells trobats en les mostres dels avions eren molt baixos, acceptables pels estàndards internacionals de seguretat. Però, tot i així, cal tenir-los en compte.
Dades tècniques
Vídeo: TDTrip, 640x488, 25fps, xvid, test de compressibilitat 50%
Àudios CAT i ENG: TDTrip, 96kbps, 48kHz, mp3 (cbr), mono
Durada: 26 minuts
Mida: 250MB
[ed2k] 60 minuts - Aires enrarits (07.07.2009)
Moderadors: arakelov, Petiso, Nava