(DVBrip català-anglès x lopere) (TotsRucs.cat)

“Especulant amb l’extinció” (“Gambling on extinction”) és un poderós documental que ens porta des dels camps de la mort a Kènia i Sud-àfrica fins als centres d’intercanvi del Vietnam i la Xina de la mà d’investigadors encoberts, guardaboscos, excaçadors furtius, conservacionistes i compradors. El seu director, Jakob Kneser, mostra els mecanismes letals del comerç mundial i la seva connexió terrorista i explica qui són els clients, què genera la demanda i què es pot fer per aturar la massacre, en un moment en què sembla que l’extinció ja no és només un subproducte de la caça furtiva, sinó que és el propòsit mateix.
Aquesta és una història sobre la cobdícia i una batalla sense treva per un recurs limitat: elefants salvatges i rinoceronts. Ens situem en el costat fosc de la globalització: ivori i banya de rinoceront s’han convertit en productes lucratius. Un negoci que genera 20 bilions de dòlars anuals, el més lucratiu després de les drogues i les armes, en mans de poderosos sindicats internacionals, ben connectats i fortament armats.
Els números són xocants: 30.000 elefants morts cada any, això és un elefant assassinat cada 15 minuts. En l’última dècada, l’Àfrica Central ha perdut el 65% de la seva població d’elefants, i ha deixat l’espècie a un pas de l’extinció. Fa un segle hi havia 10 milions d’elefants a tot Àfrica. L’any 1989 el nombre ja s’havia reduït a 600.000. Avui queden prop de 450.000 elefants en estat salvatge. Si la caça furtiva continua a aquest ritme, els elefants podrien haver desaparegut en menys de quinze anys. Un escenari similar és el que presenta la població de rinoceronts de Sud-àfrica. Fins al 2007, menys de 50 rinoceronts eren saquejats cada any. L’any passat, en van ser més de 1.000. Ens enfrontem, doncs, a la major extinció en massa des de l’era dels dinosaures.
Així que la població baixa, els preus pugen, en un pervers mercat futur en extinció. La caça furtiva és un delicte internacional i caldrà una resposta internacional concertada per aturar-la. Alan Thornton, president de l’Agència de Recerca Ambiental, diu: “El món té dues opcions: podem tenir elefants o podem tenir comerç d’ivori. No podem tenir totes dues coses”.
Dades tècniques
Durada: 53 min. Mida: 589 MB
Vídeo: DVBrip, 704x400, XviD, 1335 kbps, Qf: 0,190 – 59% Test compressibilitat
Audio 1: DVBrip, mp3, 128 kbps, 44,1 kHz, Cbr, Estèreo, (català)
Audio 2: DVBrip, mp3, 96 kbps, 44,1 kHz, Cbr, Mono, (anglès)
60 minuts - Especulant amb l'extinció (DVBrip català- anglès x lopere) (TotsRucs.cat)