[ed2k] 60 minuts - Grans tabaqueres, consumidors petits

Moderadors: arakelov, Petiso, Nava

Respon
Avatar de l’usuari

Autor del tema
lopere
Entrades: 3207
Membre des de: ds. ago. 14, 2010 14:38
Ubicació: Vallès Occidental
Status: Desconnectat

[ed2k] 60 minuts - Grans tabaqueres, consumidors petits

#1

Entrada Autor: lopere » dg. maig 10, 2015 18:22

60 minuts - Grans tabaqueres, consumidors petits
(DVBrip català-anglès x lopere) (TotsRucs.cat)
Imatge
Durant dècades, la indústria tabaquera va mentir sobre els perills dels cigarrets. Després, de mica en mica, van introduir i mantenir el dubte, deixant que la gent pensés que potser el tabac no era tan perillós, que encara existien incògnites, que certs fets podrien ser “interpretats” i que tot era subjectiu.

Avui dia, les certeses científiques i mèdiques apareixen com a etiquetes d’advertiments en cada paquet de cigarrets: “Fumar mata, causa càncer i provoca atacs cardíacs”. No es pot fumar en espais públics, es prohibeix per llei la venda de tabac a menors d’edat i, a vegades, depenent del país, a persones menors de 21 anys. Això ha suposat que els venedors de tabac perdin terreny a nivell global.

Malgrat els obstacles, la indústria de la cigarreta segueix trobant nous clients, entre els joves dels països pobres i desenvolupats. La lleialtat a la marca es crea a una edat primerenca; el 80% dels fumadors actius es va iniciar abans dels 18 anys. Ningú no comença a fumar als 30 -o molt rarament.

La dificultat per a la indústria del tabac és enganxar a nous consumidors a l’addicció a la nicotina i alhora semblar empreses socialment responsables. Un problema difícil, que no funciona sense alguns tripijocs ètics i morals. Les grans marques, com Philip Morris, s’han compromès oficialment a no dirigir les seves campanyes als joves.

La investigació de “Big tobacco, youg targets” demostra com la indústria tabaquera continua prioritzant sobretot els nens, com sempre ha sabut manipular el públic per atreure’l al consum de tabac i com tracta de mantenir-ho amagat. Per als venedors de tabac, la situació es torna cada vegada més i més difícil.

El periodista francès Paul Moreira investiga les estratègies de la indústria tabaquera per fomentar el consum de tabac entre els més joves, i fins i tot entre els menors. Des de la publicitat encoberta a les pel•lícules fins a l'ús de la imatge dels famosos, aquest documental ens revela les pràctiques més qüestionables d'una indústria poc transparent que opera amb especial impunitat als països més pobres.

Dades tècniques
Durada: 56 min. Mida: 624 MB
Vídeo: DVBrip, 704x400, XviD, 1334 kbps, Qf: 0,190 – 68% Test compressibilitat
Audio 1: DVBrip, mp3, 128 kbps, 44,1 kHz, Cbr, Estèreo, (català)
Audio 2: DVBrip, mp3, 96 kbps, 44,1 kHz, Cbr, Mono, (anglès)

60 minuts - Grans tabaqueres, consumidors petits (DVBrip català-anglès x lopere) (TotsRucs.cat)



Respon